Gå til innhold

Dyrekommunikasjon


Gjest Gjest_Julia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julia_*

Hei!

Sikkert mange som har hørt om og som er nysgjerrige på dyrekommunikasjon, så tenkte jeg kunne dele min erfaring her på "kjæledyr" Egentlig var innlegget mitt ment som svar (og en advarsel) til et innlegg hvor det ble reklamert for dyrekommunikasjons kurs inne på "hobby" anyway...

Jeg er åpen jente som tror på ting som ikke kan forklares, jeg tror det finnes masse mellom himmel og jord som vi ikke er klar over osv, og jeg hadde VIRKELIG troen på dyrekommunikasjon - helt til jeg tok med meg hunden min til en dyrekommunikatør. Dette er en dame som kan skimte med mange års erfaring! I tillegg virket både hun og opplegget veldig seriøst, og hun har mange referanser fra andre dyreeiere som på forhånd (altså før samtalen med dyret) ikke hadde noen forventninger, men som etterpå ble "overbevist" om at kommunikatøren virkelig hadde snakket med dyret.

Det er jo en sensajon og fantastisk tenkte jeg! 1000 kr kostet en times samtale, dyrt selvfølgelig, men en pris jeg var mer enn villig til å betale for å gi hunden min en mulighet til å å en stemme.

På forhånd hadde jeg selvfølgelig bestemt meg for å gi ut så lite opplysninger som mulig (annet enn hva dyrekommunikatøren faktsik måtte ha) samtidig som jeg var bevisst på mitt eget kroppspråk. Dette fordi jeg selvfølgelig til tross for min egentlig store overbevisning om at det virkelig går an å bruke telepati og snakke med dyr.. hadde en liten avventende skeptis inni meg.

Så til resultatet av samtalen: Dyrekommunikatøren fikk altså ikke noen videre bekreftelser eller oppbacking av meg under samtalen som hun da kunne ha grabbet til seg og fortsatt videre på, så ca 50% av det hunden min "sa" stemte, men dette var jo så generelle ting at det også ville stemt på hvilken som helst annen hund. Noen eksempler: "jeg liker friskt vann - jeg liker menneskers mat - jeg liker å sove i nærheten av familien min - jeg liker å føle meg fin - jeg liker ikke katter" LATTERLIG! Resten av det hunden visstnok "sa" stemte ikke, da jeg påpekte dette, ble kommunikatøren forundret og sa "åh" eller "det er det jeg får opp"

Jeg stilte så konkrete spørsmål til hunden som jeg ønsket svar på - svarene jeg fikk var utpreget "gjette seg til svar" som ikke gav noen mening, så de hverken stemte eller ikke stemte rett og slett.

I tillegg tok sannsynligvis kommunikatøren noen brå sjanser - som hun bommet totalt på.

Alle disse andre dyreeierene som har vært hos denne dyrekommunikatøren tror jeg må ha vært ganske ukritiske til hvilken informasjon de har gitt fra seg, samt at de har slukt rått de tingene som har stemt (ting som egentlig er generelt, eller ting som kommunikatøren har plukket opp fra informasjon de selv faktisk har gitt ubevisst!)

De som driver med dyrekommunikasjon påberoper seg evner som de ikke har, det er ren svindel!! Svindel av dyreeiere som ønsker det beste for dyret sitt.

Likevel synes jeg den kommunikatøren jeg var hos virket veldig ærlig, og jeg vet ikke om hun bevisst VET at hun svindler godtroende folk, eller om hun rett og slett er så forstyrret og gal at hun virkelig tror at hun er i stand til å snakke med dyr.

Kommunikatøren jeg var hos holder også kurs der alle interesserte kan melde seg på for å lære. Før min opplevelse av dyresamtalen var jeg også svært positiv til disse kursene og hadde tenkt til å invistere i dette. Men nå forstår jeg jo godt hvorfor disse kursene holdes, det tjenes rått på dem! Hvert kurs skal ha minimum 15 deltakere, og hver deltaker må ut med nærmere 3000kr. Blir 45000kr det! Også er det påbygningskurs og videregående kurs osv for å få full effekt av de foregående kurs.

Og så en siste ting! Disse ikke så rent u-smarte kommunikatørene samarbeider ofte med for eksempel osteopater. Vær du sikker på at dyret ditt nesten unntaksvis vil fortelle dyrekommunikatøren om en eller annen smerte det sliter med. Selv fikk jeg det generøse tilbudet om behandling hos kommunikatørens osteopat venninne til den nette sum av 5000!

