Gå til innhold

Vektnedgangen stopper opp


kvakk_

Anbefalte innlegg

Jeg slanket meg 35kg fra januar til juli i fjor, etter dette stoppet jeg opp for å se om jeg klarte å holde vekten (gikk fra 105 til 70kg og er 160 høy) Har hele tiden holdt denne vekten stabil og bestemte meg derfor for å starte igjen i slutten av januar. Jeg gikk da ned 5kg de første ukene (-8cm rundt hoftene, -4cm rundt midjen, -3cm på lår) men de siste 3 ukene har vekten stått helt stille på 65 selv om jeg ikke har gjort noe anderledes, har til og med prøvd å spise mindre kalorier enn de første ukene, men det hjelper ikke.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å nå målet mitt på 55kg? Eventuelt noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye spiser du nå da? Måler du også, eller bare veier du?

Fantastisk bra jobba med vekttapet, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort til nå? Er det kun fokus på maten, eller aktivitet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mellom 1200-1500 kalorier hver dag. Fokuserer mest på mat, ikke så mye aktivitet, men det har jeg heller ikke gjort ved resten av vektnedgangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser mellom 1200-1500 kalorier hver dag. Fokuserer mest på mat, ikke så mye aktivitet, men det har jeg heller ikke gjort ved resten av vektnedgangen

Da er det på tide å komme igang med aktiviteten! Godt jobba forresten:)

Anonymous poster hash: 73304...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er balanse det handler om, kroppens forbrenning stopper opp med lite kalorinntak og lite aktiviteter, den går i survival mode og sparer på hver eneste kalori. Når du begynner å spise normalt igjen etterpå baller kiloene seg på igjen. (Fra mor med PhD i fysiologi og ernæring). Sunne oppskrifter og aktivitet er det viktigeste, få i deg nok næring- fett, proteiner, vitaminer og karbohydrater + væske, og kom deg i fysisk aktivitet. Tenger du aktivitet inspo er Pinterest et godt sted å begynne, søk etter aktiviteter og få både bildevisning og inspo. Personlig trener er også et alternativ, men koster. Begynn i turlag, fjellvandring, sykkling eller jogging. Yoga er også bra for muskler og kropp generelt, spesielt bikram yoga.



Anonymous poster hash: 62305...bcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...