Gå til innhold

min pakkeliste...


^me^

Anbefalte innlegg

En ting: jeg pleier å ha med meg en god hårkur. Håret trenger ofte litt ekstra pleie siden du tilbringer mye tid i sol og salt/klor vann.

Ellers må jeg si at jeg beundrer deg som klarer deg med så lite klær... Forrige gang jeg reiste hadde jeg med meg 30 topper... var borte 14 dager da  :sjenert:  :ler:

jeg synes listen begynder og bli seriøst lang nå altså, og da har jeg til og med ganget mye av tingene...

bør jeg ha flere singletter eller tynne gensere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes listen begynder og bli seriøst lang nå altså, og da har jeg til og med ganget mye av tingene...

bør jeg ha flere singletter eller tynne gensere med?

Jeg hadde hivd ut en cardigan og en genser, og slengt ved noen singleter ekstra.

Synes ikke liste din er lang - som nevt tidligere pakker jeg med mye :sjenert: Var på weekendtur i Riga i sommer og hadde med meg 8 par sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista di ser grei ut, men er du så nøye med alt du gjør, eller har du bare reisefeber? Når jeg reiser til syden pakker jeg på en time. Det er det minste problemet i verden å ta en tur på sparket. Har gjort det mange ganger.

Det du har glemt er å få kjøpt. Dessuten, bestill mat på flyet så slipper dere å dra på det ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og er ikke sikkert at flyselskapet tilater deg å spise egen mat og drikke egen drikke ombord på flyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har bare reisefeber..tenker ikke på noe annet enn reise ting..jeg bare sitter i min egen reiseverden :)

tror kansje jeg hiver på en bh til..og noen bikinier til..(har fått kjempe dilla på bikiner for tiden!!!tror kansje det har noe med reisefeberen og gjøre..)

og noen flere topper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen eldgamle (kjøkken-)håndklær som du egentlig burde ha kastet, men som du ikke har somlet deg til å kaste ennå? Slike pleier jeg ofte å ta med meg, og så kan jeg (eventuelt) kaste dem før jeg drar hjem etter ferien. Som regel er kofferten fullere på vei hjem enn den var da jeg dro på ferie.

Slik blir det mindre å drasse med seg og i tillegg får jeg litt mer skapplass hjemme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det samme med badehåndduker noen gang jeg, tatt med gamle slitte håndduker, og så har jeg lagt de igjen når jeg har dratt hjem. Kofferten er alltid stappfull på hjemoverturen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

trekker denne opp igjen...

http://www.norwegian.no/sw185.asp#2-1

http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/H...___235.aspx#237

tror dere håndbagasjen min blir i overvekt?

skal kjøpe en liten og en stor trillekoffert. den lille skal gå under håndbagasje og den litt større trillekoffert til resten av tingene, disse skal være av hardplast og med en enten grønn eller rød farge på slik at jeg finner den med en gang på båndet sett på i linken.

føler jeg har med for mye håndbagasje, men jeg vil være sikker på at jeg har alle de viktige tingene med meg i håndbagasjen slik at jeg har noe om kofferten min blir vekk...

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei...

hehe, skal til hellas neste år nå.

begynder og kjøpe inn ting til turen allerede nå og sparer 4000 pr. mnd til turen slik at jeg slipper og bruke alle pengene neste sommer, så kom jeg over tråden jeg startet da for lenge siden..så kunne jeg ikke dy meg med og rette på den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har bare reisefeber..tenker ikke på noe annet enn reise ting..jeg bare sitter i min egen reiseverden :)

tror kansje jeg hiver på en bh til..og noen bikinier til..(har fått kjempe dilla på bikiner for tiden!!!tror kansje det har noe med reisefeberen og gjøre..)

og noen flere topper..

mulig jeg er blind, men kan ikke se solkrem på lista di??

det er viktig det!!!!

selvsagt får du kjøpt det der nede, men hold deg til de kjente produktene du vet holder mål. kjøper bestandig slikt her hjemme, så det ikke blir stress med det samme man kommer frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er blind, men kan ikke se solkrem på lista di??

det er viktig det!!!!

selvsagt får du kjøpt det der nede, men hold deg til de kjente produktene du vet holder mål. kjøper bestandig slikt her hjemme, så det ikke blir stress med det samme man kommer frem

jeg hadde en i miniversjon i håndbagasjen, men nå har jeg tilført en i stor versjon i kofferten oxo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Jeg drar fram inlegget ditt igjen jeg, for jeg skal til kreta til sommeren :) Jeg sliter med pakke planer allerede nå, jeg må få kjøpt det jeg trenger over lengere tid på grunn av dårlig økonomi. Så jeg bare lurte på, hva fikk du mest bruk for? og var det noe du angret på at du ikke tok med deg? og noe du hadde med som du kunne ha klart deg uten? er så vanskelig med tanke på vekta på kofferten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar fram inlegget ditt igjen jeg, for jeg skal til kreta til sommeren :) Jeg sliter med pakke planer allerede nå, jeg må få kjøpt det jeg trenger over lengere tid på grunn av dårlig økonomi. Så jeg bare lurte på, hva fikk du mest bruk for? og var det noe du angret på at du ikke tok med deg? og noe du hadde med som du kunne ha klart deg uten? er så vanskelig med tanke på vekta på kofferten :sjenert:

Herregud, dere drar på alt for mye!!