Dette ble langt! Men iallefall, til dere som lever med et snev av håp og som er nysgjerrige på dyrekommunikasjon slik jeg selv var, ikke bruk pengene dine på det!! Det er svindel og intet annet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Skulle ønske det gikk an å få litt hvem du var hos. Jeg tror nemlig litt på det og vil egentlig gjerne på kurs. Jeg tror at det går an, jeg, men jeg tror det er en del svindel ute og går.

Litt usikker på reglene her, om det er lov å si hvem det var, men kan du ikke gi noen hint...? Hvilken by, tilholdssted osv...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit at du har opplevd en slik situasjon. Dette virker som svindel. Selv har jeg og katten min fått mye ut av dyrekomminikasjon, ting jeg var skeptisk til først. Men hadde jeg opplevd noe slikt, hadde jeg blitt enda mer skeptisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit at du har opplevd en slik situasjon. Dette virker som svindel. Selv har jeg og katten min fått mye ut av dyrekomminikasjon, ting jeg var skeptisk til først. Men hadde jeg opplevd noe slikt, hadde jeg blitt enda mer skeptisk!

Er du sikker på at du har fått så veldig mye ut det? Har du sett på den informasjonen du fikk med et kritisk blikk? Selvfølgelig er det mye i slike samtaler som stemmer overens med deg og dyret ditt, men når slikt skjer blir de fleste folk oppspilte fordi det faktisk "stemmer" at de faktisk fornekter tanken at samme informasjonen vil stemme på veldig mange andre også. (Som har lik livsituasjon til deg og dyret, likt forhold som deg og dyret og så videre)

Man vil jo så gjerne tro, man vil jo så gjerne at det skal være sant!

Jeg har hatt lignende erfaring som trådstarter i forbindelse med dyrekommunikasjon. Hun jeg var hos har lang utdannelse i blant annet pedagokikk, antropologi og biologi. Hvor mye kan vel ikke hun da ha lært seg å lese ut av mennesker, deres oppførsel, kroppspråk, situasjon osv??

Det ble sagt totalt feil ting "gjennom dyret" om vår familesituasjon blant annet, nettopp fordi dyretolken forsøkte med sine helt vanlige mennesklige evner å tolke forholdet mellom oss som var med dyret under samtalen.

Hva med den informasjonen du fikk som ikke passet så godt på deg og dyret ditt?

Kan det være at du har gjort slik som vi mennesker ofte gjør?

Vi husker det som stemmer og tar det til oss, mens de tingene som ikke stemmer "glemmer" vi og tillegger ikke så stor vekt fordi "alt kan jo ikke være riktig, og det er jo lov å ta feil, dessuten så var det jo så mye som stemte!!!"

Hos hun jeg gikk til var det også mange andre fornøyde og overraskede dyreeiere som hadde vært tidligere. En av dem er kanskje deg?

Hvordan kan det da være seg at jeg har en så totalt annen oppfatning av hennes "evner" enn det alle de andre har? Jeg gikk jo også inn i dette med forventninger og et åpent sinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du har fått så veldig mye ut det? Har du sett på den informasjonen du fikk med et kritisk blikk? Selvfølgelig er det mye i slike samtaler som stemmer overens med deg og dyret ditt, men når slikt skjer blir de fleste folk oppspilte fordi det faktisk "stemmer" at de faktisk fornekter tanken at samme informasjonen vil stemme på veldig mange andre også. (Som har lik livsituasjon til deg og dyret, likt forhold som deg og dyret og så videre)

Man vil jo så gjerne tro, man vil jo så gjerne at det skal være sant!

Jeg har hatt lignende erfaring som trådstarter i forbindelse med dyrekommunikasjon. Hun jeg var hos har lang utdannelse i blant annet pedagokikk, antropologi og biologi. Hvor mye kan vel ikke hun da ha lært seg å lese ut av mennesker, deres oppførsel, kroppspråk, situasjon osv??

Det ble sagt totalt feil ting "gjennom dyret" om vår familesituasjon blant annet, nettopp fordi dyretolken forsøkte med sine helt vanlige mennesklige evner å tolke forholdet mellom oss som var med dyret under samtalen.

Hva med den informasjonen du fikk som ikke passet så godt på deg og dyret ditt?

Kan det være at du har gjort slik som vi mennesker ofte gjør?

Vi husker det som stemmer og tar det til oss, mens de tingene som ikke stemmer "glemmer" vi og tillegger ikke så stor vekt fordi "alt kan jo ikke være riktig, og det er jo lov å ta feil, dessuten så var det jo så mye som stemte!!!"

Hos hun jeg gikk til var det også mange andre fornøyde og overraskede dyreeiere som hadde vært tidligere. En av dem er kanskje deg?

Hvordan kan det da være seg at jeg har en så totalt annen oppfatning av hennes "evner" enn det alle de andre har? Jeg gikk jo også inn i dette med forventninger og et åpent sinn...

Så rart, for jeg opplevde en positiv opplevelse med alle de tre kattene mine. Har en venninne som også gjorde det med sin hund og opplevde det positivt. Man skal jo ha opplevd noe positivt når samme person gjør det samme med to andre dyr som de er eier til (som er meg). Men jeg var veldig skeptisk (fikk anbefalt det av venninna mi med hunden.) Så kan godt skjønne skeptiske synspunkter. Man er jo ikke ute etter å være skeptisk, men vanskelig å la være. Men alt i alt er det opp til en hver, og noen (som meg) har opplevd positiv erfaring og er lettet over at jeg gjorde det. Har kommet nærmere pusene mine og er redd han ene ikke ville vært her idag om jeg ikke hadde gjort det! Det handlet egentlig bare om at jeg var litt desperat og ville forsøke når jeg førsta hadde fått det i tankene. Men at noen opplever negative og positive opplevelser med dette, er normalt. Har egentlig aldri forventet at alle er seriøse. Men merk: At det går ann, det er jeg sikker på.

Jeg flyttet til et nytt nabolag og den ene katten min ble borte (aldri blitt borte før). Den andre var ikke fornøyd pga naboen, som jeg faktisk i senere tid fikk vite at han faktisk har plaget mange katter her i gaten (i følge vetrinæren min og en annen nabo). Ikke med å fysisk skade de, men sparke "etter" de og "trampe" og jage de bort!

Dyretolken sa at katten min ikke følte seg hjemme og var redd for å gå ut. Den andre hadde blitt jagd bort.

Det var når jeg snakket med naboene jeg skjønte at det kunne stemme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er den samme gjesten åver:

Men jeg synes det er viktig å trekke frem de dårlige opplevelsene og.

Samtidig kan jeg ikke gjøre annet enn å si at min opplevelse var positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange svindlere der ute, var på alternativmesse der jeg kom i prat med en "dyrekommunikatør" og da jeg spurte henne hva det egentlig dreide seg om, var hun ikke særlig interessert i å fortelle, hun sa bare at jeg må komme på kurs til henne. Jeg var ikke interessert i å bruke en hel time der hun sto og fortalte om hvor fantastisk dette er og prøve å få med seg flest mulig på de dyre kursene hun holdt. Kanskje er det henne den som blir omtalt i første innlegget i denne tråden.

Men jeg hørte om noen som hadde sett "norges herligste", det programmet som gikk for en stund siden, og der var det en dame som kommuniserte med en katt osv og det stemte visst det hun sa. Noen som har noen anelse om hva denne damen heter?

Hadde jo vært gøy å få vite hva katten min egentlig mener og tenker, selv om jeg syns jeg kjenner henne og forstår henne godt. Men det skal veldig mye til før jeg blir overbevist nok til å bruke penger på slikt.

Edit: tusen skrivefeil.

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julia!

Jeg vil bare takke deg for et godt og informativt innlegg!

Det støtter det jeg selv hele tiden har ment om denne saken, nemlig at det er svindel fra ende til annen.

Jeg tror nok ikke alle som driver med dette bevisst svindler mennesker. Mange har nok greid å innbille seg selv at de har evner utenom det vanlige.

Jeg har det samme synet på de som hevder å være synske. Jeg er sikker på at det finnes NOEN som er det, men jeg tror 90 % av de som tjener grovt på dette, ikke har noe mer å skilte med enn livserfaring og en god del menneskekunnskap. I noen tilfeller kan dette være bra nok, men i mange tilfeller tjener det til å forlede folk, og til å ta feil avgjørelse i viktige spørsmål basert på gjetninger fra den "synske". For ikke å snakke om at de blakker mer eller mindre desperate mennesker som hadde trengt å bruke pengene på andre ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurora, helt enig med deg! Det finnes synske, men sikkert bare ti prosent av de som hevder at de er det, er det virkelig. Altså, de er få og mange mange færre enn alle de som mener de er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julia_*
Jeg flyttet til et nytt nabolag og den ene katten min ble borte (aldri blitt borte før). Den andre var ikke fornøyd pga naboen, som jeg faktisk i senere tid fikk vite at han faktisk har plaget mange katter her i gaten (i følge vetrinæren min og en annen nabo). Ikke med å fysisk skade de, men sparke "etter" de og "trampe" og jage de bort!

