Gå til innhold

Hvor mange kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Prøver å slanke vekk ca/max 5 kg, forhåpentligvis til sommeren. Bruker MyFitnessPal for å loggføre kalorier. I følge appen skal jeg innta litt under 1400 kalorier om dagen. Er ikke dette litt for lite? Trener mest styrketrening, og som jeg har forstått det på appen så "får" man ikke flere kcal av dette, kun ved bruk av skritttelleren og kardio. Trener ca 3-4 ganger i uken.

I følge kalorikalkulator skal jeg ligge på ca 2100-2200 i vedlikehold.

Er 173 cm, veier 72 kg. Høres kanskje mye ut, men føler meg langt fra overvektig, vil bare stramme opp litt, så er vel egentlig ikke noe ekstremslanking jeg er ute etter.

Hvor mange kalorier burde jeg ligge på?



Anonymous poster hash: b940f...f75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

1400 er lite når du er 173.

Ikke legg deg under 1500 kcal(helst 1600kcal) på treningsfrie dager og legg deg på 2000 kcal på treningsdager. Om målet er en strammere og mer fit kropp så må kroppen ha nok kcal på treningsdagene så musklene har noe å bygge seg opp på.

Husk å ta mål av cm og ta bilder da det sier mer og fremgang enn et tall på vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hurtig vekttap har du lagt inn at du ønsker? Mange velger "mest mulig på kortest mulig tid" omtrent på refleks. Saktere nedgang lar deg spsie mer mat :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hurtig vekttap har du lagt inn at du ønsker? Mange velger "mest mulig på kortest mulig tid" omtrent på refleks. Saktere nedgang lar deg spsie mer mat :dry:

0,5 som anbefalt:)

Anonymous poster hash: b940f...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Jeg er 175 og ligger på rundt 1600 kcal om dagen nå når jeg strammer opp :) Mer når jeg trener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...