Gå til innhold

Hjemmetrening eller studio?


zumas36

Anbefalte innlegg

Jeg har trent på studio i mange år, på mange forskjellige. Jeg ble sykemeldt pga operasjon i skulderen, det gikk utover treningen. Jeg fant ut at jeg måtte ta det rolig et helt år. Det var vanskelig å komme tilbake, jeg begynte å trene hjemme med forskjellige øvelser og fant noen bra øvelser på forskjellige nettsider, jeg har nå trent hjemme i 2 år og spart en god del på det, og føler at formen er bra. Er det andre som har erfart det samme etter at man har blitt borte en stund, så er det veldig vanskelig å komme tilbake, og når man ser hvor mye man sparer i året på det er det bare kos hehe?

post-91132-0-42912800-1427237907_thumb.j

post-91132-0-21618700-1427237945_thumb.j

post-91132-0-29601600-1427237988_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mest glad i å gå på gruppetimer på treningssenter, og er ikke noe i vektsalen. Nå er det snart to år siden jeg slutta å trene, av helsemessige årsaker, men nå begynner jeg å føle meg klar igjen. Kjenner bare fortsatt litt på latskapen og at jeg er usikker på om jeg faktisk er i god nok form til å komme i gang igjen, Men så er det noe med at bare man kommer i gang så er man i gang, og da kommer det etter hvert. Så jeg satser på ar det skal gå fint når jeg bare kommer i gang. En periode trena jeg hjemme med spinningsykkel, men det var fordi treningssenteret var stengt/nedlagt i noen måneder, mens de bygga om. Så jeg trives best med gruppe-trening på senter, men dette er jo veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig trener jeg ikke noe bra hjemme. Det som funker for meg er gruppetimer på treningssentre, evt løping (ute eller på tredemølle). Å kjøpe vekter og ulike aparater til å ha hjemme i stua er ikke noe for meg. Men dersom det er det eneste du kan gjøre grunnet din helse, så høres det jo ut som en lur løsning :)



Anonymous poster hash: 07775...a57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg trener hjemme nå fordi jeg faktisk trener da. Lettere å ikke dra på trening hvis jeg må kjøre på treningssenteret, og det ekstra styret.

Finnes jo mange gode videoer og treningsprogram på nettet, eller man kan bruke naturen. Sparer jo endel penger på det.

Ikke er jeg så glad i at det er masse folk og man må omtrent stå i kø eller stå som sild i tønne på gruppetimer.

Hjemme kan jeg også kløne så mye jeg vil :)

Men det er jo bare meg og er jo mange som liker å trene på senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hadde jeg hatt plass til skikkelig utstyr (vektstenger og stativ) hadde jeg glatt trent hjemme! Mye mer effektivt enn å bruke tid på å komme seg til og fra senteret, vente på tur etc... Jeg trener aller best når jeg er alene (f.eks tidlig på morgenen på senteret), for da er det ingen som ser hva jeg kløner med, og da prøver jeg meg mer frem. Derfor vet jeg at jeg hadde trent best hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener MYE mer når jeg bare trener hjemme.

Min terskel for å gå på treningsstudio er skyhøy, og jeg er ekstremt selvbevisst når jeg er der.

Hjemme har jeg lagt meg på trening tre ganger i uka, og ser veldig bra fremgang.

Har ikke noe spesielt utstyr, ut over matte og treningsstrikk. (Pluss treningsspill/videoer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener hjemme.

Gidder ikke kjøre i 20 minutter for å trene i kø.

Selv om jobben betaler for treningsstudio for meg.

Må jeg først kjøre for å trene drar jeg heller ut på løpetur/gåtur i skogen.

Når jeg trente på treningssenter likte jeg best crossfit, yoga og pilates timer.

Jeg trener minst 1 time hver dag hjemme og har hatt veldig bra resultater.

Har spinningsykkel, romaskin, vektstenger, matter, yogaball og et par kettlebell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest glad i å gå på gruppetimer på treningssenter, og er ikke noe i vektsalen. Nå er det snart to år siden jeg slutta å trene, av helsemessige årsaker, men nå begynner jeg å føle meg klar igjen. Kjenner bare fortsatt litt på latskapen og at jeg er usikker på om jeg faktisk er i god nok form til å komme i gang igjen, Men så er det noe med at bare man kommer i gang så er man i gang, og da kommer det etter hvert. Så jeg satser på ar det skal gå fint når jeg bare kommer i gang. En periode trena jeg hjemme med spinningsykkel, men det var fordi treningssenteret var stengt/nedlagt i noen måneder, mens de bygga om. Så jeg trives best med gruppe-trening på senter, men dette er jo veldig individuelt.

Jeg likte veldig godt å gå på studio jeg også , det var jo litt mer sosialt, jeg hadde noen jeg trente sammen med, pushet hverandre. Men så ble jeg borte pga operasjonen, da mistet jeg kontakten, da jeg kom tilbake hadde jeg ikke den rette given heller, prøvde å skjøre igang med pt trener. men det funket dårlig. Så da jeg begynte hjemme, måtte jeg ta meg selv i nakken og gjøre det til en vane. Og det er det det er nå, 45 min på maskin og 20 min på gulvet hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig trener jeg ikke noe bra hjemme. Det som funker for meg er gruppetimer på treningssentre, evt løping (ute eller på tredemølle). Å kjøpe vekter og ulike aparater til å ha hjemme i stua er ikke noe for meg. Men dersom det er det eneste du kan gjøre grunnet din helse, så høres det jo ut som en lur løsning :)

Anonymous poster hash: 07775...a57

ingenting å si på helsa hehe, men da jeg så hva jeg sparte på det, så ble det bare slik. Jeg synes at visse treningsentere tar altfor mye i betaling i mnd. jeg er ikke så veldig på gruppetrening, så eg vill jo ikke betale for det., men det må du for alt er jo inkl i prisen. Hadde de hatt en pris for kun vekter, så hadde det vært billigere. Men hva kan du vente deg av store kjeder som er eid av noen av de rikeste vi har i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener MYE mer når jeg bare trener hjemme.

Min terskel for å gå på treningsstudio er skyhøy, og jeg er ekstremt selvbevisst når jeg er der.

Hjemme har jeg lagt meg på trening tre ganger i uka, og ser veldig bra fremgang.

Har ikke noe spesielt utstyr, ut over matte og treningsstrikk. (Pluss treningsspill/videoer.)

samme her, men jeg har en del treningsutstyr som som jeg har tilgang på for en latterlig pris, og det funker for meg. Men det er ikke alt som passer meg å bruke, jeg sverger mer til egen oppfinnsomhet hehe. Og det er fullt mulig å finne gode hjemmetrenings informasjon på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener hjemme.

Gidder ikke kjøre i 20 minutter for å trene i kø.

Selv om jobben betaler for treningsstudio for meg.

Må jeg først kjøre for å trene drar jeg heller ut på løpetur/gåtur i skogen.

Når jeg trente på treningssenter likte jeg best crossfit, yoga og pilates timer.

Jeg trener minst 1 time hver dag hjemme og har hatt veldig bra resultater.

Har spinningsykkel, romaskin, vektstenger, matter, yogaball og et par kettlebell.

Da har du en del bra utstyr, faktisk du trenger ikke stort mer hehe, Kettlebell, er du fornøyd med dem, har ikke helt skjønt hvorfor det er blitt så populært. Jeg har tilgang på en del utstyr selv til en latterlig pris, men gidder ikke å bli slave til de enkle løsningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt plass til skikkelig utstyr (vektstenger og stativ) hadde jeg glatt trent hjemme! Mye mer effektivt enn å bruke tid på å komme seg til og fra senteret, vente på tur etc... Jeg trener aller best når jeg er alene (f.eks tidlig på morgenen på senteret), for da er det ingen som ser hva jeg kløner med, og da prøver jeg meg mer frem. Derfor vet jeg at jeg hadde trent best hjemme.

Jeg ser den ja, du står litt friere når du trener hjemme. Du trenger ikke så mye utstyr viss du har det rette, slik jeg har tilgang på. så skal det veldig lite plass til det, det jeg bruker tar nesten ikke plass i det heletatt. men det funker bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg ser den ja, du står litt friere når du trener hjemme. Du trenger ikke så mye utstyr viss du har det rette, slik jeg har tilgang på. så skal det veldig lite plass til det, det jeg bruker tar nesten ikke plass i det heletatt. men det funker bra for meg.

Jeg trener styrke, og et knebøystativ krever dessverre ganske stor plass. Men kanskje når vi får råd til større bolig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener styrke, og et knebøystativ krever dessverre ganske stor plass. Men kanskje når vi får råd til større bolig. ;)

haha, ja det ta stor plass, viss du skal ha en smith maskin hehe, må vell bygge en egen stue bare til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haater å trene hjemme. Føler jeg ikke får noen som helst effekt, familien min er ALLTID hjemme, og dessuten trenger jeg å komme meg ut litt da jeg må gå i 15 min til treningssenteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt skikkelig gymutstyr, og plass til det, hadde jeg nok foretrukket å trene hjemme. Alt av utstyr jeg trenger er på treningssenteret, så jeg får nok holde meg til det, ihvertfall fram til jeg blir rik og kan ha studio hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har du en del bra utstyr, faktisk du trenger ikke stort mer hehe, Kettlebell, er du fornøyd med dem, har ikke helt skjønt hvorfor det er blitt så populært. Jeg har tilgang på en del utstyr selv til en latterlig pris, men gidder ikke å bli slave til de enkle løsningene.

Ja, kettlebell bruker jeg hver dag. Grei måte å kombinere styrke og kardio for min del. Har vært veldig effektivt, men krever god teknikk. Kjøpte i tillegg boksesekk i går. Kjekt for å kvitte seg med frustrasjon. Hehehe

Synes det er greit med ett lite treningsstudio hjemme:) Slipper jeg å dele svette apparater med folk på gymmen. Noe jeg synes er utrolig ekkelt. Noen vasker seriøst treningstøyet for skjelden og tørker ikke av etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en del bra utstyr, faktisk du trenger ikke stort mer hehe, Kettlebell, er du fornøyd med dem, har ikke helt skjønt hvorfor det er blitt så populært. Jeg har tilgang på en del utstyr selv til en latterlig pris, men gidder ikke å bli slave til de enkle løsningene.

Etter jeg tok et teknikkkurs i Kettlebell i desember, har det blitt en av favorittreningene mine. Du kan variere i det uendelige og kombinere både styrke og kardio på en enkel måte. Det aller beste er at kettlebellene ikke trenger mye plass, hverken når en trener eller lagrer de.

Jeg har opplevd en veldig bra fremgang, disse 2-3 månedene jeg har trent aktivt (1-3 ganger i uken) med KB. I desember brukte jeg bare 8kg KB, nå er oppvarmingsvekten 12kg, jobber med 12 og 16kg, men er oppe i 28kg i enkelte øvelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg tok et teknikkkurs i Kettlebell i desember, har det blitt en av favorittreningene mine. Du kan variere i det uendelige og kombinere både styrke og kardio på en enkel måte. Det aller beste er at kettlebellene ikke trenger mye plass, hverken når en trener eller lagrer de.

Jeg har opplevd en veldig bra fremgang, disse 2-3 månedene jeg har trent aktivt (1-3 ganger i uken) med KB. I desember brukte jeg bare 8kg KB, nå er oppvarmingsvekten 12kg, jobber med 12 og 16kg, men er oppe i 28kg i enkelte øvelser.

Startet med 8kg jeg også.

Måtte fort kjøpe tyngre ja.

Når jeg reiser på konkurranse i helgene har jeg den med i bobobilen. Som å ha ett helt treningstudio :)

Kjenner jeg har fått veldig sterk rygg og kjærlighetshåntakene er vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle starte opp med en treningsblogg på nettet, men vet ikke hvordan en skriver en blogg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...