Dyretolken sa at katten min ikke følte seg hjemme og var redd for å gå ut. Den andre hadde blitt jagd bort.

Det var når jeg snakket med naboene jeg skjønte at det kunne stemme :(

Kom dyretolken inn på spørsmål om at dere hadde flyttet av seg selv? eller kan det tenkes at du spurte hva katten syntes om å ha flyttet (kanskje med litt bekymring i stemmen) eller noe lignende ... da skal det isåfall ikke så mye til for å si noe sånt som at " katten ikke føler seg hjemme og er redd for å gå ut"

Det vil jo være en vanlig reaksjon både hos dyr og mennesker når det skjer endring i livet deres..

Men til og med hvis katten faktisk hadde stortrives på det nye stedet, og du hadde spurt spørsmålet: trives katten etter at vi flyttet? så kunne det samme svaret: " katten ikke føler seg hjemme og er redd for å gå ut" passet. Altså:

Katten trives og synes det er spennende med nye ting, men den føler seg ikke hjemme enda og synes det er litt skumlere å gå ut her enn på den plassen han var så godt vant til der han bodde før...

Dette er bare et eksempel på hvordan den såkalte dyretolken kan med letthet kan manøvre seg rundt og få oss til å tro på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julia_*
Men jeg hørte om noen som hadde sett "norges herligste", det programmet som gikk for en stund siden, og der var det en dame som kommuniserte med en katt osv og det stemte visst det hun sa. Noen som har noen anelse om hva denne damen heter?

Hadde jo vært gøy å få vite hva katten min egentlig mener og tenker, selv om jeg syns jeg kjenner henne og forstår henne godt. Men det skal veldig mye til før jeg blir overbevist nok til å bruke penger på slikt.

Edit: tusen skrivefeil.

Du mener ikke kanskje programmet som vg kjørte i nettavisen "et rikere norge"?

Lenge før jeg så dette hadde jeg begynt å tenke tanken å oppsøke hun som var dyrekommnikatøren der, og da jeg så hun snakket med denne katten så ble jeg veldig overbevist! Men nå anbefaler jeg alstå IKKE det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg er ikke helt sikker men jeg tror hun var med på det der "norges herligste" med de Ylvisbrødrene og snakket med en katt som bodde hos en mann, der hun kunne fortelle bl a at katten syntes det var veldig bråkete før og men at det var roligere og stillere og bedre nå, og det stemt fordi mannen hadde hatt mange fester før men sluttet med det nå. Liksom, slikt kan vel ikke en dyrekommunikatør se på forhånd så og det var også andre ting som var overbevisende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julia_*
Nei jeg er ikke helt sikker men jeg tror hun var med på det der "norges herligste" med de Ylvisbrødrene og snakket med en katt som bodde hos en mann, der hun kunne fortelle bl a at katten syntes det var veldig bråkete før og men at det var roligere og stillere og bedre nå, og det stemt fordi mannen hadde hatt mange fester før men sluttet med det nå. Liksom, slikt kan vel ikke en dyrekommunikatør se på forhånd så og det var også andre ting som var overbevisende da.

