Gå til innhold

Lei av bråkete barn på flyreiser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig er jeg mest lei feite medpassasjerer. Håper det snart kommer tjukkas-frie soner på flyene. Det tror jeg hadde slått an.

Eventuelt kunne de feite sitte i lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig små barn har jeg stor toleransegrense for. Barn er en del av samfunnet, og da mener jeg man må godta litt barnegråt. Men større barn som bråker mye og bare er uoppdragne - det er litt verre. Én ting er hvis foreldrene virkelig sliter med å kontrollere dem, noe annet er hvis barnet f.eks. sitter og blåser høyt i en fløyte på bussen (ja, det har skjedd), mens mor fortsetter praten med venninnen, tilsynelatende uten å legge merke til sønnens bråk. Det er provoserende.

Men ellers har jeg alltid med meg musikk når jeg reiser. Noe som er praktisk hvis man havner ved siden av kaklehøner. Noe som igjen faktisk irriterer meg mer enn småbarn. Middelaldrende damer på tur. :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe bråk bør man kunne tåle med unger, men jeg har forståelse at folk blir drittlei når unger hyler en hel flytur. Jeg har ikke noe imot at unger gråter, men det går en grense.

Jeg tror at barnefrie soner kan være en god idè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg foreslår barnefrie soner, tjukkasfrie soner og eldrefrie soner. Hver gang vi skal ut å reise så må vi gjennom en standardmal, og de som ikke passer inn der må finne seg andre måter å reise på.

Så kan vi som aldri skal ha barn, aldri skal bli fet, aldri skal bli syke og aldri skal bli gamle få lov til å reise i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette er en god ide! Det trenger jo ikke være så vanskelig å få til, reservere de første stolrekkene først og fremst for de som reiser med barn.

Små barn gråter ofte på flyturer (husker selv hvor vondt jeg fikk i ørene av å fly), og det blir ofte en del bråk. Det er ikke bråket jeg synes er mest ubehagelig, men det å sitte ved siden av noen med baby, som ammer, og har gulpekluter liggende her og der, bleieskift, våte ammeinnlegg, for en som ikke har barn selv blir dette litt "too much" for intimsfæren når man plutselig nesten får det i fanget, fra noen som er helt fremmed for en.

Hvis jeg noen gang skulle bli gravid ville jeg bejuble en "barnesone" på fly, der det er mer lovlig å breie seg litt med barn/barnestell. Uten å være til sjenanse for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svettefrie nabopassasjer-soner vil jeg ha

For ikke å snakke om hvitløks- eller alkoholåndefrie soner. DET er et must hvis man skal fly langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hyling. Det kan man stenge ute vha. MP3-spiller. En annen ting er drittunger som sitter og sparker i seteryggen din hele reisen, og som har foreldre det ikke nytter å prate til (Så foreldre, så barn..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig deilig med snorkefrie soner også. Jeg sliter virkelig med folk som snorker. Siste sydentur ble jeg sittende ved siden av en eldre mann som lagde et sabla leven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe bråk bør man kunne tåle med unger, men jeg har forståelse at folk blir drittlei når unger hyler en hel flytur. Jeg har ikke noe imot at unger gråter, men det går en grense.

Jeg tror at barnefrie soner kan være en god idè.

[Ja, jeg foreslår barnefrie soner, tjukkasfrie soner og eldrefrie soner. Hver gang vi skal ut å reise så må vi gjennom en standardmal, og de som ikke passer inn der må finne seg andre måter å reise på.

Så kan vi som aldri skal ha barn, aldri skal bli fet, aldri skal bli syke og aldri skal bli gamle få lov til å reise i fred. ]

Helt enig. Men personlig syns de som er for tynne er ubehagelige å se på, så jeg vil ha egne sone også for de. Samt egen sone for menn med lite hår på toppen, kvinner med for store eller for små bryster, røykere, snusbrukere, gravide, russere, finnmarkinger og sør-, øst- og vestlendinger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og egne soner for de som snakker høyt, egen sone for de som snakker lavt, og egen sone for de som ikke snakker i det hele tatt!

Nå er det vel snart som en sone ikke går over mer enn ett sete her, så da er vi tilbake til utgangspunktet likevel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

De eneste barna som plager meg er de som er totalt uten oppdragelse og foreldrene deres - som Wadjet nevner.

Sist jeg var ute og fløy langt satt jeg ved siden av verdens herligste 3 åring. Selv om flyturen var lang og kjeeeeedelig og det ble litt ut og inn av setet, så plaget poden aldri meg. Tvert i mot syntes jeg det var koselig å bli bydd på chips og få spørsmål om hvem jeg var osv. Når jeg fikk nok isolerte jeg meg mot vinduet med mp3-spilleren - noe både foreldre og pode skjønte poenget med. Nå skal det også sies at barnets foreldre også var flinke til å aktivere barna sine.

Men jeg liker ikke unger som skriker, løper i gangen og sparker meg i nyrene. Jeg har funnet ut at jeg unngår mye av det ved å bestille flysete ganske langt bak i flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LindaKristin
[Ja, jeg foreslår barnefrie soner, tjukkasfrie soner og eldrefrie soner. Hver gang vi skal ut å reise så må vi gjennom en standardmal, og de som ikke passer inn der må finne seg andre måter å reise på.

Så kan vi som aldri skal ha barn, aldri skal bli fet, aldri skal bli syke og aldri skal bli gamle få lov til å reise i fred. ]

Helt enig. Men personlig syns de som er for tynne er ubehagelige å se på, så jeg vil ha egne sone også for de. Samt egen sone for menn med lite hår på toppen, kvinner med for store eller for små bryster, røykere, snusbrukere, gravide, russere, finnmarkinger og sør-, øst- og vestlendinger!!!

Hehe...fantastisk bra svar.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler gråting, men sparking i stolryggen, føtter som holder på å komme mellom stolene av barn som sitter bak meg, synes jeg er enda verre. Ja til barnefrie soner på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder unger så gjelder ikke modereringen her på KG eller?

Makan til useriøs oppførsel blandt noen av "debattantene" her.

Jeg er HELT enig med det avisen skriver. Hva i all verden er problemet med å ha unger i egne avdelinger? Det har de på tog! Neste unge som forstyrrer meg på businessreise kommer jeg til å bære etter øret ned til foreldrene og fortelle hvor landet ligger. Dette er et av mine største irritasjonsmoment og burde vært innført for lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldri sur på unger som gråter eller lager "normalt" støy, selv om jeg innimellom kan bli litt sliten.

Det som virkelig irriterer meg er foreldre som ikke kan lære ungene sine at de nå er på et offentlig sted og at lydnivå og adferd må være deretter. Unger som løper i midtgangen, sparker i seter, roper til hverandre osv bør det være mulig å prate til. Forstår at unger kan være vrange, men mange foreldre gjør jo ikke et forsøk en gang.

Senest i dag var jeg innom mcdonalds, og ved nabobordet satt en dame med to små (3-6 år). De ropte til hverandre, dyttet rundt på stoler, kastet mat på gulvet - alt uten at mor sa et eneste ord til dem eller plukket opp det som havnet på gulvet. Jeg vet at det ikke er en fin restaurant, men vanlig folkeskikk må man da kunne forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...