Gå til innhold

Dyrekommunikasjon


Gjest Muskat

Anbefalte innlegg

Gjest Muskat

Er det noen som har erfaringer med dette? Evt erfaringer med hvem som er flinke/seriøse?

Jeg er ganske alternativ av meg, så tror jo egentlig på at dyr også kan "snakke", men jeg er også en skeptiker og tror det er mye humbug ute og går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabris i.i.

Jeg har svært liten tro på de som mener de leser tankene til dyr, siden de som regel kommer med tolkninger som inkluderer tankemønstre som dyrene de tolker antagelig ikke ville vært i stand til å ha.

Men kommunikasjon med dyr har jeg stor tro på, det gjelder bare å lære seg kroppspråket deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaringer med dette? Evt erfaringer med hvem som er flinke/seriøse?

Jeg er ganske alternativ av meg, så tror jo egentlig på at dyr også kan "snakke", men jeg er også en skeptiker og tror det er mye humbug ute og går...

Jeg tror ikke på dette i det hele tatt. Det er mye en kan tjene penger på tydeligvis.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove

Berre tull, er eit fenomen kalla cold reading

Eg trur nok det finst folk som er så flinke på cold reading, at dei verkeleg trur at dei kan å snakke med dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaringer med dette? Evt erfaringer med hvem som er flinke/seriøse?

Jeg er ganske alternativ av meg, så tror jo egentlig på at dyr også kan "snakke", men jeg er også en skeptiker og tror det er mye humbug ute og går...

Bare tull. Noe naive mennesker sluker. Mye rart man kan innbille seg!

Men man kan forstå et dyr ved å lese kroppspråket. De har svært tydelig kroppspråk!

Er du interessert i hunder bør du lese "På talefot med hunden" av Turid Rugaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landra

Hei!

Kan fortelle deg min egen erfaring rundt dette. Etter mye og men så fikk vi hundetolk hjem til oss. Typen min er veldig skeptisk til ”sånne” ting, mens jeg tror at det faktisk kan være noe i det.

Fikk besøk av to unge studenter. De var sammen med hunden vår (P) en liten stund før de ville være alene med han og lurte på om vi kunne skrive ned de spm vi hadde.

Etter at samtalen mellom dem var ferdig fikk vi flere opplysninger der jeg bare satt og var helt sjokkert. De hadde truffet HELT korrekt på så mye at jeg bare satt der og var helt målløst.

De traff personligheten hans, skadene han lider av, personer som han er glad i og steder at selv samboeren min måte innrømme at det er noe i dette.

Hun dyretolken kunne for eksempel si at P er veldig glad i å være sammen med en eldre dame som er litt rund og har krøllete hår. Dette er en nøyaktig beskrivelse av moren min.

Så jeg anbefaler dette til de som vil ha ro inni seg og vil vite hvordan dyrene sine har det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har svært liten tro på de som mener de leser tankene til dyr, siden de som regel kommer med tolkninger som inkluderer tankemønstre som dyrene de tolker antagelig ikke ville vært i stand til å ha.

Men kommunikasjon med dyr har jeg stor tro på, det gjelder bare å lære seg kroppspråket deres. :)

Signerer denne jeg. Kjenner ei som var på kurs i dyrekommunikasjon, der læreren "snakket" med hesten hennes (som de kaller "Bolla"), og det "kom fram" at hesten hadde et kallenavn den mistrivdes med... som om det var noe en hest skulle bekymre seg over liksom :roll: Snakk om menneskeliggjøring av dyr ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan fortelle deg min egen erfaring rundt dette. Etter mye og men så fikk vi hundetolk hjem til oss. Typen min er veldig skeptisk til ”sånne” ting, mens jeg tror at det faktisk kan være noe i det.

Fikk besøk av to unge studenter. De var sammen med hunden vår (P) en liten stund før de ville være alene med han og lurte på om vi kunne skrive ned de spm vi hadde.

Etter at samtalen mellom dem var ferdig fikk vi flere opplysninger der jeg bare satt og var helt sjokkert. De hadde truffet HELT korrekt på så mye at jeg bare satt der og var helt målløst.

De traff personligheten hans, skadene han lider av, personer som han er glad i og steder at selv samboeren min måte innrømme at det er noe i dette.

Hun dyretolken kunne for eksempel si at P er veldig glad i å være sammen med en eldre dame som er litt rund og har krøllete hår. Dette er en nøyaktig beskrivelse av moren min.

Så jeg anbefaler dette til de som vil ha ro inni seg og vil vite hvordan dyrene sine har det.

Lykke til!

Kan det tenkes at det hang et bilde av moren din på veggen som de fanget opp?

Tror litt på dette, men er litt skeptisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landra
Kan det tenkes at det hang et bilde av moren din på veggen som de fanget opp?

Tror litt på dette, men er litt skeptisk også.

Hei du!

Skjønner veldig godt at du er skeptisk, men dette er noe man bare må oppleve selv for å tro på det.

Nei, har ingen bilder av min mor hengende på veggen. Det er ikke bare en ting som hun traff helt riktig på heller. Som jeg skrev så hadde de rett i opplysningene om hans personlighet, steder han likte å være, personer han var glad i og hva han spiste og hva han ville ha av mat.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kjenner godt til denne bransjen, og det er mye bra.. men også mye dårlig....

Kan anbefale Astrid Moe ved Flammehuset. Hun er litt dårlig på å følge opp klientene sine, men hun er samtidig utrolig dyktig i dyretolkning. Jeg har brukt henne flere ganger, og bruker henne gjerne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy

Har ikke noe tro på den slags jeg da men....

Husker denne gamle katten fikk besøk av en dyretolk som heter Sissel Grana!

:vetikke: hva jeg skal tro...men tviler sterkt på at et menneske og dyr kan komunisere på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg trodde ikke noe særlig på dette jeg heller inntil ei venninne hadde hatt besøk av Sissel Grana. Det var helt sykt alt som var kommet frem, og dette ville vært helt umulig for henne og komme på selv. Da jeg fikk lese papirene hun hadde skrevet ned kunne jeg virkelig se for meg at hundene hadde sagt det som sto der. Det var situasjoner, skader/smerter og personbeskrivelser og situasjonsbeskrivelser som man ikke har mulighet for å dikte opp av løse luften.

Så noe må det nok være i det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har ikke noe tro på den slags jeg da men....

Husker denne gamle katten fikk besøk av en dyretolk som heter Sissel Grana!

:vetikke: hva jeg skal tro...men tviler sterkt på at et menneske og dyr kan komunisere på den måten!

Akkurat når det gjelder den katten, så sto det jo en artikkel om den allerede i 2005 (den var jo Norges eldste katt da også :ler: ), så det er ikke usannsynlig at tolken hadde kunnet finne info om dyret fra før. Men jeg har ei venninne som går på kurs hos dyretolk, og hun tror i hvert fall selv at det er noe i det, selv om hun ikke kan forklare akkurat hva som skjer :) Selv er jeg veldig skeptisk, men ikke helt avvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...