Gå til innhold

Hva gjør du...


Gjest Nyfik

Anbefalte innlegg

Selv om jeg liker det meste ved meg selv, gjør jeg noen få ting i hverdagen for å gi andre et bedre/annet inntrykk av meg.

- Ofte har jeg MSN på "vis som frakoblet" sånn at ikke folk skal se hvor mye jeg faktisk sitter ved PCn hele kvelden og kaster bort tid

- Hvis jeg skal møte noen og venter på dem, drar jeg ofte opp mobilen bare for å virke litt opptatt når de kommer

Vet at sånne ting er ganske teit, men jeg gjør det nå likevel :)

Noen andre som gjør sånne småting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Neh, orker ikke bruke energi for å late som om jeg gjør noe annet enn det jeg gjør. Slikt ga jeg opp for mange år siden, livet blir så mye enklere uten =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvis jeg skal møte noen og venter på dem, drar jeg ofte opp mobilen bare for å virke litt opptatt når de kommer

Hihi, det gjør jeg også! Spiller ofte spill jeg da. :fnise:

Ellers er jeg blitt såpass voksen (tror jeg?) at jeg tørr være meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtteri gjør man jo kanskje.. selv om jeg, etterhvert som jeg har blitt eldre, gir mer faen, for å si det på godt norsk. Går mye på utseendet, (nei, jeg lar meg ikke forfalle) som f.eks å kutte ut sminken til enhver tid, ha min egen hårfarge osv.

Og hvordan man fremstiller seg offentlig. Nå sitter jeg gjerne på en cafe alene og stirrer i veggen uten å bry meg med å taste på telefonen eller noe. (Så sant jeg ikke venter på noen som er litt sene, og jeg MÅ sjekke klokka hvert femte sekund)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye, i hvert fall ikke for å virke kulere og mer opptatt enn jeg er. Men jeg prøver å legge en demper på temperament og tildels humør når jeg er ute blant folk. Lykkes ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, det har jeg ikke tenkt på. Jeg kommer ikke på noe spesielt. Jeg tror alle til en viss grad er opptatt av image, men det trenger ikke å innebære at man gjør ting som bryter med hvem man er.

Om noen syns jeg er rar som står alene mens jeg venter på noen, lurer jeg heller på hva slags liv de har - om de ikke bare kan være alene og gjøre ingenting i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig få svar i denne tråden. Jeg nekter å tro at det ikke er flere folk som deg TS. Jeg synes det virker som det er utrolig mange fasademennesker der ute, i alle fall har jeg møtt på ganske mange. Tror de aller fleste, om ikke alle gjør små eller store ting for å fremstille seg selv litt bedre enn de er.

Jeg må innrømme at jeg gjør som deg av og til, og logger på som "appear offline" på MSN. Når jeg ikke har et spesielt behov for å snakke med noen der, så trenger de heller ikke se at jeg ikke har noe bedre å gjøre enn å sitte foran dataen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg retter meg opp i ryggen og går med en selvsikker og uredd holdning. Jeg er ikke så selvsikker egentlig.

Jeg og står som utlogget på msn ofts,selv om jg er pålogget(dette er mest fordi jeg ikke har lyst at de skal poppe opp 10stk som vil prate)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøker jo alle å vise oss fra våre beste sider når vi er ute blandt folk. Visse deler av oss selv forsøker vi alltid å holde mer tilbake, uten at dette nødvendigvis trenger å bety at vi kun gjør det for å ha fasade, en del av det er jo ren høffelighet også.

Jeg forsøker å ikke vise sinnet mitt som jeg kan ha til en del mennesker rundt meg, særlig på skolen. Jeg kan ha lyst til å denge dem i hodet av og till eller skrike dem høyt i øret, men jeg tenker bare mitt heller.

Jeg holder tilbake at jeg egentlig er veldig dårlig til å holde orden på økonominen min, så om jeg ikke har råd til å være med på noe fordi jeg har sløst en preiode kan jeg av og til finne på andre unskyldninger for at jeg ikke kan være med.

Jeg forsøker nok å fremstå som mer kulturell enn det jeg er. Ikke det at jeg lyver om det men jeg er nok flink å påpeke/sette i gang samtaler når jeg først har lest en bok eller vært på en konsert/teater etc.

Dette var det jeg kom på i farten. Jeg tror alle har slike småting vi gjør, men jeg måtte tenke lenge for å komme på dem fordi jeg gjør dem så automatisk at jeg ofte egentlig ikke legger helt merke til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg var ung, på ungdomskolen, jeg bestemte meg etter en sommerferie for å juge om masse spennende saker jeg hadde opplevd i ferien, og alle de kjekke gutta jeg hadde møtt, i håp om å bli en av de kule. Men jeg er dårlig til å juge, så det ble med tanken.

Nå driver jeg ikke så mye sånn lenger. Jeg kan nok late som jeg er interessert i en samtale for ikke å være uhøflig overfor andre mennesker, og jeg kan smile og le av "morsomheter" jeg egentlig ikke synes er morsomme av samme grunn, men jeg later ikke som jeg er annet enn jeg er.

Ellers kler man seg etter forholdende, og selv om jeg er en joggebukse/t-skjorte person, så hender det at jeg kler på meg en velkledd dame når det trengs. Jeg stiller ikke på jobbintervju i joggebukse, for å si det sånn, men vil jo gjerne fremstå som mest mulig profesjonell.. og så dabber det av etter en stund når jobben er min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder smilet og prøver å være hyggelig uansett hvor mye jeg måtte irritere meg over andre. Dette er hovedsakelig mennesker som jeg bare har overfladiske relasjoner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe, jeg står også ofte "vis som frakoblet" for å "sondere terrenget", litt i smug.

Også hender det ganske ofte at jeg trykker på mobilen i situasjoner jeg føler jeg gjerne skulle vært opptatt med noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...