Gå til innhold

Hull i ørene?


Gjest jubalong

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den dumme søsteren min, maste for litt siden så inni granskauen om at hun ville ha øredobber, når hun fikk det så fikk hun nikkel alergi og betennelse...

Endret av Kodax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hun hørtes kjempedum ut.. Hva med å faktisk svare på spørsmålet?

Jeg fikk da jeg var rundt 8 år. Har ikke barn selve enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentene her fikk når de ba om det selv. Elsdtejenta var vel 11 og yngste 9 da de fikk hull. Betingelsen var at jeg fikk rense og følge skikkelig med det, ingen protester på å vente før de fikk bytte ut til andre øredobber og at de ikke fiklet med dobbene mens det grodde.

De får heller ikke bruke juggel i ørene.

Hadde litt problemer med det ene hullet på yngstejenta, der lot vi det gro igjen og fikk tatt nytt hull etter et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta vår fikk når hun var 1 år... vet at mange er imot det og får sikkert mye kjeft her ... men det er hva vi gjorde.. har aldri hatt noe tull med betennelse heller...

aå jeg angrer ikke i det hele tatt.. nå er hun 5 år og elsker øredobbene sine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.madisonpiercing.no/?short=faq

"Hvorfor vil dere ikke sette små søte hull i ørene på små barn, når frisøren gjør det?

Du bør merke deg at det aldri kommer til å finnes et seriøst piercingstudio som setter hull i ørene på små barn. Dette er svært uhygienisk, ikke i tård med barnets ønsker, smertefullt og skadelig for barnet. Dette er overformynderi på sitt værste og et sadistisk overgrep mot små barn. At frisører gjør det, sier mer om dem enn om oss. Nervepunktene i øret er ikke stabile før sjelettalder minst 12 år. Piercing på barn under 12 med andre ord rett ut idioti."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.madisonpiercing.no/?short=faq

"Hvorfor vil dere ikke sette små søte hull i ørene på små barn, når frisøren gjør det?

Du bør merke deg at det aldri kommer til å finnes et seriøst piercingstudio som setter hull i ørene på små barn. Dette er svært uhygienisk, ikke i tård med barnets ønsker, smertefullt og skadelig for barnet. Dette er overformynderi på sitt værste og et sadistisk overgrep mot små barn. At frisører gjør det, sier mer om dem enn om oss. Nervepunktene i øret er ikke stabile før sjelettalder minst 12 år. Piercing på barn under 12 med andre ord rett ut idioti."

Så pussig, da, at jeg fikk hull i ørene på ett av Oslos mer seriøse piercingstudioer da jeg var 7 år. Det var sannelig min hatt også i tråd med mine ønsker. For ikke å snakke om at jeg fikk emlakrem så jeg ikke kjente noenting og at jeg aldri har tatt skade av hullene mine. Herlighet, å kalle hull i ørene på barn under 12 et sadistisk overgrep....

Og sKjelettet har da ingen innvirkning på øret whatsoever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta hull i ørene på en ettåring må da være det mest idiotisk unødvendige som finnes. Nå synes jeg allerede jeg ser argumentene med "i andre land..." Vel, her synes jeg "andre land" gjør feil.

Min datter er 11 og har ikke hull i ørene ennå, fordi hun ikke vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ungene bør være gamle nok til å rense og stelle hullene selv. Det er jo litt individuelt, men 7-8 år bør de nok i alle fall være. Jeg fikk selv da jeg var 8-9 år. Synes ikke noe om å ta hull i ørene på småunger, tviler på at ett-åringen selv har ytret ønske om hull i ørene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk hull i ørene når jeg var rundt 2 år, noe jeg ikke er særlig begeistra for... Jeg liker ikke piercing i ørene verken på kvinner eller menn, og nå sitter jeg igjen med arr som det til tider kommer væske ut av. Så syns det er feil å sette hull i ørene på så små barn som ikke kan bestemme selv. Det er faktisk ikke sikkert de syns det er så stas når de blir eldre... Vent heller til ungen kan si selv om hun vil ha hull i ørene eller ikke

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...