Gå til innhold

Hunden er TV-slave!!


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere lest/hørt at hunder ikke er i stand til å se bilder, slik som oss mennesker. At de ser bare enkelte farger eller bevegelser (eller noe sånt).

Men nå begynner jeg å lure.. hunden vår har blitt en skikkelig TV-slave. Ligger i sofaen og følger godt med på alt mulig rart. Kommer det en pusekatt eller en annen hund (eller hvilket som helst annet dyr) på skjermen er det intens skravling :ler: .

Hotell Cæsar er en favoritt. Særlig på begynnelsen når skuespillerene liksom suser forbi skjermen. Da er hunden plutselig på baksiden av TV-en for å se etter Jens August..

En ny opplevelse fikk vi da vi så reklamen for brilleland. Da mannen i butikken går ut og kaster skoen sin for å få vekk hunden på utsiden. Plutselig fyker hunden vår i samme retning som mannens sko. Temmelig forvirra når det ikke var noen sko likevel..

Hvordan er dette med hunder og TV? Ser de bare bevegelsene eller enkelte farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det samme her, Lea. Han vil gjerne skravle med den hunden på skjermen, da. Så er det noen ganger han sover, så hører han noe bjeffe/mjaue eller noe, så våkner han brått og setter seg pent opp og glor på TV-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hunden til broren min som er en schäfer, ser ikke på tv selv om vi har prøvd å få han til å se på Rex. Men han reagerer på lydene.

Når han ser seg selv i speilet går han bak speilet for å finne den hunden han har sett.

En dag hadde han truffet broren sin og hver gang noen sa navnet til broren gikk han til vinduet for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det har vi også opplevd.

Vi har mange venner som også har hunder. Noen kommer og ringer på døra, andre kommer rett til verandadøren. Hvis vi sier navnet på en av hundene så løper hun til den døra der de pleier å komme.

Hvis vi sier navnet til nabohunden, så dytter hun vekk persiennen og stirrer mot naboens hus. Hvis vi sier "pusekatt" så løper hun inn på kjøkkenet, hopper opp i kjøkkenvinduet med forlabbene og titter etter pusekatten som pleier å traske rundt der nede.

Ingen kan påstå at hunder er dumme.. selv om jeg er veldig i tvil enkelte ganger! Prøv bare å si "Gå tur!" her i huset... hunden forvandles til en levende sprettball!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine foreldres hund flippet fullstendig ut da den såg en tiger på tv !! :ler: han ble rasende ----og livredd !! stod helt stiv på gulvet og gneldret mot tigeren ... nistirret på den - vågde ikke flytte seg .....og da den var borte løp den bak TVen for å se etter om tigeren kunne ha gjemt seg der :ler:

Denne hunden begynner også å gneldre hvis den hører en dørklokke på TV'en......tror det er deres :ler:

min hund bryr seg ikke så mye egentlig ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøtta mi ligge stort sett i dyp koma oppi bingen sin. Men hvis det f.eks. er et naturprogram på tv'en og hun hører fuglelyder (f.eks. rypekakling), da våkner hu til liv. Stiller seg opp med hodet skikkelig på skakke (rart hu ikke får kink) og øra "rett ut".

Morsomme disse dyra våre :ler:

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

De er så søte når de skakker på hodet.

I dag møtte vi på en av nabohundene ute. Det er en stund siden de har sett hverandre og de sto faktisk å susset på hverandre. Min hund er yngst og har den andre hunden som forbilde tror jeg. Tisser på samme sted og gjør seg skikkelig til.

Hun synes nok at det er morsommere med hunder som ikke er på TV, men pytt.. alt duger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...