Har nettopp fått vite at jeg har lavt stoffskifte. Er det det samme som lav forbrenning? Er det noe jeg kan gjøre eller spise for å få høyere stoffskifte? Jeg er livredd for å bli feit! Kan det ha noe med at jeg spiser lite og skjelden å gjøre? Spiser bare 2-3 ganger daglig.
-
Har du forlatt frisøren med falskt smil og gråten i halsen?
-
Du kan lære 1000 desimaler på ti timer
-
- Nei, du får ikke «modellmus»
-
Herrehøvel er best i test
Lavt stoffskifte
Startet av
Gjest_anonym_*
, juni 08 2003 22:25
7 svar på dette emnet
#3 Gjest_Kira_*
Skrevet 08 juni 2003 - 22:28
Skrevet 10 juni 2003 - 00:34
Har selv lavt stoffskifte og har hatt det i minst 5 år. Trening hjelper på for stoffskiftet, ja...men denne sykdommen er veldig kompleks. Det er dessverre ikke slik at man bare tar Thyroxin og så blir man bra - dette vet jeg alt om!! Kosthold, mosjon, søvn, kosttilskudd...mange ting å passe på. Det er som regel vanskelig for de fleste å holde stoffskiftet på ett jevnt nivå når man har høyt/lavt stoffskifte - eller hypothyreose/hyperthyreose som det heter på fagspråket. Må jo nevne at noen bare har problemer i en periode i livet, og dette retter seg opp. Men andre har dette kronisk.
Gå inn på www.stoffskifte.org der finner du mer informasjon. Ta evt. kontakt for mer hjelp! Er selv aktiv i Norsk Thyroideaforbund, og de har vært en god støtte!
Gå inn på www.stoffskifte.org der finner du mer informasjon. Ta evt. kontakt for mer hjelp! Er selv aktiv i Norsk Thyroideaforbund, og de har vært en god støtte!
Svar

0 bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere