Gå til innhold

Bryllup LITT utenom det vanlige.


Hills

Anbefalte innlegg

Vel, det meste med denne dagboken er vel ganske uvanlig, sett i forhold til A4 type bryllup, og veien frem til målet om hvit kjole,slips og dress.

Målet her er ikke en hvit kjole, det er heller ikke den berømte gåturen ned kirkegulvet,eller blomstene som vaier i vinden mens barn,voksene og den eldre garde feller tårer som enten stammen fra kjedsomhet, ett lite minutt hvor det hele faktisk endte med å bli rørende, eller rett og slett fordi de må.

Her er det ikke slik at jeg går med en diamant på fingeren og planlegger en storslått samling i de flotteste lokaler,etter vielsen.

faktisk så har jeg ikke engang en ring på fingeren-enda.

Og lokalet som alle snakker om, blir byttet med gress under tærne og en feiring på vår egen eiendom som er mer en stor nok til å huse det folkehavet vi har av venner og familie.

Så, hva skal egentlig bryllupet gå ut på?

Jeg kan foreløpig gi dere stikkord som naturinspirasjon, fjell,og en naturlig og avslappet feiring hvor man kler seg etter vær og vind, og aldeles IKKE ankommer i noe finstas.

Forlovelsen har enda ikke funnet sted, men vi er begge enig om at 2014 er året det skal skje.

Ett eventyrbryllup som passer perfekt til VÅRT eventyr, på toppen av ett stort fjell, med utefeiring etterpå, og all familie og venner tilstede.

Om dere orker og henge med på denne utradisjonelle reisen, så er det bare å følge med videre :)

Endret av Hills
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det vil være på sin plass og introdusere dere for hvordan planene våre er så langt og hvordan vi tenker omkring hele bryllupet.

For hvordan gikk det egentlig til at Hills og Mannen fant ut av dette, OG var enige om galskapen?

Veeel, tilfeldigheter sier kanskje noen. jeg vet nå ikke. kanskje det finnes noe mer mellom himmel og jord en hva vi vet?

Hvordan skulle ellers to personer med så vannvittige meninger og interesser, finne hverandre?

Hele samtalen omkring bryllupet, fant sted i bilen.

Vi var på en lang biltur, og hadde 4 timer hjem.

Mannen snakket litt om en tur vi skal på til sommeren,og jeg sa litt spontant:

"Åh, når vi gifter oss,Mannen, så MÅ jo det være på toppen av ett fjell :D"

Hvorpå mannen svarte med: "Selvsagt må det jo det, det er jo det som er oss!"

Jeg ble ett lite minutt satt ut av at han svarte så spontant,uten betenkeligheter.

tok en god slurk av den svarte (alt for varme) kaffen i statoilkoppen og tenke i 2 cekunder over hvor fælt det nye orange lokket var, før jeg tittet bort på Mannen.

Plutselig kjentes det ut som første gangen vi møttes. Tusen fugler flakset i magen og jeg tok meg i og faktisk forstå for alvor at dette var mannen jeg ville gifte meg med.

En følelse jeg (heldigvis) aldri har hatt før.

"Ja så du ser for deg at du kan gifte deg med meg altså?" liret jeg ut av meg, og kjente jeg ble helt varm... litt redd for å skremme livet av stakkaren.

"ja selvsagt ser jeg for meg det,Hills:)"

Så var samtalen igang...

Samtalen om bryllup, hvordan vi ønsket det og hvordan vi ville feire den største dagen i vårt liv.

Mitt første ordentlige minne til fjellet,er Jotunheimen.

En 10 dagers vandring med min aller beste venninde.

Spesielt er Glittertind en topp jeg har ett helt spesielt forhold til.

Samtidig er jeg født og døpt i samme fylke.

Jeg nevnte dette til Mannen, som selv syns Jotunheimen er fantastisk.

Etter litt prat frem og tilbake, konkluderte vi med å sjekke opp om det var mulig å gifte seg på toppen av glittertind.

Men hvordan skulle vi få en prest med opp på ett av Norges høyeste fjell?

Vi syns begge det var veldig feil og inkludere en prest i det hele, da vi overhode ikke står for det statskirken representerer.

