-
Derfor eldes vi raskere
-
VI TESTER: Foundation
-
Sukkeret ødelegger helsen
-
Støvlettene vi ELSKER
-
Kjendiser bedømmer forholdet
-
Ny gjestedesigner for H&M
nanny-hjelpen på tv2
Skrevet 06 juni 2006 - 21:35
StoreSky skrev 06.06.2006 (22:28) :
????? De gjør ikke det på Super-Nanny på Tv2???? Har sett alle programmene - og aldri sett noe til slike ting som du beskriver! Vet det har gått på Tv3 også - kanskje det er der du har sett det? Eller er jeg på vidda? Da må jeg ha vært passe fjern er jeg redd......
#7 Gjest_Hilde K S_*
Skrevet 06 juni 2006 - 21:36
Det er greit at familiene trenger hjelp, men å vise det på tv er langt over kanten.
Skrevet 06 juni 2006 - 21:55
#13 Gjest_Gjest_*
Skrevet 06 juni 2006 - 22:42
kkristin skrev 06.06.2006 (21:55) :
Du skjønner ikke så mye av hva som foregår i disse programmene skjønner jeg. Problemet er at barna oppfører seg som de gjør fordi foreldrene ikke klarer å sette grenser. Barna trenger grenser. Når så Nanny klarer å lære foreldren til å sette grenser og vise barna at de bestemmer, ja så roer ungene seg med en gang. Så da vet man hva som EGENTLIG er problemet du er så bekymret for at ingen undersøker.....
#14 Gjest_StoreSky_*
Skrevet 06 juni 2006 - 22:43
Snakket med en engelskmann om dette, han sa det er helt vanlig at man smekker til barna innimellom. Alle gjør det og ingen reagerer eller tenker over det.
#15 Gjest_Gjest_gjest_*_*
Skrevet 07 juni 2006 - 00:28
Det frister veldig lite å tenke på å lage barn når man ser på de ufordragelige ungene - og foreldra i programmene. Helt fantastisk at det er mulig
Så derfor har jeg sluttet å se på det, sånn at jeg kanskje skal få lyst på barn en gang
#16 Gjest_Gjest_*
Skrevet 07 juni 2006 - 06:57
Men jeg har faktisk snappet opp et og annet tips der. Ikke på hvordan barna behandles når de gjør noe galt, men mer på organisering av min egen tid som forelder.
#17 Gjest_Gjest_*
Skrevet 07 juni 2006 - 07:04
Gjest_gjest_* skrev 07.06.2006 (00:28) :
Det frister veldig lite å tenke på å lage barn når man ser på de ufordragelige ungene - og foreldra i programmene. Helt fantastisk at det er mulig
Så derfor har jeg sluttet å se på det, sånn at jeg kanskje skal få lyst på barn en gang
#19 Gjest_Miloine_*
Skrevet 07 juni 2006 - 10:02
Hilde K S skrev 06.06.2006 (21:36) :
Jeg er heller ikke så begeistret for konseptet av Nannyhjelpen, så jeg er enig med Hilde K S
Jeg er absolutt klar over at behovet er der for at enkelte familier trenger hjelp utenifra av såkalte ”Nannyer”, men det må da være enklere for alle involverte parter at det ikke er et TV team til stede!
Jeg forstår jo at dette skal være ”underholdende” og ”lærerikt” for de som deltar og for de som ser på disse programmene.
Dersom familier trenger råd og veiledning vedr. oppdragelse av dette slaget, mener jeg at de heller kan ta dette med en såkalt ”Nanny” (barnepedagoger) på privat plan, uten at det skal være et helt team av TV folk tilstede.
Jeg er ikke dømmende av de som ser på dette, men jeg liker ikke at barnas og foreldrenes frustrasjon skal være et underholdningsprogram.
Så det er klart at så lenge programmet vises, så er jeg enig i at man kan lære ett og annet knep slik TS. nevnte
Logg inn
Registrer deg
Hjelp
Opprett nytt emne
Svar
Multisitat