Reiser straks til Australia, og jeg tar med meg: to langbukser, en shorts, et skjørt, en sommerkjole, to-tre singlet/T-shirt, to langarmede jakker/gensere, undertøy og to bikinier, et håndkle, to par sokker (ett til flyturen ned og ett tilbake) et par sko og et par sandaler. Toalettsaker, og vips så er jeg på tur!

Bøker og mp3-spiller til flyturen er viktig, ellers selger de alt jeg skulle få bruk for der nede (kanskje bind, solkrem, strandsandaler osv.) Håndbagasjen må likevel "strippes" for det meste av toalettsaker/væsker, så gidder ikke å dra på for mye. Dermed har jeg også plass til litt ekstra på turen hjem, som jeg sikkert får lyst å shoppe på turen. :)

Endret av gjest1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dere drar på alt for mye!!

Reiser straks til Australia, og jeg tar med meg: to langbukser, en shorts, et skjørt, en sommerkjole, to-tre singlet/T-shirt, to langarmede jakker/gensere, undertøy og to bikinier, et håndkle, to par sokker (ett til flyturen ned og ett tilbake) et par sko og et par sandaler. Toalettsaker, og vips så er jeg på tur!

Bøker og mp3-spiller til flyturen er viktig, ellers selger de alt jeg skulle få bruk for der nede (kanskje bind, solkrem, strandsandaler osv.) Håndbagasjen må likevel "strippes" for det meste av toalettsaker/væsker, så gidder ikke å dra på for mye. Dermed har jeg også plass til litt ekstra på turen hjem, som jeg sikkert får lyst å shoppe på turen.  :)

Minner meg forresten om første gang vi skulle ta med oss ungene til "syden", og vi pakket kofferten full av knekkebrød, kavli skinkeost, torosupper og tørrmelk! Og vi kom tilbake med knekkebrød, ost, supper og tørrmelkboksen var kasta! Man lærer etter hvert! :ler::ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Henter fram denne tråden jeg, så det var en del som skal på tur :) Denne lista er kjekk å ha...Takk TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil føye til:

Sjekk regler for håndbagasje. Deo, høvler, dusjsåpe vil bli beslaglagt i kontrollen på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg skal til Australia på backpacker tur om ikke lenge, men sliter med pakkelista. jeg skal være borte i 9 måneder, og skal reise rundt mye. hva burde jeg egentlig ha med meg i sekken?? HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Australia på backpacker tur om ikke lenge, men sliter med pakkelista. jeg skal være borte i 9 måneder, og skal reise rundt mye. hva burde jeg egentlig ha med meg i sekken?? HJELP!!!

Ikke at jeg har backpacket noe videre selv, men utfra det jeg har lest tror jeg gode tips må være å pakke lettest mulig - tynne bomullsklær som du ruller sammen. Bruk alle rom i sekken, og ta med småpakker med vaskepulver til klesvask. Litt enkle førstehjelpssaker (plaster, sårsalve, pyrisept, etc) og solfaktor. Pakk lett med tanke på toalettsaker, ingen forventer at du skal være topp sminket når du er på backpackertur.

Ellers min hovedregel når det gjelder pakking: ta med det du absolutt ikke kan leve uten, ikke det du tror du kan få bruk for.

Blir nesten litt imponert over hvor mye endel av de andre i tråden her faktisk gidder å slepe på når de er på tur :gjeiper: Når jeg reiser på en ukes ferie har jeg med sokke-/undertøysskift til hver dag, en ekstra bukse (er det sommer kan jeg ta med en capri/shorts i tillegg) en ekstra genser, to-tre singleter og to t-skjorter. (man reiser jo i et fullt antrekk også) I tillegg kommer toalettsaker, reiseguide, bankkort og mastercard i backup, pass, billetter, nødvendige ladere, mobil og kamera.

That's it. Da jeg reiste til Polen/Tyskland i fjor sommer veide kofferten min 8,5kg på tur ut av Norge. Dermed hadde jeg masse plass til å shoppe med ting hjem ;) Og som oftest ender jeg med å ikke bruke alt jeg har pakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...