Gå til innhold

Foto

Betakaroten ?Oransje?

• Please log in to reply
57 svar på dette emnet

#1 Triine

Triine

Nybegynner

• Medlem
  • PipPip
  • 71 innlegg
  • Ble med 6. april 08

Skrevet 11 mai 2008 - 13:49

Jeg lurer på om man blir oransje inni hendene, og under føttene om man bruker betakaroten? Har tenkt å kjøpe de på tirsdag. Men har faktisk hørt at man blir det av dem. :sukk:
Skal bruke det for soleksem :) ( Og å få en dypere farge, selvom jeg blir veldig brun uansett. :ler: )
  • 0

#2 En som vet

En som vet

Ivrig skribent

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 innlegg
  • Ble med 24. aug. 05

Skrevet 11 mai 2008 - 16:18

Jeg brukte betakaroten i noen måneder og jeg ble definitivt gulaktig inne i hendene. Så litt merkelig ut... ;)
  • 0

#3 IloveNY

IloveNY

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 036 innlegg
  • Ble med 23. feb. 08

Skrevet 11 mai 2008 - 16:28

Aha! jeg brukte betakaroten for 2 år siden, og omtrent samtidig hadde jeg en merkelig farge inni hendene... Jeg har lurt litt på hva det var for no... :hoho:

Når jeg tenker over det nå er det jo litt rart at jeg ikke la sammen 2 og 2 da... :sjenert:
  • 0
In order to fly, all one must do is simply miss the ground

Caring for your introvert <--- Anbefaler alle å lese dette!
"I'm an introvert. You are a wonderful person and I like you. But now please shush."

#4 Bomullstrusa

Bomullstrusa

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 448 innlegg
  • Ble med 10. jan. 08
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 11 mai 2008 - 19:05

Men hva med resten av kroppen? Blir man orange der også, eller får man faktisk en finere brunfarge?
  • 0

#5 IloveNY

IloveNY

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 036 innlegg
  • Ble med 23. feb. 08

Skrevet 12 mai 2008 - 00:22

Jeg må innrømme at jeg synes fargen min ble særdeles gulaktig ja... litt sånn at det så ut som selvbruning. Men jeg har veldig gul brunfarge normalt, så den gjorde det vel bare enda mer intenst. Jeg kommer ikke til å bruke penger på det igjen hvertfall...
  • 0
In order to fly, all one must do is simply miss the ground

Caring for your introvert <--- Anbefaler alle å lese dette!
"I'm an introvert. You are a wonderful person and I like you. But now please shush."

#6 Ponine

Ponine

Skravlebøtte

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 858 innlegg
  • Ble med 26. des. 06

Skrevet 26 mai 2008 - 14:07

Jeg har ikke merket en minste antydning til oransjefarge, og jeg har snart brukt betakaroten i tre mnd..
  • 0

#7 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 mai 2008 - 14:58

Men hvorfor skal det ikke brukes av røykere?
  • 0

#8 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 mai 2008 - 20:12

hvor mye mg inneholder tablettene dere bruker? har 6 mg, men syns ikke det har skjedd noe jeg.. :gjeiper: har også kjøpt noen fra sverige med 20 mg, men føler dette blir for mye, så jeg tørr ikke begynne på dem ennå.. :ler: noen som har erfaringer eller?
  • 0

#9 ninuska_

ninuska_

Moderator

• Global moderator
  • 10 930 innlegg
  • Ble med 6. mars 08
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 27 mai 2008 - 21:17

Har dere positive erfaringer med betakaroten?

Jeg brukte det en sommer jeg dro til syden, og jeg kom tilbake like blek som jeg dro. I starten brukte jeg litt solkrem, jeg lå i solen i opptil 6 timer hver dag - ingenting skjedde! Til slutt lå jeg uten solkrem, og smurt inn med olje i håp om litt farge. But nothing. Jeg fikk ikke dypere farge eller langvarig, for den kom aldri :P Og jeg pleier å bli brun på ett-to-tre vanligvis.
  • 0

#10 Ponine

Ponine

Skravlebøtte

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 858 innlegg
  • Ble med 26. des. 06

Skrevet 28 mai 2008 - 14:12

Jeg har ikke rukket å sole meg etter at jeg begynte på pillene så jeg vet ikke hvor brun jeg blir.. Men jeg bruker de hovedsaklig for å unngå solbrenthet og soleksem da, så det å bli brun er ikke så nøye for min del. Så lenge jeg slipper å klø og svi hele sommeren ;) Håper det funker!
  • 0

#11 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 28 mai 2008 - 22:56

Betakaroten er faktisk fargestoffet i gulerøtter, så det er nok der oransjefargen kommer fra ja.. Har ikke prøvd det selv men.
  • 0

#12 Puserjenta

Puserjenta

Skravlebøtte

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 979 innlegg
  • Ble med 6. jan. 08

Skrevet 29 mai 2008 - 10:05

Jeg anbefaler betakaroten.

jeg pleier alltid å få soleksem når jeg er i syden, og ender alltid opp med å ligge 2-4 dager i skyggen. Men brukte betakaroten en mnd før jeg dro nå sist gang og under oppholdet, og fikk ikke soleksem.

