Gå til innhold

Pelletsovn/ kamin


kitekatt

Anbefalte innlegg

Vi ser på pellets ovner, men alle er så stygge. ser jo ut som sikringsskap hele gjengen, bare mye større..hehe

Noen som har sett noen enkle, pene? Og isåfall hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pelletsovneier

Hei

Vi har en wodtke ovn, synes den er stilig i design og går og durer av seg selv hele vinteren...

www.wodtke.com

Vi kjøpte den i fra Energihuset

http://www.energihuset.com/

For dem med liten plass er den italienske eco babyen et godt valg, slettes ikke stygg å se på heller... (finnes på energihuset sin side)

Mvh

Pelletsovneier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har en wodtke ovn, synes den er stilig i design og går og durer av seg selv hele vinteren...

www.wodtke.com

Vi kjøpte den i fra Energihuset

http://www.energihuset.com/

For dem med liten plass er den italienske eco babyen et godt valg, slettes ikke stygg å se på heller... (finnes på energihuset sin side)

Mvh

Pelletsovneier

Den var jo kjempestilig! :) Jeg og vil ha!

Den var jo kjempestilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pelletsovner.. hm, vel jeg kan ikke ha sånn, for de lager en hel masse finmasket trestøv, som jeg ikke tåler. Verdt å tenke på. Dessuten så er det da ikke det mest miljøvennlige alternativet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pelletsovneier

De lager ikke noe støv i det hele tatt i forhold til f.eks en peisovn... Pelletsen jeg kjøper er laget på vestmarka og er mørkebrun i fargen den lager ikke noe trestøv.

For noen år siden var det en svertekampanje ute fra de som selger vanlig vedovner, hvor argumentet mot pellets var støy og støv. Jeg har både vedovn og pelletsovn, og er helt uenig i argumentene om støy og støv. Det finnes dårlig pellets på markedet som støver, men kjøper man bra pellets er dette ikke noe problem. Wodtke og ECO baby støyer ikke i det hele tatt :-)

Pelletsovneier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også kjøp av pelletsovn da jeg har fått med meg kampanjen som kommer, og regner med at tilskuddet blir rundt 5000.-. Har regnet på dette og det er helt klart et veldig billig alternativ fremfor å betale disse idiotene som fremdeles selger strøm til utlandet og har tappet magasinene våre til bunns.

De skulle rett og slett hatt i ræven med en ved øks, og blitt stilt økonomisk ansvarlig for alle dem som kommer opp i uføre pga deres ufattelige griskhet. Måtte bare få ut min frustrasjon, og er ferdig med det nå.

Jeg har også sett på denne Eco Baby, og den er jo et veldig billig og godt alternativ. Den innehar en del av finessene som de større ovnene har, som programmering (uke program), fjernstyring osv. Den er absolutt pen og sikkert veldig godt kjøp, har sett den priset til 15 000.- de siste dagene.

Hva koster det å få en slik ovn installert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pelletsovneier

Eco babyen er et godt alternativ, særlig vist du har liten plass.

Nå er den dog mange instillingsmuligheter, men skal du ha rolls royce må du kjøpe wodtke... Wodtke kan nattsenkes og startes automatisk etc ..

Prisen for installasjon er vel kanskje fra 3000-5000 avhengig av hvor griske de som selger er.. En annen tråd var det en som kjøpte ovn til 13900 og endte opp på 20000 totalt med nedmontering og oppmontering.. Så det er helt klart her pengene ligger. En lokal murer gjør nok jobben raskt og billigere, mulig å gjøre den selv dersom det er en ok stuss inn i pipen man kan bygge på.

Det er jo fristende å få en ovn til 10000 i netto når man har fått støtten :sjarmor:

Glem støv og støyproblematikk, jeg brukte 2000 kg pellets sist vinter og det var ikke mye støv. Fylling gjør jeg annenhver dag eller hver dag, og så skraper jeg ut litt slagg fra brennkammeret et par tre ganger i uka.. Hver lørdag kan man f.eks rense den litt mer med en askesuger pluss rense glasset. Da ser den så fin ut som bare det..

Blir nok til at jeg kjøper 3 paller av 750 kg pellets av vestmarka-kvalitet (selges via energihuset). Da får man strøm til 50 øre/KwH.

Pelletsovneier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp :)

Er ikke så lysten på eco baby. denne skal jo stå på stua og jeg synes hele greia er fryktelig stygg og det røde på den skjønner jeg nada av designeren. men wodtke ser noe bedre ut, selv om det heller ikke er den jeg ønsket å ha på stua. slår meg at det bare finnes disse typene? hadde håpet på noe i hvitt jeg..,. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelletsovneier

Ovner er som regel svarte da, har aldri sett noen som er hvite.. tror kanskje www.energihuset.com har hvite parafinovner. Hvitt er jo fryktelig upraktisk farge da... Tenk bare på når du skal tømme den for sot og aske.. syntes ovner skal være svarte jeg da :)

Pelletsovneier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kitekatt_*
Ovner er som regel svarte da, har aldri sett noen som er hvite.. tror kanskje www.energihuset.com har hvite parafinovner. Hvitt er jo fryktelig upraktisk farge da... Tenk bare på når du skal tømme den for sot og aske.. syntes ovner skal være svarte jeg da  :)

Pelletsovneier

Ja du har antagelig rett ;) er bare vanttil hvit peis, men dette blir jo noe annet. men svart bør den ihvertfall være, ikke rød og grå :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hjelp :)

Er ikke så lysten på eco baby. denne skal jo stå på stua og jeg synes hele greia er fryktelig stygg og det røde på den skjønner jeg nada av designeren. men wodtke ser noe bedre ut, selv om det heller ikke er den jeg ønsket å ha på stua. slår meg at det bare finnes disse typene? hadde håpet på noe i hvitt jeg..,. ;)

Eco Babyen finnes i sort og, da ser den absolutt helt grei ut. Woodtke har mange stilige, men prisen er jo også en annen...

Her blir det vel Eco Baby tenker jeg, den er absolutt av de peneste blandt de rimeligeste modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...