Gå til innhold

Kundebehandler i Posten


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vurderer å søke på en stilling som kundebehandler i Posten, men jeg er veldig nyskjerrig på hvordan lønnsnivået er.

Er det noen her som har jobbet eller jobber som det som kan svare meg og kanskje også fortelle hvorda den oppfatter jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svimle

Da vet jeg ikke.. Jeg mener jeg begynte på 115,- pr time som vikar da jeg jobbet på et kundesenter posten har. Jeg husker ikke helt, det er 5-6 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da vet jeg ikke.. Jeg mener jeg begynte på 115,- pr time som vikar da jeg jobbet på et kundesenter posten har. Jeg husker ikke helt, det er 5-6 år siden.

Det blir vel litt søkt å snakke om timelønn...voksne jobber vel ofte etter årslønn.

Hadde annonsen ønsker om høyere utdanning eller kan hvem som helst søke?

Jeg har hørt at en nyansatt kundebahndler i banken Posten tjener på linje med andre nyansatte bankansatte kundebehandlere, dvs. alt fra 400-470 000 i startlønn. Denne fyren jeg sikter til har ett års utdanning fra BI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle
Det blir vel litt søkt å snakke om timelønn...voksne jobber vel ofte etter årslønn.

Hadde annonsen ønsker om høyere utdanning eller kan hvem som helst søke?

Jeg har hørt at en nyansatt kundebahndler i banken Posten tjener på linje med andre nyansatte bankansatte kundebehandlere, dvs. alt fra 400-470 000 i startlønn. Denne fyren jeg sikter til har ett års utdanning fra BI.

Som sagt var dette som VIKAR uten fast timeantall i uken. En timelønn indikerer bedre enn ingenting. Og ja, jeg var voksen da jeg hadde jobben ;)

Kunderådgiver i Postbanken krever annen kvalifikasjon enn i Posten, i alle fall i de annonsene jeg har kommet over. Postbanken er en bank, og da kan ditt anslag på årslønn være rimelig.

Postbanken krever som regel høyere utdanning innen økonomi, minst bachelorgrad. Men her, som i stort sett annet yrke, hender det at man ansetter en person som ikke har denne utdanningen. Personen du sikter til som har ett års høyere utdanning kan være godt nok kvalifisert, alt avhengig av hvilke fag vedkommende har hatt det året og ikke minst spiller erfaring og personlighet inn.

Trådstarter spurte om kundebehandler på postkontor. Da antar jeg at det er "stå bak skranken og utføre tjenester" som er jobben. Dette krever ikke samme nivå som en kunderådgiver i Postbanken (husk at Posten og Postbanken er forskjellig, til tross for at de ofte deler lokale), og har da et lavere nivå på lønn.

Beklageligvis kan jeg ikke svare på noen eksakt årslønn, derfor fortalte jeg hva jeg startet på i det året jeg var kundebehandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bankansatt
Jeg har hørt at en nyansatt kundebahndler i banken Posten tjener på linje med andre nyansatte bankansatte kundebehandlere, dvs. alt fra 400-470 000 i startlønn. Denne fyren jeg sikter til har ett års utdanning fra BI.

Jeg jobber i som kundebehandler i Postbanken og der tjener en nyansatt ca 300.000,-. En lønn på 400-470.000 kan nok trådstarter se langt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Startlønn for kundebehandlere i bank der en har et par års utdanning er 370 -470 000. Lønnen øker med erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Startlønn for kundebehandlere i bank der en har et par års utdanning er 370 -470 000. Lønnen øker med erfaring.

DETTE ER IALLEFALL IKKE RIKTIG!!! så godt tjener du dessverre ikke som nyansatt kundebehandler i en bank, selv med et par års utdanning. Som en tidligere skrev her er en lønn på rundt 300.000,- mer riktig å forvente !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Privat sektor har de beste lønningene, så en startlønn som kundebehandler i Postbank/bank på rundt 390 - 470 000 er ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bankansatt
Privat sektor har de beste lønningene, så en startlønn som kundebehandler i Postbank/bank på rundt 390 - 470 000 er ikke uvanlig.

Som nytdannet et det nok ikke vanlig med så høye lønninger, nei. Jeg vet om mange kundebehandlere som har jobbet i bank i mange år og som fremdeles ikke tjener det som du mener er startlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...