Vi snakker nok om samme damen, kanskje hun har snakket med katten flere ganger? Eller så kan det selvfølgelig være en annen kommunikatør som har snakket med samme katten da.. var iallefall det samme som ble sagt om katten i "et rikere norge" mannen hadde hatt fester, 3 ulike damer og katten likte å bli støvsugd.. var norges eldste katt det, Tom het han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da var det sikkert henne ja. Noen som vet hva denne kommunikatøren het? nevnte hun noe om hvorfor katta kasta seg ned på siden litt komisk når katten skulle legge seg ned? For eieren syntes visst det var litt komisk, og det så komisk ut, men grunnen var at katten syntes det var vondt i leddene eller hva det var og derfor la seg ned på den måten. Ble det også nevnt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så rart, for jeg opplevde en positiv opplevelse med alle de tre kattene mine. Har en venninne som også gjorde det med sin hund og opplevde det positivt. Man skal jo ha opplevd noe positivt når samme person gjør det samme med to andre dyr som de er eier til (som er meg). Men jeg var veldig skeptisk (fikk anbefalt det av venninna mi med hunden.) Så kan godt skjønne skeptiske synspunkter. Man er jo ikke ute etter å være skeptisk, men vanskelig å la være. Men alt i alt er det opp til en hver, og noen (som meg) har opplevd positiv erfaring og er lettet over at jeg gjorde det. Har kommet nærmere pusene mine og er redd han ene ikke ville vært her idag om jeg ikke hadde gjort det! Det handlet egentlig bare om at jeg var litt desperat og ville forsøke når jeg førsta hadde fått det i tankene. Men at noen opplever negative og positive opplevelser med dette, er normalt. Har egentlig aldri forventet at alle er seriøse. Men merk: At det går ann, det er jeg sikker på.

Det var når jeg snakket med naboene jeg skjønte at det kunne stemme :(

Jeg fikk anbefalt hun jeg gikk hos også, av ei jeg kjenner som ofte gikk til denne dyretolken med kattene sine (en katt av gangen såklart) Hun var alltid kjempefornøyd med det dyretolken kunne fortelle henne. Etterhvert har denne damen nærmest blitt samkunde hos dyretolken - hun mener altså at dyretolken har masse foruftig informasjon å fare med. Hun tror at kattene sine med tiden har blitt flinkere til å snakke med dyretolken fordi oftere og oftere kommer det frem mere treffbare ting..

Vel, en veldig enkel forklaring på det er selvfølgelig at dyretolken begynner å kjenne denne damen og kattene inn og ut!!!

Ting som man har glemt/ ikke har registrert at har blitt sagt/gjort ved en anldening kan dyretolken benytte seg av senere. I tillegg singaliserer både mennesker og dyr mye med kroppspråk, og vi kan ubevisst gi fra oss mye informasjon som litt ekstra oppmerksomme mennesker kan være flinke til å ta tak i og tolke, og det er iallefall det jeg tror dyretolker gjør. Så kan de gjette litt innimellom på ting de ikke er helt sikre på, da er det 50% sjanse for å ha rett, og bommer de, så vet de at de fleste ikke tillegger de "små" feilene så mye vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dyretolken inn på spørsmål om at dere hadde flyttet av seg selv? eller kan det tenkes at du spurte hva katten syntes om å ha flyttet (kanskje med litt bekymring i stemmen) eller noe lignende ... da skal det isåfall ikke så mye til for å si noe sånt som at " katten ikke føler seg hjemme og er redd for å gå ut"

Det vil jo være en vanlig reaksjon både hos dyr og mennesker når det skjer endring i livet deres..

Men til og med hvis katten faktisk hadde stortrives på det nye stedet, og du hadde spurt spørsmålet: trives katten etter at vi flyttet? så kunne det samme svaret: " katten ikke føler seg hjemme og er redd for å gå ut" passet. Altså:

Katten trives og synes det er spennende med nye ting, men den føler seg ikke hjemme enda og synes det er litt skumlere å gå ut her enn på den plassen han var så godt vant til der han bodde før...

Dette er bare et eksempel på hvordan den såkalte dyretolken kan med letthet kan manøvre seg rundt og få oss til å tro på dem.

Nei. Jeg var som deg og ga ikke noe info og passet på min egen oppførsel. Men det er sant det du sier- man skal ikke gi info, og så lite som MULIG!

Jeg sa ikke at jeg var bekymret, sa at jeg bare ville prøve å la henne snakke med katten min og se hva dette var! Jeg er sikker på at det var skikkelig tolk, og venninna mi har jo brukt den samme. Hun er også oppegående nok til å passe på sin egen oppførsel og info. Tolken vår vil ha så lite info som mulig, da det kan distrahere henne når hun snakker med dyr.

Synes det er utrolig at folk kan overbevise folk om slikt og svindle folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julia_*
Hei Julia!

Jeg vil bare takke deg for et godt og informativt innlegg!

Det støtter det jeg selv hele tiden har ment om denne saken, nemlig at det er svindel fra ende til annen.

Jeg tror nok ikke alle som driver med dette bevisst svindler mennesker. Mange har nok greid å innbille seg selv at de har evner utenom det vanlige.

Jeg har det samme synet på de som hevder å være synske. Jeg er sikker på at det finnes NOEN som er det, men jeg tror 90 % av de som tjener grovt på dette, ikke har noe mer å skilte med enn livserfaring og en god del menneskekunnskap. I noen tilfeller kan dette være bra nok, men i mange tilfeller tjener det til å forlede folk, og til å ta feil avgjørelse i viktige spørsmål basert på gjetninger fra den "synske". For ikke å snakke om at de blakker mer eller mindre desperate mennesker som hadde trengt å bruke pengene på andre ting!

Hei!

Jeg hadde faktisk aldri trodd at jeg skulle gå i bresjen MOT dyrekommunikasjon. Husker at jeg var i et forum for en stund siden der det var mange som ikke trodde på dyrekommunikasjon, og jeg ble opprørt for hvorfor de ikke bare kunne tro på det. Jeg hadde skikkelig følelsen for at det var noe i det og at det faktisk går an å snakke med dyr via telepati. Men nå føler jeg at jeg må advare andre, men jeg vet ikke om jeg selv hadde tatt i mot en slik advarsel da jeg var kjempeivrig på å få prøvd ut dyrekommunikasjonen, for det jo så utrolig mange som faktisk reklamerer positivt for det også.

Jeg må si jeg faktisk har mistet troen på all form for telepati kommunikasjon med dyr nå.. Jeg tror nemlig ikke at jeg bare var uheldig og at akkurat den dyrekommunikatøren jeg var hos tilfeldigvis er svindler, for det er jo mange andre som har gått til henne som er fornøyd.

- Jeg kunne også vært fornøyd hvis jeg bare hadde fokusert på alt det som "stemte" og ikke vektlagt at det som stemte faktisk også vil stemme på alle andre hunder også.

- Jeg kunne også vært fornøyd hvis jeg ikke hadde krevd noe mer enn ufullstendige setningene som jeg selv skulle legge min egen tolkning til. Da får man det jo alltid til å stemme på en eller annen måte. (som da hunden sa: "jeg er stolt av deg Julia, jeg synes du har utviklet deg og endelig blitt en flott, trygg og selvstendig person") Ja, det stemmer jo det, men dyrekommunikatøren jo også at jeg er i 20 årene, hun visste at hunden er 10 år... dermed har hunden vært med på min utvikling fra barn til voksen, vært gjennom min pubertet og vansklige ungdomstid.

- Jeg kunne også vært fornøyd hvis jeg bare hadde kostet det som IKKE stemte under et teppe og latt det bli der.

- Jeg kunne også vært fornøyd hvis jeg ikke hadde stusset over at hunden utelot å fortelle om vesentlige ting som har skjedd i hennes liv:

Hun har vært alvorlig syk, og ble reddet ved operasjon i siste liten - ikke nevnt ved ett ord.

Hun bodde sine første år hos en annen eier som etterhvert ble for gammel til å ta seg av henne, eieren lever enda, og hunden blir kjempeglad når hun får komme på besøk dit - men ikke nevnt med ett ord.

Hunden elsker å løpe fritt ved sjøen,og på kirkegårder, heh :sjenert: - ikke nevnt med ett ord

Hunden er totalt likegyldig ovenfor kaninene mine og later som om de ikke finnes og vil ikke se på dem og må flytte seg hvis de kommer i nærheten av henne. - ikke nevnt med et ord - så da spurte jeg: Hva synes du egentlig om kaniner? "Jo, kaniner er spennende dyr, jeg har sett mange" JAVEL JA...

Nei. Jeg var som deg og ga ikke noe info og passet på min egen oppførsel. Men det er sant det du sier- man skal ikke gi info, og så lite som MULIG!

Jeg sa ikke at jeg var bekymret, sa at jeg bare ville prøve å la henne snakke med katten min og se hva dette var! Jeg er sikker på at det var skikkelig tolk, og venninna mi har jo brukt den samme. Hun er også oppegående nok til å passe på sin egen oppførsel og info. Tolken vår vil ha så lite info som mulig, da det kan distrahere henne når hun snakker med dyr.

Synes det er utrolig at folk kan overbevise folk om slikt og svindle folk.

Det er selvfølgelig bra at du og din venninne føler at dere har fått noe ut av dyrekommunikasjonen. Og som sagt, så er finnes det jo mange andre som også er fornøyde, til og med folk som har væt hos samme dyrekommunikatør som jeg var hos.

