Gjest skrev 12.06.2007 (13:39):
Spørsmålet er om det er forskjellsbehandling på kvinner og menn. Det sier du ingenting om her!
Jeg synes det er forskjell på kvinner og menn, ergo vil mange ting ofte skje forskjellig også, at dette kan kalles en urettferdig forskjellsbehandling er jeg derimot ikke enig med deg i.
Det er forståelig at du føler det slik men er du sikker på at dette ikke er et resultat av at du lever i en kvinnediskriminerende kultur?
Ja, jeg er sikker på at brystene mine for meg oppleves som sensuelle/seksuelle fordi jeg faktisk får en helt annen reaksjon når en jeg er glad i tar på dem en når han tar på kneet mitt. Jeg vet også at jeg personlig føler det som kjempeforskjell dersom noen tar meg på puppen, mens jeg ikke ville reagert dersom noen la hånda på armen min, eller nakken for den sakens skyld, som for meg også er en erogen sone når det berøres på rett måte av rett person.
Disse reaksjonene er heller ikke pga noe kvinnediskriminerende kultur, men fordi kroppen min fungerer slik at visse plasser er annerledes en andre.
Og jeg ser faktisk ikke kulturen vår som utpreget kvinnediskriminerende.
Du har et poeng, men samtidig så har du ikke det. Ja, du kan ikke gi en mann orgasme ved å leke med brystene hans. Nei, det betyr ikke at de ikke er en erogen sone... menn har mye nerver der og sånt de også. Så de kan nyte å bli kost rundt der, eller f. eks. på ballene... men de vil ekstremt sjeldent få orgasme ut av det. Fordi orgasmen til menn fungerer ikke på den måten.
Til sammenligning så kan noen kvinner få orgasme av bryststimulasjon. Noen kan få det av magestimuasjon... eller føtter... ja, faktisk så finnes det en del kvinner som er i stand til å få orgasme av ren psykologisk stimulasjon! Med andre ord... kvinners orgasme fungerer på en helt annen måte... og det blir ikke rettferdig å si at deres bryster er en mer erogen område enn menns bryster, bare fordi noen kvinner kan få orgasme pga. stimulasjon der!
Som du her altså sier, det er forskjell på hvordan en kvinnekropp og en mannskropp fungerer og reagerer, har tanken slått deg at nettop det kan være litt av grunnlaget til at også kvinner og menn kler seg og gjør ting litt forskjellig? altså at det er helt naturlig å være forskjellige og ikke nødvendigvis noe fælt som vi må fjerne?
Jeg vil faktisk si meg enig med tidligere innskriver som nevner at endel prøver å utslette forskjellene mellom menn og kvinner, fra mitt synspunkt er det forskjell på kvinner og menn, og mest synlig gjelder dette kroppslig. Jeg er sterkt imot å skulle være like, jeg vil ikke være som en mann, jeg vil være en kvinne og ta vare på min kvinnelighet som noe positivt og spesiellt, og min måte å gjøre det på, er f.eks å tillate meg å føle brystene mine som anneledes en mannebrystkasse.
Greit nok at du ikke gidder, slik er det med mange. De ser urettferdighet, men gidder ikke bry seg om det. Tjener det ikke dine interesser godt nok, så er det jo forståelig at man ikke gidder bry seg. Men det forandrer ikke på at det er urettferdig.
Nei, jeg ser ikke urettferdighet i det vi snakker, ergo er det overhode ikke snakk om å se urettferdighet å ikke gidde bry seg, det der blir å pålegge andre sine egne holdninger og disse de som faktisk ikke oppfatter det slik du gjør.
At du ser urettferdighet i dette, tilsier faktisk ikke at det er det som er sannheten i andres øyne.
Fint at du tør det. Problemet er mer det at mange kvinner ikke tør. De føler at det er en sosial stigma mot det og at det vil være upassende (å vise frem mannebryst var også vulgært i sin tid!) og dessuten så begrunner mange det med at de ikke har vakre nok kropper (dette hindrer ikke menn akkurat gjør det!).
Mange kvinner kler seg ikke i bikini i det hele tatt, eller badedrakt, fordi de ikke føler de har vakre nok kropper, det kommer vel mer at ett heller usunt kroppsideal fra magasiner, og også kvinner imellom, en det kommer av forskjellsbehandling mellom kvinner og menn.
Det finnes faktisk menn ikke kler av seg på overkroppen også, fordi de ikke er fornøyd nok med kroppen sin, dette har i mine øyne med helt andre ting en kvinnediskriminerende samfunn å gjøre.
Det er kulturen i det store og hele som lar menn nyte større frihet enn det kvinner føler at de tør å ta.
Dette er jeg rett og slett ikke enig i. Kvinner har sine ting de kan gjøre og ikke gjøre, menn har sine.
Som andre har nevnt før meg, kvinner går lettere kledd en menn på stranda, det er mye mer sosialt akseptert for en kvinne å vise så godt som all hud på stranda, så lenge selve kjønnsorganet og brystvortene er dekket til, så trenger vi ikke noe mer før alt er helt i supreste orden. Menn skal helst dekke til mer en det, vi liker ikke speedo, for vi vil ikke se så mye av mannen, la oss få leve i spenning, trenger ikke se utstyret liksom.
Kvinner kan velge, skjørt el bukse, shorts, miniskjørt, små topper, singletter, lette luftige plagg. Menn kan gå i shorts, men den skal ikke være for kort. De kan ikke gå i skjørt, singletter på menn er vel heller ikke sånn kjempe-populært i samme grad som det er en selvfølge for kvinner å kunne bruke dette. Når det kommer til bekledning, så er det lite en mann kan kle seg i som vi ikke kan, derimot har vi mange flere plagg vi kan kle oss i som mannen ikke aksepteres i.
er dette kvinnediskriminerende synes du?
Veronica Mars skrev 12.06.2007 (14:13):
Det som også er merkelig er at man må passe godt på så man ikke viser fram trusa si under skjørtet, når man sykler for eksempel, det er jo skikkelig vulgært. Men man kan godt vise seg i en bikinitruse.

Dette derimot, må jeg få si at jeg er enig i at er rart.
å vise trusa eller bh er liksom skikkelig vulgært eller talentløst, mens en bikini, som gjerne er mindre og dekker mindre er helt greit.
Stort sett er det stoffet i plagget som er forskjellen, men dette gjør altså at det ene er akseptert mens det andre ikke. Dette er mye snålere i mine øyne.