Gå til innhold

Hvor ofte kaster du undertøy og sokker?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når er det på tide å bytte ut undertøyet og sokkene som ligger i skuffen?

Jeg tar utgangspunkt i undertøy og sokker som brukes ofte og dermed blir slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sokker: Når de nesten er slitt igjennom under foten

Truser: Når det dukker opp et hull, blonde blir fillete eller generell misfarging fra en uheldig klesvask.

Nå må jeg legge til at jeg har to "kategorier" sokker/undertøy. Først er det som brukes på jobb og til fest, og når det ikke er fint nok til det, bruker jeg det en stund når jeg har lange fysiske arbeidsdager eller er i stallen. Stygge truser blir "mensentruser" en stund og så blir de kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkene mine blir ikke slitt, de blir en av hver i stedet. Kaster de når jeg gir opp å finne den andre sokken.

BH'er kaster jeg når jeg finner ut at jeg aldri kommer til å bruke dem (jeg kjøper alltid BH'er som egentlig ikke passer av en eller annen grunn). Truser.. Hm.. Har så mye at det egentlig aldri har blitt slitt det heller, men har kastet noen som jeg etter hvert ikke har synes har vært så stilige.. Fant en blå g-string i skapet her forleden med blonder rundt hele kanten og snøring bak. Lekkert.. Den gikk i søpla for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker kastes når de får hull, eller er blitt veldig tynnslitte. (Eller de ikke har sett partneren sin på mange måneder.) Truser kastes som regel pga at de begynner å miste elastikken, eller har revnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sokker kaster jeg når det blir hull. Gamle truser tar jeg med på ferie og kaster etter hvert, så blir det mindre skittentøy å dra med seg hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er utslitt. Kaster også tabbekjøp som har blitt liggende nederst og plutselig dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for skjelden, dessverre.. Er gjerrig i den form av at jeg heller bruker ikke så pent undertøy og heller sparer pengene.. :( Åh, litt flaut, (det ser ikke helt grusomt ut, bare ikke nytt..) men kunne ønske jeg spanderte undertøy på med selv oftere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker kaster jeg når det blir hull. Gamle truser tar jeg med på ferie og kaster etter hvert, så blir det mindre skittentøy å dra med seg hjem igjen.

Jeg gjør det samme som deg med truser og sokker på ferie. Deilig å slippe å ta med så mye brukt undertøy hjem, og fint å bli kvitt det. Jeg er egentlig også litt "gjerrig" som en annen over her sier, og har vondt for å kaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Sokker: Når de er tynnslitte og nesten får hull

Truser og bh-er når de begynner å bli litt slitt. Hvtt undertøy når det begynner å bli mindre hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker: Når de holder på å få hull, har mistet fasongen eller er blitt veldig slitne i fargen. En del sorte sokker har blitt utvaskede grå, og da blir de kastet ut.

Undertøy: Bh'er når de er for slappe i materialet, er feil størrelse eller er utvasket.

Underbukser: Burde kastet mer. Noe er pent, men feil størrelse, andre ting sitter ikke pent, men er komfortabelt. Pleier å kaste de tingene som etter hvert ikke er hverken komfortable eller riktig størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BH-er når de ikke passer lengre, er for ubehagelige til å brukes, misfarvet eller liknende. Truser som ikke ser bra ut, sokker som ikke finner sin andre halve eller er blitt slitte/stygge/eller fått hull... Vet nå at det er på tide med en opprydning og må snart kjøpe inn nytt. Er altfor mange enkeltsokker og altfor mange stringtruser som er for fine til hverdags og for få som er helt vanlige i bomull som kan brukes til daglig. Er altfor dårlig til å rydde ut av de skuffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...