Jeg kjøpe betakaroten i sverige.

Kan ikke huske at jeg ble oransje.
  • 0

Postet bilde

Postet bilde

#13 Cocktail

Cocktail

Nybegynner

• Medlem
  • PipPip
  • 83 innlegg
  • Ble med 2. mars 08

Skrevet 29 mai 2008 - 15:02

TIL RØYKERE:

Ikke glem at betakaroten øker faren for kreft hos røykere!
  • 0
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går

#14 Gjest_glamourgirl_*

Gjest_glamourgirl_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 29 mai 2008 - 15:24

HVis du røyker så ikke bruk Betakaroten!
I tillegg syns ikke jeg det hjelper en tøddel for farven...
  • 0

#15 Gjest_lizzygirl_*

Gjest_lizzygirl_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 01 juni 2008 - 17:45

Jeg har prøvd nå og betakaroten hjelper helt klart :)
Kjøpte på web www.betakaroten.no Fant ut at jeg trengte ganske store doser for at det skal fungere skikkelig. Ble heller ikke gul selv om jeg har ganske lys hud..

• 0

#16 Gjest_Gjest_snuppelupp_*_*

Gjest_Gjest_snuppelupp_*_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 01 juni 2008 - 20:25

Funker dette for oss med fregnete hud også, og som sjelden blir veldig brun? Jeg har brune fregner og mørkblondt hår vel å merke..
  • 0

#17 Gjest_Timmine_*

Gjest_Timmine_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 24 juli 2008 - 01:25

Til dere som har kjøpt dette i Sverige, hva slags merke er det og hvor kjøper man?

Jeg kjøpte Solaray sin, men den inneholder kun 3mg naturlig betakaroten.
  • 0

#18 Gjest_Gjest_Therese_*_*

Gjest_Gjest_Therese_*_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 29 juli 2008 - 02:18

TIL RØYKERE:

Ikke glem at betakaroten øker faren for kreft hos røykere!

Det er kun KUNSTIG framstilt betakaroten som kan øke kreftfaren.

Sitat fra matoghelse.no: "Naturlig betakroten inneholder 9-cis betakaroten, som ikke finnes i syntetisk betakaroten, og enkelte studier viser at den naturlige varianten forebygger kreft. Røykere mangler ofte vitamin C, som er nødvendig for å holde betakaroten og andre antioksidanter i redusert tilstand. I tillegg har røykere en redusert kapasitet i leveren til å omdanne næringsstoffer, deriblant vitamin A og betakaroten. Alkohol kan også påvirke omsetningen av betakaroten."
  • 0

#19 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 12 oktober 2008 - 13:16

Det er kun KUNSTIG framstilt betakaroten som kan øke kreftfaren.

Sitat fra matoghelse.no: "Naturlig betakroten inneholder 9-cis betakaroten, som ikke finnes i syntetisk betakaroten, og enkelte studier viser at den naturlige varianten forebygger kreft. Røykere mangler ofte vitamin C, som er nødvendig for å holde betakaroten og andre antioksidanter i redusert tilstand. I tillegg har røykere en redusert kapasitet i leveren til å omdanne næringsstoffer, deriblant vitamin A og betakaroten. Alkohol kan også påvirke omsetningen av betakaroten."

Betyr det at naturlig caroten ikke fungerer på røykere?
  • 0

#20 Gjest_HoLaBoLa_*

Gjest_HoLaBoLa_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 15 november 2008 - 16:41

asså eg har brukt det no i fleire månda. og eg tar solarium i tilegg. og man blir garantert brun. og ikkje orange. ihvartfall ikkje meg. og for røykere, ka står på røyk pakken dere kjøper? RØYK DREPER! men skyte røyken dåke då??:-) nei. og det er d samme med dette! det er ikkje farligt og eg har sport folk som kan om dette veldig bra!. det er like farlig og røyke og ta solarium som og røyke og gå på det greiene..
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere