Gå til innhold

Menn-Oppussing og Interiør


fruenge

Anbefalte innlegg

Kan dere være snill å komme med innspill på hva der tror menn er opptatt av når det gjelder oppussing og interiør.

Holder på lage noe rundt dette hvor målgruppen er lesere av en finansavis.

please, vreng hodet, for dette er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du forklare litt nærmere hva du er ute etter?

Har en god del erfaring med min Handyman :-? og hans interiørideer, men er litt usikker på hva slags svar du vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke så mye å komme med her annet enn at min kjæreste er totalt uinteresert. :o Synes det er helt greit, for jeg elsker å holde på med alt rundt oppussingen. :D ( Misstenker at en ganske kraftig fargeblindhet er meget utbredt hos det motsatte kjønn :ler: ) Hadde vært interesant å få vite hvordan du gjør det til slutt. kanskje det kunne fått min mer interesert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighetene er mange.... hva med;

a) minimalisme

B) "simplisity"

c) antikviteter

d) kunst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal utdype litt mer.

Til en finansavis skal jeg lage artikler om oppussing og interiør.

Jeg er derfor på jakt etter hva målgruppen er opptatt av og hvilke vinklinger jeg skal ta på stoffet. (Det skal lages mange artikler fordi det et bilag i avisen og således mange sider.)

Lesere av avisen er i hovedsak menn med god inntekt, høyere utdannelse og flesteparten bor på Østlandet.

Det er jo ikke akkurat oss jenter, men jeg vet at dere er mange der ute som er opptatt av dette og kan komme med innspill.

Hvis du tenker deg at noe skal pusses opp, hva er da mannen mest opptatt av?

Og hvilke interiørting er mannen opptatt av?

Jeg mottar alt med takk, ser det var kommet noe inn allerede, flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp..

"Hvordan skjule hjemmekinoanlegg-ledningene på best mulig måte"

og..

"hvorfor samboer ikke vil ha en stor stygg sub midt på stua";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK.. da skjønner jeg (tror jeg).

Har på følelsen at det dreier seg mye om plassen der TV-en skal stå.

Alle maskiner (video, DVD-spiller, stereoanlegg m.m.) skal ha sin plass. Helst skal det stilles ut og synes godt.

Her i huset er det i alle fall sånn.

Ting skal være litt maskulint (svart, stål og grått). Og helst skal man ha en sånn svart skinnstol med selvutløsende fothviler.

PC-en skal også ha sin plass i stua.

Mannen her i huset har den siste tiden KUN konsentrert seg om TV-kroken. Det brukes masse penger på det riktige utstyret og de riktige møblene i denne kroken.

Jeg har også en følelse av at menn tenker mer på hvordan ting ser ut, i stedet for hvor praktiske møblene/inventaret er.

Om det nye gulvet er lett å vaske/vedlikeholde er ikke viktig liksom.

Vi kvinner er vel mer opptatt av hvor lett støvet synes, om det er lett å vaske gulvet, om møblene tåler ditt og datt. Vi er mer praktiske tror jeg.

Det var det jeg kom på i farta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange "urbane og trendy" menn som er blitt opptatt av matlaging de siste årene - følger i Jamie Olivers fotspor... De er ofte mer opptatt av at det skal være funksjonelt og stilig på kjøkkenet enn hva kvinner er - stålkjøleskap, frittstående "øy" med komfyr, minimalistiske dingser i stål på kjøkkenbenken. Jeg hadde skrevet om dette og innredning av hjemmekontor.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Junebug sa, om å skrive om et "funksjonelt og stilig på kjøkken", samt hjemmekontor. Og veldig enig med Lea om at det dreier seg mye om hvor tv skal stå. Og ikke glem playstation... :wink:

Jeg tenker og`på det at dette er menn som gjerne ikke er så mye hjemme. Når de endelig kommer hjem, så ønsker de kanskje et "fri" sted, som da antagelig er fremfor tvèn.

Hmm..siden dette er menn med høy inntekt, så har de gjerne leid inn eksperter til å innrede leiligheten. Ta en titt på Millas tråd, der hun hjalp en kompis til å innrede leiligheten. Nå vet jo ikke jeg om han går inn under den målgruppen da. Men det skal være stil og gjennomført...

Kanskje har de innredet et lite trimrom? Og stort garderopeskap til dresserforretnings antrekk...Ting vil nok avhenge av om han er singel da... :ler: Men uansett, så tror jeg hjemmekontor og tv kroken kan være smart å fokusere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting til jeg...

Mange jeg kjenner (single menn) vil gjerne ha en eller annen form for bar eller et fancy barskap. I forbindelse med dette vil de også ha et musikkanlegg som duger skikkelig. Altså festlige anledninger.

Flasker og glass skal gjerne stå på utstilling de også, med glass og blanke flater.

Når det gjelder kjøkken, så har jeg ikke merket noe til at de vil ha det så veldig praktisk (mht renhold og sånt altså), men gjerne med blanke flater der også. Hvitevarer i stål og minst mulig dilldall. Men jeg har merket meg dette med matlaging og denslags.. kaffemaskiner, frityrkokere, gasskomfyr/plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ymse maskiner, praktiske løsninger som er stilige og møbler som huser alle "husets" maskiner (tv, video, hjemmekinoannlegg osv), er vel ting gutta er opptatt av.

I tillegg er vel soverom viktig...m/tv, radio osv selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk fro alle tips.

Fint om noen og kan komme med noen innspill på hva den "modne mann" er opptatt av innen oppussing og interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Riktig stol foran TV'en og PC'en, ikke nips i bokhyllene foran bøkene, gardiner som er støvavvisende... praktisk praktisk praktisk.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jepp, slikt jeg tenkte.

Gardiner som er støvavvisende, det må jeg sjekke ut.

Disse er vel og veldig opptatt av hyttene sine, men hyttestil i heimen tror jeg nok de ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Ferdinand kommer vel innunder begrepet "moden mann". :D

Rent bortsett fra at han ikke bor på Østlandet så passer han godt inn i målgruppen.

Han er interessert i:

- Romløsninger, altså blueprinten til arkitekten. Hvordan utnytte ulike rom vil han være interessert i.

-Blomster. Ikke fordi de er vakre, men fordi de forandrer seg og gror.

(det er kona som vil ha det vakkert....)

- Hvordan henge opp kunsten/bildene på veggene.

- Hvilke lamper som fungerer hvor. Bruke lyskilder som interiør.

- Hvordan skjule TV, stereo, video, DVD etc. I motsetning til de yngre mennene i følge andre svar her, vil han ikke ha disse tingene synlig.

- Hvordan plassere høytalerer slik at de ikke synes men samtidig gir maksimal lydeffekt.

- Alle slags typer gadgets: Felles fjernkontroll for både TV, stereo, lys etc.

Alt som er trådløst, computer på kjøleskapet etc.

- Kjøkkenmaskiner, kniver, utstyr. MEGET viktig.

Ferdinand er som det fremgår av listen ingen Handyman. Han bestiller ofte en vaktmester eller en snekker hvis det trengs grovere arbeid. Har inntrykk av dette er ganske typisk. Etterhvert som mennene får bedre råd, så kjøper de inn disse tjenestene. Hvis de ikke er hobby-snekkere da!

'Kommer jeg på noe mer, så skal jeg gi beskjed.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han bak meg her... :wink:

To vidt forskjellige stiler.. Alt etter som..

Minimalistisk i hvitt med innslag av sort og krom

eller engelsk stil, med tung eik, mahogny og mørkt skinn..

Vil ikke ha minimalistisk stil i hvilket hus som helst...

Så alt kommer an på leiligheten/huset..

Det skal være stilig..

Designet skal fylle opp "tomrommet"

- fange opp blikket slik at du ikke ser at det er så tomt

som det egentlig er.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...