Gå til innhold

Ditt beste tips ved forkjølelse!Trenger noen gode råd nå!

• Please log in to reply
15 svar på dette emnet

#1 Gjest_Gjesta_*

Gjest_Gjesta_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 25 oktober 2006 - 21:19

Noen som har noen gode tips og råd? Jeg er kjempeforkjølet, slapp og varm og trenger sårt noen "kjerringråd" som kan få meg litt bedre! :sur:
  • 0

Forumtråden fortsetter under...

#2 Gjest_KATTAstrofe_*

Gjest_KATTAstrofe_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 00:06

Avant Garden og Omega3-kapsler. Ellers så er kokt melk med pepper og hvitløk bra, vel og merke dersom du har planer om å ikke omgås for mange mennesker i morgen :)
  • 0

#3 Gjest_Gjesta_*

Gjest_Gjesta_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 00:12

Avant Garden og Omega3-kapsler. Ellers så er kokt melk med pepper og hvitløk bra, vel og merke dersom du har planer om å ikke omgås for mange mennesker i morgen :)

Vis innlegg

Takk! :-)

Varm melk med hvitløk og pepper hvis jeg ikke har tenkt å omgås folk i morgen? Blir litt catch22 det. For hvis jeg tar det og det fungerer har jeg så absolutt tenkt meg å omgås ganske mange folk i morgen... Tar jeg det ikke er jeg redd jeg må tilbringe enda en dag i et pledd med KG :sjenert: :ler:
  • 0

#4 Gjest_KATTAstrofe_*

Gjest_KATTAstrofe_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 00:17

Det kommer til å ose hvitløk av deg :)
  • 0

#5 Ugla

Ugla

Bronsemedlem

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18 571 innlegg
  • Ble med 2. juni 03

Skrevet 26 oktober 2006 - 00:33

Solhatt...
...det er MITT beste tips... ;)
  • 0
Ugla - Mor Hubros datter
Det er bedre å ha system i rotet,
enn rot i systemet.

Kaffistova

#6 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 02:54

Ingefær. Spis, drikk, lag te, og om du er kreativ: Pakk halsen inn i ingefærmos ;)
  • 0

#7 Gjest_Gjesta_*

Gjest_Gjesta_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 09:08

Det kommer til å ose hvitløk av deg :)

Vis innlegg

Skjønte det, men tror nesten jeg lar det stå til ;)

Solhatt...
...det er MITT beste tips... ;)

Vis innlegg

Mener å ha hørt at det ikke har noe som helst effekt likevel? :klø:

Ingefær. Spis, drikk, lag te, og om du er kreativ: Pakk halsen inn i ingefærmos ;)

Vis innlegg

Skal prøves! Tenker jeg blander ingefær og hvitløk og lager te av det! :overrasket: :ler:

Takk for råd, vil gjerne ha flere!
  • 0

#8 Gjest_Hedda Gabler_*

Gjest_Hedda Gabler_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 09:10

Hvitløkskløfter i nesa. Det river ut litt snørr, men har hørt at det er i sterkeste laget for noen.
  • 0

#9 Gjest_Gjesta_*

Gjest_Gjesta_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 09:13

Hvitløkskløfter i nesa. Det river ut litt snørr, men har hørt at det er i sterkeste laget for noen.

Vis innlegg

:ler: Det har jeg faktisk erfaring med! Utrolig hva man gjør når man er desperat. ;)
  • 0

#10 Gjest_KATTAstrofe_*

Gjest_KATTAstrofe_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 12:10

Å svelge en skive rå ingefær hver morgen har jeg hørt skal virke profylaktisk mot forkjølelse. Har tenkt å begynne med det selv.

Ellers så bruker min 91 år gamle, helt friske bestemor å ta seg en støyt cognac hver kveld, samt hvitløksmelk trikset :)
  • 0

#11 Gjest_Ulva35_*

Gjest_Ulva35_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 12:13

Noe som heter Kan Jang for forkjølese, samt å forebygge. Ved hoste: Hyllebærekstrakt uten solhatt. Det hjelper iallefall meg :)
  • 0

#12 Gjest_Gjesta_*

Gjest_Gjesta_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 12:13

Hva betyr profylaktisk? Forebyggende? :babysmokk:
  • 0

#13 Gjest_Gjesta_*

Gjest_Gjesta_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 12:20

det aller beste og lureste er å krabbe til køys med varm kakao og et nytt ukeblad, trekke ut kontakten til telefonen og bare konse på å slappe helt av ;)
  • 0

#14 Gjest_KATTAstrofe_*

Gjest_KATTAstrofe_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 12:41

Hva betyr profylaktisk? Forebyggende?  :babysmokk:

Vis innlegg

Jepp :)
  • 0

#15 Gjest_Gjesta_*

Gjest_Gjesta_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 13:58

det aller beste og lureste er å krabbe til køys med varm kakao og et nytt ukeblad, trekke ut kontakten til telefonen og bare konse på å slappe helt av ;)

Vis innlegg

:ler: Godt gammelt tips det der ja! Men det er egentlig det jeg har gjort i går og i dag. Byttet ut ukeblad med KG, men det går vel for det samme ;)

(også kjennes det mye bedre å være syk hvis man stuller litt ekstra med seg selv, og unner seg gode ting!) :)

Jeg innbiller meg også at det er lurt å holde seg ekstra varm på utsatte steder som føtter, hals og hode når man er forkjøla, kanskje sette på meg et tykt skjerf?
  • 0

#16 Gjest_Tuppelure_*

Gjest_Tuppelure_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 26 oktober 2006 - 14:58

Personlig har jeg god erfaring med komboen hvitløk og chili. Jeg pleier å putte generøse kvanta av begge deler i kjøttdeigen når jeg lager taco (man trenger god mat når man er sjuk....). Det smaker digg, jeg mener bestemt at det hjelper!

Leste nylig i en avis at solhatt IKKE fungerer, visstnok.

Når det gjelder cognac: Man blir kanskje ikke frisk av det, men det blir i alle fall mer behagelig å være forkjøla. :)
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

Annonse