Gå til innhold

E-111 skjema - viktig?

• Please log in to reply
2 svar på dette emnet

#1 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 09 september 2008 - 23:11

Reiser til utlandet i morgen, og kom først nå på dette med E-111 skjema. På Navs sider står det at det er rundt 10 dagers leveringstid, noe som selvfølgelig gjør at jeg ikke får kortet i tide.. Er det krise? Har reiseforsikring...Hvilke evt. problemer kan dette føre til?
  • 0

Forumtråden fortsetter under...

#2 Gjest_Gjest_:o)_*

Gjest_Gjest_:o)_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 10 september 2008 - 08:02

På NAV sine sider står det mye info, bla dette:

Hva skjer hvis jeg glemmer å ta med meg kortet, eller hvis jeg ikke har Europeisk helsetrygdkort?

Du risikerer å måtte betale selv i første omgang (dersom du ikke har forsikring som dekker utgiftene). Da kan du ta med deg regninger og kvitteringer hjem til Norge. NAV Helsetjenesteforvaltning hjelper deg med å få dekket det du har krav på.

Så i verste fall må du betale for behandlingen selv, men du får det tilbake i etterkant. Forsikring er greit å ha uansett, vet ikke hva din dekker, men kan jo hende du også med denne må legge ut selv i første omgang.
  • 0

#3 FoxyFish

FoxyFish

Fast inventar

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 196 innlegg
  • Ble med 11. feb. 08
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 10 september 2008 - 08:17

Jeg glemte mitt e-111 skjema da jeg skulle ut på tur for et par måneder siden, og havnet jo da selvfølgelig på sykehus i Latvia med matforgiftning;) Måtte betale selv, men har fått tilbake i ettertid. Men nå skal det jo sies at det var et ekstremt billig sykehusopphold sett med norske øyne :)
  • 0
He´s not the Messiah. He´s a very naughty boy!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

Annonse