Skinoren er for min del til god hjelp mot komedoner (hudormer). De dypere byllene skyldes ofte hormoner og de tar tetracyklinene seg ganske godt av. Jeg ble ikke 100% kvisefri, men jeg er mye bedre enn før.
Mitt hovedproblemområde er ryggen. Ansiktet mitt ble så og si kvisefritt etter jeg fikk tetracyklinene.
De gangene jeg har pause fra de for å gi blod, merker jeg at de kommer noen kviser.
Det er ulempen med tetracyklinene. Det er ingen permanent løsning. Slutter en vil problemet ofte komme tilbake. Roaccutane fjerner som oftest problemet helt, men som sagt så skal man ha store problemer for å få den kuren.
Med alle bivirkningene som kan gi utsleg både fysisk og psykisk, samt all oppfølgingen fra lege en må ha i forbindelse med en sånn kur, er det i grunnen like greit at det ikke er bare bare å få Roaccutane. En kan bli skikkelig syk av kuren. Leverproblemer, depresjoner m.m.

Det er altså en risiko med den. Selv om alle bivirkningene skal være reversible, så er det ikke lett å f.eks. slite med alvorlig depresjon i 2-3 mnd.
Prisen på den kuren ligger på en rundt 12000, men en får visst refundert 75% av trygdekontoret.