Gå til innhold

Fiser dere i parforholdet?


Gjest Jente som fiser

Anbefalte innlegg

Gjest Jente som fiser

Ja, gjør dere det? Jeg har inntrykk av at folk flest fiser. Likevel har jeg inntrykk av at folk flest ikke fiser i parforholdet sitt.

Jeg er godt gift, og både jeg og mannen fiser i hverandres nærvær. Vi fiser når vi har behov for det, uten å vurdere tidspunkt eller situasjon. Jeg har en del luft i magen, og det blir en del fising. Han fiser også, men kanskje ikke like mye som meg.

Jeg fiser forøvrig aldri åpenlyst hvis vi har besøk, eller er på besøk. Kanskje jeg går på badet, eller prøver å smyge diskret mens jeg er litt unna de andre. Såpass oppdratt er jeg. Men jeg hadde krepert av magesmerter om ikke samlivet mitt skulle gi rom for fri flyt av fis!

Så - fiser dere i parforholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ingen av oss gjør det noe særlig.

Har jeg luft i magen går jeg heller på badet enn å plage andre med lyder og lukt.

Hvorfor skal mannen din utsettes for det, når du skjerper deg i nærheten av andre? Er det ikke så nøye med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren fiser stadig vekk, men jeg går som regel for meg selv for å fise. Selv om det ikke plager meg at HAN gjør det, så har jeg ikke lyst til å "spre lukten min" rundt han. Liker det bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fiser når vi har behov for det, uten å tenke på om den andre er der. Vi har alltid hatt en minimal intimitetsgrense, noe han tok initiativet til, da han ikke ser på noen av kroppens vanlige funksjoner som noe man bør "gjemme bort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Fising er ekkelt og lukter BÆSJ, uansett om lyden og lukta kommer fra en du puler med eller han fremmede fyren som står foran deg i kassakøen.

Litt elementær fakta om fising: Det er tarmgasser. Det er lukt av gasser som har samla seg opp inne i fordøyelsessystemet og deretter rektum og det er særdeles udelikat uansett hvem det stammer fra. Tenk på dèt dere, neste gang dere innånder fislukta til han dere puler med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fiser når vi har behov for det, uten å tenke på om den andre er der. Vi har alltid hatt en minimal intimitetsgrense, noe han tok initiativet til, da han ikke ser på noen av kroppens vanlige funksjoner som noe man bør "gjemme bort"

Godt å høre at andre anser dette som normalt :).

Hvorfor skal mannen din utsettes for det, når du skjerper deg i nærheten av andre? Er det ikke så nøye med ham?

Jeg ser ikke akkurat på fising som noe jeg "utsetter" mannen min for, fordi det "ikke er så nøye med ham" :). Luft i magen er en plage som de fleste har i større eller mindre grad. Jeg får skikkelig vondt i magen hvis jeg ikke fiser. Et langt besøk uten fising kan være skikkelig smertefullt. Og så anser jeg fising som naturlig, og noe man vanskelig kan unngå.

Fising er ekkelt og lukter BÆSJ, uansett om lyden og lukta kommer fra en du puler med eller han fremmede fyren som står foran deg i kassakøen.

Litt elementær fakta om fising: Det er tarmgasser. Det er lukt av gasser som har samla seg opp inne i fordøyelsessystemet og deretter rektum og det er særdeles udelikat uansett hvem det stammer fra. Tenk på dèt dere, neste gang dere innånder fislukta til han dere puler med.

Du hadde ikke så mye nytt å tilføye om fising, og jeg har ikke så store problemer med å inhalere tarmgasser. Det er jo ikke akkurat noe jeg trekker dypt inn på nært hold. Det er mye annet rart i lufta vi puster inn også. Ser ikke helt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Problemetmed fislukt er at fiselukt er den eneste lukta som faktisk både lukter dritt og stammer fra dritt.

Kanskje du har skjev neseskillevegg eller noe, slik at du ikke inhalerer normalt og derfor ikke oppfatter hvor ubehagelig det lukter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er begge to laktoseintolerante, og selv om vi er flinke, klarer vi aldri helt å unngå laktose 100%. Derfor blir det litt fising i heimen, og heldigvis er det sjeldent de lukter... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente som fiser
Problemetmed fislukt er at fiselukt er den eneste lukta som faktisk både lukter dritt og stammer fra dritt.

Kanskje du har skjev neseskillevegg eller noe, slik at du ikke inhalerer normalt og derfor ikke oppfatter hvor ubehagelig det lukter :ler:

Å joda, jeg er utstyrt med en irriterende sensitiv nese, dessverre. Mannens fiser kan til tider lukte helt forferdelig. Men vi lever jo sammen. Hvis han går på do før meg, og gjør nr. 2, så lukter det også vondt etterpå. Skal man la være å gå på do også da, av hensyn til den andre? Bør man ha hvert sitt bad?

Bleiebarn produserer jo også forferdelige odører som man faktisk egenhendig må vaske bort. Innimellom kan man brekke seg over bleiene :fnise:, men det er nå slik vi er skapt, da.

Dritt/bæsj/avføring lukter vondt, og tarmgasser lukter vondt. Men begge deler er uunngåelig. Big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre anser dette som normalt :).