Men det kan hende at til og med jeg, eller noen andre kunne hjulpet dere like mye og kommet med like mye treffsikkert. Det gjelder å velge sine ord med omhu, lese situasjoner, personer, ansikter og ha kunnskap ulike dyr og raser g vanlige adferdsproblemer samt årsaker som dyr kan ha.

Men, mange har faktisk opplevd at kommunikatøren kommer med noen konkrete opplysninger som det er 0% sjanse for at de kan ha klart å gjettet seg frem til - og da trekker man selvfølgelig konklusjonen om at det finnes ingen annen forklaring enn at dyret faktisk har snakket. (jeg hadde egentlig ikke tenkt til å dra inn dette) Men det finnes kommunikatører som har blitt avslørt av at de har hatt avlyttingsutstyr i det rommet hvor samtalen foregår.

Dyrekommunikatøren slipper deg og dyret inn i rommet og forlater så rommet selv og kommer tilbake etter 5 minutter. Anledningen er liksom at dyret skal få gjøre seg kjent med lukter i rommet før samtalen begynner, samt at kommunikatøren i mellomtiden henter kaffekopper etc.

Håpet for kommunikatøren skal være at du i disse minuttene skal henvende deg til dyret og snakke med det, eller snakke med de andre menneskene du eventuelt har med på samtalen. F.eks: Pussi, nå må du fortelle om hvordan du liker deg etter at vi flyttet da, eller: Håper ikke han forteller noe om Gunnar, eller: Skal du fortelle at du hater når mamma støvsuger nå da..

Dette fikk jeg vite om etter at jeg var hos min dyrekommunikatør, men når jeg tenker meg om så satt faktisk jeg og dyret alene i rommet i kanskje 10 minutter før kommunikatøren kom tilbake, saken var bare den at jeg sa ikke noe under disse minuttene, jeg leste i et blad... Kanskje dette bare var en tilfeldighet, for jeg har som sagt vanskelig for å tro at hun jeg var hos bevisst svindler folk.

Men dere andre som er positivt overrasket over resultatet av deres samtaler kan jo tenke tilbake på hvordan settingen var i forkant av deres samtaler :)

Og en siste ting: Jeg er veldig enig i det Lady la la sier også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min hund har også vært hos dyretolk og jeg tror også dette her er noe stort tull. Har du god kjennskap til hunderaser fks så har man et godt utgangspunkt til å "gjette" seg til hvordan personligheten er. Min hund er av en rase som har lett for å lære,er kvikk og litt "stressa". Selvsagt ler jeg og kjenner meg igjen i beskrivelsen: Han snakker masse,usammenhengende og hopper fra tema til tema. han sier han ikke orker å vente hele tiden. jeg hater å vente men elsker å være med der dere er ... Han synes visstnok også at kaniner er veldig spennende dyr.

Det var morro der og da. Men når jeg kjørte hjem derfra så skjønte jeg jo at dette ikke var noe hokus pokus. Det var ingenting hun fortalte meg som hun ikke visste på forhånd. Hun fortalte ingenting som gjorde at jeg tenkte "wow hvordan kunne hun vite dette?!"

Hunden min hadde vært alvårlig syk og jeg var usikker på om han hadde vondt enda. Derfor var jeg der. Jeg gikk den informasjonen hun ga meg etter i sømmene og ingenting stemmer. Ett eksempel er at hunden min ble frisk etter å ha vært hos en healer. Jeg fortalte dyretolken dette og hun sa at hunden min MÅTTE få komme til han igjen fordi han hadde mye vondt. Jeg dro selvfølgelig til han etter dette. Etter at healeren hadde møtt hunden og kjent litt på han så spurte han meg med glimt i øyet om JEG trodde han hadde vondt. Jeg svarte nei. Akkurat da så følte jeg meg litt dum egentlig hehe.. Hvem i hele verden skulle egentlig kjenne hunden min bedre enn nettopp meg selv?

Jeg er åpen for alternativ behandling og veldig nyskjerrig på alt som har med dette å gjøre. Dyretolken jeg var hos regnes for å være en av de beste i landet ettersom jeg kan forstå.

Alle kan klare å "lese" et dyr hvis man er glad i dyr og har kjennskap til dyr. Er man i tillegg god på å lese kroppsspråk hos eieren så blir man en enda bedre "tolk" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...