Gå til innhold

SNEGLER


Lise_

Anbefalte innlegg

Jeg Vet det er slutt på sommeren om ikke lenge, men er det noen som har tips til hvordan få disse udyrene til å forsvinne??

De har spist nok nå.. Tenkte at noe kunne stå igjen hvertfall.

Jeg har satt ut feller med øl i, og har samlet opp en del (både i fellene og for hånd), og pinnsvinene hjelper meg litt :), men de blir nesten fler og fler virker det som.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg Vet det er slutt på sommeren om ikke lenge, men er det noen som har tips til hvordan få disse udyrene til å forsvinne??

De har spist nok nå.. Tenkte at noe kunne stå igjen hvertfall.

Jeg har satt ut feller med øl i, og har samlet opp en del (både i fellene og for hånd), og pinnsvinene hjelper meg litt :), men de blir nesten fler og fler virker det som.

Noen ideer?

I Aftenpostens nettutgave står det i dag en artikkel om at man skal plukke sneglene nå for i august legger de hundrevis av egg som blir til neste års snegleplage. De er i tillegg tvekjønnede så alle legger egg og kan befrukte seg selv.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg plukket så mange som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med meg saksa ut i hagen i skumringen, og så klipper jeg hver eneste snegle i to. Ekkelt, ja, men det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det en del blomster sneglene ikke liker, men jeg husker ikke helt hvilke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Æsj! De iberiasneglene skal ikke få legge egg i min hage!!! Får vel ta med en pose med salt i ikveld og gå på jakt.. ekkelt! Vi har et piggsvin som har slått seg til rette under plattingen (i går) og håper h*n vil ta noen av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal gå an å legge en eggeskallbarriere rundt plantene sine, så kommer ikke sneglene til. Man knuser rett og slett eggeskall og strør i en ring rundt. De klarer ikke gå over noe skarpt uten å skrape seg opp under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...