Jeg ser ikke akkurat på fising som noe jeg "utsetter" mannen min for, fordi det "ikke er så nøye med ham" :). Luft i magen er en plage som de fleste har i større eller mindre grad. Jeg får skikkelig vondt i magen hvis jeg ikke fiser. Et langt besøk uten fising kan være skikkelig smertefullt. Og så anser jeg fising som naturlig, og noe man vanskelig kan unngå.Du hadde ikke så mye nytt å tilføye om fising, og jeg har ikke så store problemer med å inhalere tarmgasser. Det er jo ikke akkurat noe jeg trekker dypt inn på nært hold. Det er mye annet rart i lufta vi puster inn også. Ser ikke helt problemet.

Men du utsetter likevel ikke andre enn mannen din for det, altså er det noe du ikke vil at andre skal merke ved deg.

Hvorfor ikke ta samme hensyn til mannen din? Er det så mye arbeid å gå en tur på badet? Er det for tungt å reise seg fra sofaen???

Jada, fising er naturlig, og noe man vanskelig kan unngå helt, men for meg går det helt fint å gå på badet.

Det lukter nemlig stygt uansett hvordan du snur og vender på det, og folk flest unngår stygg lukt. Mannen din også, hvis han kunne velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg ikke fisi, hadde jeg eksplodert. Jeg får mine doser jeg og. Vi fiser om kapp, og om å gjøre å få "siste fisen". Jeg vinner som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente som fiser
Hvorfor ikke ta samme hensyn til mannen din? Er det så mye arbeid å gå en tur på badet? Er det for tungt å reise seg fra sofaen???
¨

Jeg fiser mange, mange ganger om dagen, og hadde jeg bare hatt lov til å fise på badet, måtte jeg nærmest bodd der. Det er lite forenlig med omsorg for små barn, for å si det sånn.

Det lukter nemlig stygt uansett hvordan du snur og vender på det, og folk flest unngår stygg lukt. Mannen din også, hvis han kunne velge.

Jeg har aldri snudd og vendt på det faktum at fiser lukter vondt. Jeg unngår også stygg lukt, om jeg kan. Mannen min velger også å fise i parforholdet :), så jeg klarer ikke alltid å unngå hans lukt. Men vi har valgt det sånn. Det er greit for oss :).

Hadde jeg ikke fisi, hadde jeg eksplodert.

Enig. Og det er ikke tull engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente som fiser
Her i huset går vel grensen ved matbordet og under samleie... :fnise:

Fising under oralsex, det må vel være det drøyeste :ler:. Der går grensen selv for meg :).

Men matbordet går greit :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I perioder sliter jeg med magetroebbel og da fiser jeg om sambo er der, det faar han bare taale (og han har heller ingen problemer med det). Naar jeg faar skikkelig magetroebbel, saa gjoer det veldig vondt og jeg ligger i sengen i den stillingen som er minst smertefull. Da reiser jeg meg ikke for aa gaa paa do bare for aa fise. Han velger selv aa oppholde seg i samme rom, og dersom eventuell fiselukt var et stort problem for han saa kunne han valgt aa vaere i et annet rom.

Jeg unngaar aa fise rundt andre, og foeler ikke jeg utsetter sambo for noe faelt ved aa ikke springe paa do, saerlig siden magen blir enda verre om jeg ikke slipper det ut med en gang. Helsen min kommer foer nesen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No way. Jeg kunne aldri fist ovenfor eller sammen med min kjæreste. Tror jeg heller ville skutt meg selv i foten 97000 ganger :fnise: syns det er flaut, ekkelt og blæ.

Har en ganske så "skarp" grense på slike ting, jeg vil heller ikke vite om at andre fiser eller at de skal på toalettet for å gjøre andre ting enn bare tisse.

jada, jeg vet jeg er litt hysterisk i noens øyne, men det er bare sånn jeg er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fiser, men ikke overdrevent mye, under måltider/sex er det no'no. Hvis den ene faktisk har vondt i magen holder man bare litt avstand en stund, men en liten smyger synes jeg man kan holde ut :) Rape derimot, det gjøres nesten aldri, bare kanskje hvis man er skikkelig, skikkelig full...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE mennesker fiser. De som driver og holder seg, frigjør bare en god del mer gass en hos vanlige under søvn.

Å fise er en helt normal kroppslig funksjon. Og kvinner frigjør like mye gasser som menn. Av en eller annen rar grunn har man i den vestlige verden at det er lite pent og lite kvinnelig å fise (og rape).

Jeg og min mann har ingen grenser for hva vi gjør eller ikke gjør. Vi oppfører oss alltid som om vi var "helt" alene.

Men så er jeg vant med slikt fra barnsben av, at kroppslige funksjoner er ikke noe å være flau av, i alle fall ikke sammen med de man skal kunne slappe av sammen med. Barndomsvenninnene mine (rundt en kjerne på 10 stk) har alltid fiset og rapet åpent når vi er sammen. Samme gjør vi i nærmeste familie. Mange av de nye venninner jeg har fått etter å ha flyttet hjemmenfra for ti år siden, har jeg gått på do med hundrevis av ganger. Deler man rom når man tisser eller bæsjer eller bindskifting (ikke for å snakke om tampongskifting!), så tåler man å dele fis.

Det betyr ikke at vi fiser når vi er i selskap, eller har "fremmede" rundt oss. Det betyr heller ikke at vi raper og fiser i ett kjør. Men når noen kjenner de må rape eller fise, så gjør de det. Og vi er heller ikke beskjeden for å si ifra at vi må fise, ei heller å si fra til hverandre at "nå drapp noen en jævlig en, hvem var det?". Det er mer enn én gang jeg har bedd venninner om å komme seg ut på do å trykke ut skiten, for at det derre lukter ikke bra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...