"Jeg tror på det gode i mennesker jeg!" sa jeg, og Mannen nikket enig.

Da vi kom hjem og sjekket opp litt,var det ingen tvil på hvordan vi skulle gå frem videre, det ble selvsagt Humanetisk forbund som skal få den stor glede av å bli med oss til fjells for giftemål.

De står for det vi tror på, nemlig det gode i mennesker, likeverd og gjennsidig respekt.

Vi er jo fremdels ikke forlovet enda, så mange her vil nok tro vi er gale som planlegger bryllup før forlovelsen er et faktum.

I humanetisk forbund er det ikke krav til forlovelse, men jeg ønsker og være forlovet, det er noe jeg bestandig har gledet meg til.

Når jeg nevnte dette for Mannen, så han på meg og sa: "tror du virkelig ikke jeg har en plan, Hills??:D"

Jeg fliret for meg selv og lovet å ikke mase mer. hehe.

Så får vi se hva planen hans er, og om det blir forlovelse på oss før bryllupet finner sted :)

Nå gleder jeg meg til vi får litt mer svar fra humanetisk forbund og om drømmen vår om glittertind går i boks :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som det blir en artig bryllupsdagbok i "kjent" Hills stil :biggrin:

Og, gratulerer med bryllupsplaner :blomst::hug:

Endret av Villa90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som det blir en artig bryllupsdagbok i "kjent" Hills stil :biggrin:

Og, gratulerer med bryllupsplaner :blomst::hug:

Jeg synes dette høres veldig spennende ut :) gleder meg til å følge med!

Så hyggelig at dere vil følge med på veien videre :D

Det setter jeg utrolig stor pris på!

-------------

Jeg har brukt litt tid på å se på borddekorasjoner på nettet nå, og funnet endel som allefall fungerer utmerket som inspirasjon og en begynnelse/variant av hva jeg selv ønsker.

Utrolig spennende og motiverende og lese seg opp litt på nettet,samt se litt bilder for inspirasjon:)

Jjeg holder sengen i dag, med kvalme og magevondt,så da passer det fint og se litt på ting til bryllupet.

Deler bildene med dere:)

Denne likte jeg kanskje best av alle, men ville selv brukt en annen farge og gjort det enda litt mer "spesielt" og spennende. Men begynnelsen og tema liker jeg.

post-66224-0-33632300-1367237387_thumb.j

Det samme med denne, liker prinsippet kjempe godt, men ville gjort litt mer ut av det her også.

post-66224-0-40777100-1367237392_thumb.j

Denne var noe av det første jeg tenkte på når jeg startet og planlegge litt forsiktig. jeg er bare redd det kan bli litt for enkelt?

post-66224-0-35815300-1367237400_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den siste passer veldig bra med temaet ditt! Og da blir det ikke for enkelt, men gjennomført :) Den første var også enkel og fin. Nr to klarer jeg ikke helt å se hva er. Er det et blad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååh, vet du, det dere har planlagt høres virkelig ut som mitt drømmebryllup! Herlig! Jeg gleder meg til å følge med videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den siste passer veldig bra med temaet ditt! Og da blir det ikke for enkelt, men gjennomført :) Den første var også enkel og fin. Nr to klarer jeg ikke helt å se hva er. Er det et blad?

Jeg tror det er ett blad, men jeg er enig med deg i at det kan være vanskelig å se. Skulle jeg valgt noe slik så måtte jeg gjort mer utav det.

Jeg heller mer mot det siste alternativet jeg også,muligend legge konglen på noe annet og gjøre litt mer ut av selve kortet som navnet står på.

Åååååh, vet du, det dere har planlagt høres virkelig ut som mitt drømmebryllup! Herlig! Jeg gleder meg til å følge med videre.

Så utrolig hyggelig å høre!

Jeg gleder meg til å dele veien videre med dere =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag fikk jeg en gledens mail!

For en liten uke siden sendte jeg en lang mail til humanetisk forbund, hvor jeg forklarte om min og Mannen sin store drøm om giftemål på glittertind.

Jeg forklarte litt generelt om fjellet, hva det betyr for oss,og hvordan forholdene er opp og ned.

