-
Derfor bør du ha kredittkort
-
Her er sommerens heteste solbriller
-
Ikke kast kaffegruten
-
Vinn et lekkert diamantanheng
Haster!Tapeten boblet seg!
Gjest_Gjest_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:02
Skrevet 27 mars 2006 - 15:07
Grunnen til at dette skjer er at grunnarbeidet er for dårlig. Det blir ikke 100% strøken men noe sier meg at det ville det ikke ha blitt uansett.
Gjest_gjesta_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:11
Støtter forslaget over om å snitte forsiktig og sprøyte inn LITT tapetlim. Bruk en sprøyte, så får du ikke masse limsøl på utsiden av tapeten.
Gjest_Gjest_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:12
Gjest_Gjest_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:26
Er du sikker på at det er helt tørt? Jeg tror du skal vente litt før du gjør noe drastisk; jeg tror det ordner seg litt etter litt. Hvis du har brukt mye lim, kan det ta flere dager før limet tørker inn bak tapeten. Lykke til!!
Det er 24 timer siden jeg avsluttet arbeidet så jeg kan jo kanskje se det ann litt...
Gjest_Gjest_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:28
En annen årsak er at du ikke har fuktet tapetet lenge nok slik at det sveller på veggen og ikke før du hengte den opp.
En tredje årsak kan være smuss under tapeten, men det kjenner du fort hvis du stryker over med hånda.
Vil ikke anbefale å snitte i tapeten før du er helt sikker på hva som er årsaken.
Gjest_Hovedinnlegger_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:32
Enkelte typer tapet bobler seg, og da kan det ta opp til en uke før alle boblene er borte. Det kommer veldig an på luftfuktigheten og tempraturen i rommet. Prøv å sette på mer varme og se hva som skjer da.
En annen årsak er at du ikke har fuktet tapetet lenge nok slik at det sveller på veggen og ikke før du hengte den opp.
En tredje årsak kan være smuss under tapeten, men det kjenner du fort hvis du stryker over med hånda.
Vil ikke anbefale å snitte i tapeten før du er helt sikker på hva som er årsaken.
Tapeten skulle ikke fuktes. Kun lim rett på vegg. Dro av det øverste laget av den gamle tapeten og grunnet over den. Har gjort det på samme måte før, med bra resultat, men altså ikke denne gang.
Gjest_gjesta_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:35
Gjest_Gjest_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:41
Gjest_Gjest_*
Skrevet 27 mars 2006 - 15:42
Vil likevel anbefale deg å vente litt lengre og sette inn ekstra varme. Blærene kan trekke seg sammen igjen.
0 bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere