Gå til innhold

Higer etter feit,deilig amerikansk sjokoladekake..


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

:blafre:

Ja,jeg VET at det bare er onsdag,men jeg har fått sug i sjelen etter mørk-som-synden-myk-sjokoladete-og-usunn-som-bare-rakkern-kake, og jeg klarer ikke å finne den Riktige kaken. Vet Arkana har oppskrift på en som het Amerikansk sjokoladekake og som er mørk,deilig og i det hele tatt,men nå finner jeg den ikke. :sur:

Hilfe! Hjelp en stakkars som er i ferd med å forgå av kakesug!

Og dere som har tenkt å si :"Ta en frukt i stedet"......ikke gjør det,vær så snill. :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det denne du tenker på?

Mørk amerikansk sjokoladekake

225 g hvetemel

400 g sukker

1 ts natron

1 ts salt

1 ts bakepulver

1,5 dl vann

2 dl skummet kulturmelk

175 g mykt smør

2 egg

2 ts vaniljesukker

2 dl kakao

75 g smør

6 ss kakao

250 g melis

2 ts vaniljesukker

5 ss sterk kaffe

Bland sammen mel, sukker, natron, salt, bakepulver, vann, kulturmelk, smør, egg, vaniljesukker og kakao og visp sammen i hurtigmikser/kjøkkenmaskin. Hell i en bakepapirkledt liten langpanne og stek på nederste rille ved 180 grader i ca 35 minutter. Avkjøl på rist og del i fire. Rør resten av ingrediensene sammen til en glasur. Legg to og to kaker sammen med glasur mellom og smør glasur over kaken.

Ellers er jo denne veldig god, men det er kanskje ikke så rart med så mye smør, sjokolade og sukker! :sikle::sjenert:

Mississippi Mud Cake

250 g smør

150 g mørk sjokolade

440 g sukker

2,5 dl varmt vann

80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao)

1 ss kaffepulver

260 g hvetemel

½ ts bakepulver

25 g kakao

2 egg

Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (i min ovn er 1 time mer enn nok, så jeg ville sjekket litt tidlig, kaken skal jo være saftig og litt rå i midten). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde akkurat denne her om dagen, og den er sånn myk og deilig, akkurat sånn man trenger når kakehungeren er på topp. Oppskriften passer også i rundt form 26 cm omtrent.

DJEVELSK SJOKOLADEKAKE

300 g usaltet smør

2 dl bakekakao

1 dl varmt vann

5 dl sukker

1 ts vaniljesukker

4 store egg

7 dl hvetemel

1 ts bakepulver

1/2 ts salt

2 1/2 dl melk

Sjokoladekrem:

350 g mørk sjokolade

6 dl kremfløte

Rør smøret luftig. Bland kakao og vann godt i en bolle. Ha sukker og vaniljesukker i smøret og rør det luftig. Ha i ett egg om gangen og rør godt.

Tilsett kakaoblandingen. Bland i mel, bakepulver, salt og melk. Fordel røren i smurt, liten langpanne, jevn den ut på toppen med en slikkepott. Stekes midt i ovnen ved 180 grader i 35-45 min. La den avkjøles på rist.

Kok opp sjokolade og kremfløte i en kjele. La den småkoke i 20 min. under omrøring til den har tyknet. La den avkjøles nok til at det går an å jobbe med den.

Del kaken i to tvers over, og del deretter hvert av stykkene vannrett i to lag. Legg et stykke på et fat og smør på sjokoladekrem, legg på et nytt stykke og dekk med krem.

(Du kan legge alle fire kakebunnene oppå hverandre, men om du ønsker å fryse den og spise den i flere omganger kan det være mer praktisk å ikke ha mer enn to lag.) Avslutt med et lag sjokoladekrem på toppen.

Funnet den på nett, så det er sikkert noen som skulle ha vært kreditert her, men husker desverre ikke hvor jeg har den fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

DEN var det,ja, Arkana! :kyss::kyss::smilyblomst::hoppe:

Takk! :)

Missisippi Mud er også kanoooongod,men akkurat i dag var det den andre jeg higet etter. :sjarmor:

:klem:

Ser forresten at jeg må teste ut Lisee sin oppskrift også, den så yummy ut. :sikle:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha en til?

Kjempeenkel og sinnsykt god, namme.