Jeg har ventet i spenning og sjekket mailen min flere ganger for dag, SÅ spent på hva de sa.

I mitt stille sinn så hadde jeg ikke troen på at vi skulle få til dette, med tanke på hvor stort dette fjellet er,og dermed også krevende og ta seg opp.

men, drømmer må man ha, ikke sant?

Vel...

I dag fikk jeg mailen jeg har ventet på, og humanetisk forbund hadde nå sjekket opp dette og kunne bekrefte med stor glede at det ikke var noe problem å få til giftemål på toppen av glittertind :D

jeg holdt på å falle av stolen når jeg innså at det faktisk ligger ann til at vi skal kunne oppfylle vår absolutt største drøm.

Mannen ble også kjempe glad,og sa at nå må vi snart bare finne en dato og sende inn,slik at vi får begynt planleggingen på ordentlig :D

Tenk det, til neste år så står vi mest sannsynlig på toppen av glittertind og går ned som mann og kone :D haha, helt sykt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy! Det er flott at man kan få akkurat den vielsen man ønsker seg selv synes jeg.

Vi skal også ha vielsen gjennom HEF, men vi aner ikke hvor vi vil ha den enda, så må prøve å finne på noe lurt. Kunne ønske vi hadde en plan, sånn som dere har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy! Det er flott at man kan få akkurat den vielsen man ønsker seg selv synes jeg.

Vi skal også ha vielsen gjennom HEF, men vi aner ikke hvor vi vil ha den enda, så må prøve å finne på noe lurt. Kunne ønske vi hadde en plan, sånn som dere har :)

Er det noe spesielt som betyr mye for dere?

slik som strand,fjell,skog eller lignende?

tilogmed hagen til bestemor og bestefar kan ha så stor betydning at man ønsker og gifte seg der:)

eller en låve/lokale som betyr noe helt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet en hage som er nyyyydelig, som jeg godt kunne tenkt meg å gifte meg i. Men tror jeg trenger et alternativ i tilfelle det blir regn (som det fort kan bli), så jeg tror jeg må gruble litt på den ;)

Men nå kan du jo virkelig sette igang med planlegginga da! Regner med du allerede har mye klart, men litt enklere nå når dere vet at vielsen går i orden :)

Hva slags måned tenker dere å gifte dere i? Kan vel være store forskjeller i temperatur oppå fjellet etter hva slags måned man velger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg skriver hva "jeg" kunne tenke meg, men kjæresten liker også den hagen altså, og det er fordi den ligger der han kommer fra at vi vurderer det i hele tatt. men det er nok jeg som koser meg mest med planlegging foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres flott ut, vi hadde selv utevielse dog ikke på fjellet. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Men hadde dere noe alternativ i tilfelle dårlig vær da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde dere noe alternativ i tilfelle dårlig vær da?

Ja. Vi holdt vielsen i hagen til der middag og fest ble avholdt. Hvis det ble dårlig vær kunne vi vies inne. Vi satte også opp partytelt uten veggene, slik at kun taket sto igjen. Hvis det begynte å småregne trengte vi ikke å bli redde for det. Dessuten beskyttet det mot solen siden det ble veldig varmt den dagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så hyggelig med skikkelig engasjement her i dagboken :D

Herlig og spennende og høre hvordan dere tenker og har gjort tingene :)

Vi skal ha ett innealternativ, siden HEF setter dette som ett "krav" til vielsen.

Været kan fort snu og bli stygt i fjellet, dermed er det viktig å vite at man har et godt alternativ.

Jeg skal snakke med glitterheimshytta ang.og kunne ha dette som alternativ til innested for vielsen.

Jeg skal også snakke med DNT og spørre om ikke de vil følge vielsen og skrive en reportasje fra dette.

Vi har foreløpig tenkt på siste helgen i juni som bryllupshelg, og første helg i juli for festen :)

overgangen juni/juli er stortsett den mest stabile tiden i fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Enn at jeg ikke har fått denne med meg før nå! Men høres virkelig ut som en fantastisk plan :D Så deilig å lese om noen som gjør noe helt utenom det vanlige når det kommer til bryllup, og bare følger det som føles riktig for en selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...