Gå til innhold

Rød, sår og nuppete etter barbering.


villemo69

Anbefalte innlegg

Jeg liker å ha en velfrisert dott, men jeg plages så innmari med at jeg blir rød og sår i huden av barberingen. Ofte får jeg skikkelig store nupper og noen ganger blir det nesten kviser av det.......og det gjør vondt!!!!

Har prøvd etterbarberingsvann, zinksalve, barbere meg på slutten av dusjinga da porene er mest åpne og ingenting hjelper :grine:

Er det noen som har noen gode råd her????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har tidligere lest her inne at dildorens anbefales til dette.

ellers kan du jo oppsøke en salong som utfører brasiliansk voksing, kanskje de selger noen produkter som hjelper mot dette problemet?

Endret av LadyInRed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også et problemet, og nå som sommeren er her er det utrolig plagsomt i bikinilinjen...

Men jeg har funnet ut at når hårene har vokst så de begynner å bli litt myke at det er best, så barber en gang ned og en gang opp, men jeg er ekstra forsiktig midt på, for det er det mye vondere og lettere å få nupper føler jeg:(

men jeg bruker dr.greve som "barberingskum"

etter jeg er ferdig med å dusje klapper jeg bare håndkleet på, og smører med sink salve, da blir det som regel veldig fint:)

Håper dette hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du barberer "medhårs", altså den veien hårene vokser, vil det bli langt færre røde prikker og nupper. Ulempen er at du ikke blir 100% glatt (blir som etter en dag eller to), men det er kanskje et bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en salve som heter bruludine på apoteket og smør deg etter barbering! Det har i værtfall hjulpet meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg pleier å bruke Hydrokortison 1% krem etter barbering nedentil, men Brulidine er også et godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke Hydrokortison 1% krem etter barbering nedentil, men Brulidine er også et godt tips.

Ehhhh...så at jeg hadde stavet navnet feil.....heter jo brulidine.... sukk, trøtt i natten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal også være fint å "rense" huden ved å fukte en bomullsdott med pyrisept for å gå over det barberte området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...