"Mislykket" Sjokoladekake

4 egg

2 dl sukker

200 g kokesjokolade

200 g smør

2 1/2 dl hvetemel

1 ts bakepulver

Pisk stiv eggedosis av egg og sukker. Smelt sjokolade og smør sammen. Avkjøl og rør det forsiktig i eggedosisen. Sikt sammen mel og bakepulver og skjær dette forsiktig i røren. Stek i smurt og melstrødd form (24-26 cm). 225 grader i 15 min. Kaken skal ha en bløt kjerne. Avkjøl kaken i formen, gjerne til neste dag. Kaken er fin å fryse. (som om det skulle være aktuelt :ler:

Germini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Ååå, mislykket sjokoladekake er så godt... Det ser ut som den samme oppskriften jeg bruker. Men Germini, ærlig talt: Avkjøle kaken til neste dag? :erter: Morsom du'a... hehe. Jeg putter'n i kjøleskapet og lar den stå til den bare så vidt har avkjølt seg. Når jeg lager den kaken så er det jo fordi jeg vil ha kake FORT! (Men jeg er enig i at den er, om mulig, enda bedre dagen etter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HØRTE JEG KAKE? AMERIKANSK? FEIT OG FULL AV KALORIER?

VÆRSÅGOD!!!!  :sjarmor:

:hakeslepp::wow:

Minner meg forøvrig om en amerikansk restaurant jeg var på da jeg bodde i England. Alt på menyen var i vanvittig størrelse. Det jeg trodde skulle være en vanlig hamburger var et giganthamburgerbrød med tre burgere mellom i tillegg til alt tilbehøret. En medium brus var en hel liter. Og hadde jeg hatt plass til dessert etter dette er jeg sikker på at et kakestykke ville vært i den størrelsen på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::wow:

Minner meg forøvrig om en amerikansk restaurant jeg var på da jeg bodde i England. Alt på menyen var i vanvittig størrelse. Det jeg trodde skulle være en vanlig hamburger var et giganthamburgerbrød med tre burgere mellom i tillegg til alt tilbehøret. 

Ja, ikke sant? Noe à la dette liksom? Bare ett av mange horrible eksmpler fra samme site :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky

Har også vært på ferie i Sør-Carolina, det aaaner meg hvorfor amerikanere sliter med fedme...Maten på de typisk amerikanske restaurantene var fem ganger så mye som vi er vant til. Til og med drinkene var diiiiigre!!

Men fy så godt!!!! Bra jeg har kjøpt litt påskemarsipan (1/2 pris så da MÅ man jo..)OG vi skal ha pannekaker idag...mmmm...

:sjenert:

ps. gutter liker damer med former..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår lagde jeg Mississippi mud cake, og jeg sier bare

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Gud så godt!! det er en sånn kake jeg har drømt om hele livet! Litt som sjokoladefondant, men den var saftig i hele kaka lissom...

Sinnsykt god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lagde Mississippi mud cake så falt den ned på midten? Noen som vet hva jeg kan ha gjort feil? Men smaken var det ingenting å utsette på. Farlig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
Vil du ha en til?

Kjempeenkel og sinnsykt god, namme.

"Mislykket" Sjokoladekake

4 egg

2 dl sukker

200 g kokesjokolade

200 g smør

2 1/2 dl hvetemel

1 ts bakepulver

Pisk stiv eggedosis av egg og sukker. Smelt sjokolade og smør sammen. Avkjøl og rør det forsiktig i eggedosisen. Sikt sammen mel og bakepulver og skjær dette forsiktig i røren. Stek i smurt og melstrødd form (24-26 cm). 225 grader i 15 min. Kaken skal ha en bløt kjerne. Avkjøl kaken i formen, gjerne til neste dag. Kaken er fin å fryse. (som om det skulle være aktuelt  :ler:

Germini  :)

Blir dette som en slags brownie siden den er litt bløt innvendig? Og siden det ikke er glasur på den...

Jeg fikk VELDIG lyst på sjokoladekake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ja,men enda mer saftig en brownie...

Åhh, da er det det første jeg skal gjøre etter jeg har vært ute og byttet dekk! Whoa! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg må bare få sagt at den mislykkede sjokoladekaken virkelig ble MISLYKKET!! :ler: Jeg skulle lage den i full fart i går.

Jeg har nettopp flyttet in i bofellesskap og jeg letet etter miksmasteren. Det fant jeg ikke, men jeg fant en gammeldagsvips fra 50 tallet. Jeg vispet til jeg nesten ble grønn da sukker og egg skulle røres hvitt....

jeg fant ut at det ikke gikk...så jeg letet litt til i kjøkkenskapene. Jeg fant en smoothie/blender maskin og tenkte at kanskje denne kunne funke. Det var en teit åpningsmekanisme på maskinen, så det meste ville ut. Jeg klarte å lukke det igjen på ett vis, men da rant det ut under den :overrasket:

jeg mått nok en gang bruke den gammeldagse vispen da jeg skulle blande sammen melet med det våte....da klikket det for vispen og jeg ble nesten desperat.

Jeg fant en sånn "mose maskin". Det funket selvfølgelig ikke heller! :frustrert:

Etter MYE søl utover alt og veldig mye å vaske opp, så var endelig kaken klar for ovnen!

Og den ble faktisk litt god. hehe. Med unntak av noen par små melklumper... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...