Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Jeg strikker kofte til meg selv og genser til mannen. Tar laaaaang tid :ler: Kunne strikker babytøy, men jeg vil vente til han kommer. Har strikket noen luer da, som skal være med på føden :)

Hva strikker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strikker kofte til meg selv og genser til mannen. Tar laaaaang tid :ler: Kunne strikker babytøy, men jeg vil vente til han kommer. Har strikket noen luer da, som skal være med på føden :)

Hva strikker du?

 

Åh, all respekt til deg som driver med det! -og tipper selvfølgelig at begge prosjektene sitter på pinnene?  :fnise: Det må ta så lang tid, at det hadde jeg ikke gidda å starte på :P *overbevist om at jeg ikke hadde hatt armer igjen etterpå, og vært misfornøyd* 

Venter du i tilfelle det ikke er en han? :) Koselig med noen luer da, da har du jo noe ;) 

Jeg har startet på mitt mest "avanserte" prosjekt noen sinne: Kjappstrikka drakt i gammelrosa. Viste seg at samtlige av de i strikkeklubben hadde strikket denne og var veldig fornøyde med dem ;) 

Om jeg blir fornøyd med denne, blir det sikkert å strikke en til... Jeg er glad i å strikke ting som har fungert tidligere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bærer det avgårde på ny topptur! :) Det blir min tredje topptur som tar 2-3 timer(har også gått 3 fine trilleturer med veninner med babyer)  ;) Utrolig god følelse etterpå! Bekkenet sier fra da på kveldene, men dagen etterpå er det borte. Så jeg håper dette bare er nå i starten når jeg ikke er vant til å gå lengre turer. Jeg og kjære går veldig mye når vi er på ferie, så håper dette blir et godt grunnlag til det! :)

 

Ny milepæl er nådd: Vi var på visning på et hus i går, hvor de ikke kjente oss. Og etter en stund, lurte huseier på om jeg hadde hatt min siste tur offshore da  :danse: Så nå viser visst magen min godt nok til at ikke folk holder kjeft lengre  :fnise: Litt koselig, da jeg har fått hørt lenge at jeg har liten mage :P 

 

Frøkna er sjenert da.. Sparker som en galning inni der, men straks jeg finner mobilen for å filme utpå magen blir hun stille  :jolie: Mon tro om jeg girer meg opp så hun merker forskjellen på pulsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i Italia! Jeg hadde ikke tenkt så nøye gjennom hva jeg skulle holde meg unna/hvor streng jeg skulle være. Men når jeg plutselig presterte å bestille pizza med spekeskinke og blåmuggost i går tok det liksom kaka. Til frokost i morges hadde jeg bl.a egg, oppskjært frukt og youghurt - som det advares mot flere steder på nett! Blir ikke klok jeg, og er vel feil å spørre dere men. Hvilke forhåndsregler ville dere tatt på sydentur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekeskinke er trygt når det er varmebehandlet. Det samme med blåmuggost, mener jeg.

Jeg hadde egentlig spist som normalt. Passet på at ting var varmebehandlet og ikke dårlig. Ville unngått isbiter.

Håper du har en fiiiin tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Saltsild sier stemmer, verken toxo eller listeria overlever steking, så den pizzaen har nok ikke vært noe problem :) Det rådet mot å spise egg tipper jeg er pga salmonella, men det gjelder i så fall bare dersom du har spist bløtkokt egg - er det hardkokt har hele egget vært over den temperaturen der bakteriene dør (og hadde du fått salmonella, hadde du nok merket det innen nå ;) ). Tipper at det meste av yoghurten de har er vanlige "merker" som er laget på pasteurisert melk og dermed ikke noe stress å spise - hvis de serveres i begeret sitt kan du jo sjekke det. Jeg spiste masse yoghurt da jeg var i Thailand tidligere i år (masse oppkuttet frukt også, for den saks skyld - det er jo så digg når det er varmt).

 

Jeg ville stort sett kjørt samme forholdsregler som jeg gjør hjemme om jeg var deg, så går det sannsynligvis kjempefint! Siden de har mer toxoplasmose i middelhavslandene enn vi har i Norge ville jeg vært ekstra påpasselig med å få gjennomstekt kjøtt, og holdt meg unna rå spekeskinke/salami (dessverre - nam). Ville også holdt meg unna myke oster som ikke er varmebehandlet, for de har ganske mye slakkere regler angående pasteurisering, noe som gjør listeriarisikoen litt større.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+1 :danse: 90% sjanse for å kunne redde frøkna om noe skulle skje nå :)

 

Takk for gode råd, Saltsild og miore :):blomst: Er mye å holde seg borte fra i Italia, når så mye består av rå skinker, spekemat og oster. Så frøkna har fått nutella til frokost hver dag :sjenert: ...

 

Det har vært en deilig uke i Italia, og nå har vi også funnet et sted vi vil gifte oss til neste år :hjerte: Gleder meg til å få satt dato og få sendt ut invitasjoner :D 

 

Kjære og jeg er ikke av den typen som klarer å ligge i ro på en solstol på ferie, så skrittelleren min har passert 70.000 steg i løpet av uken  :fnise:

 

Frøkna har blitt ekstremt livlig i løpet av den siste uka, tror kanskje det kan være fordi temperaturen har ligget på 28-30 grader jevnt over. Hun har også fått mer markerte mønster på når hun er aktiv, og tar gjerne bokseleksjoner i 07, 14 og 23-tiden :) Jeg ligger med pute mellom beina, men det blir til at jeg må snu meg flere ganger om natta pga vond rygg. Og i det jeg snur meg, da sier hun fra og smeller til i 4-5 minutt. Hun ligger jo så godt, hvorfor skulle jeg drive å snu på henne!? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å være i Italia og spise nutella hele tiden altså. :fnise: Jeg var jo i Madrid før i år og syntes det var SÅ vanskelig å holde seg unna spekemat og ost, så nesten like greit at det ikke blir noen sydligere strøk på oss i sommer! ;) (Okay da, det var bare et forsøk på å late som om jeg ikke er misunnelig på turen din....)

 

Blir utrolig fint med bryllup i Italia neste sommer da! :rodmer:

 

Her har det også blitt masse liv de siste dagene, etter noen rolige (litt for rolige ifølge mammaen :sjenert:), dager i begynnelsen av forrige uke. I går ba jeg henne faktisk stoppe fordi det var så fortyrrende. Merkelig nok hørte hun ikke på meg! :sjokk::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å være i Italia og spise nutella hele tiden altså. :fnise: Jeg var jo i Madrid før i år og syntes det var SÅ vanskelig å holde seg unna spekemat og ost, så nesten like greit at det ikke blir noen sydligere strøk på oss i sommer! ;) (Okay da, det var bare et forsøk på å late som om jeg ikke er misunnelig på turen din....)

 

Blir utrolig fint med bryllup i Italia neste sommer da! :rodmer:

 

Her har det også blitt masse liv de siste dagene, etter noen rolige (litt for rolige ifølge mammaen :sjenert:), dager i begynnelsen av forrige uke. I går ba jeg henne faktisk stoppe fordi det var så fortyrrende. Merkelig nok hørte hun ikke på meg! :sjokk:

:hoho:

 

Ja er rart det der, men nesten alt de har er jo enten av rått kjøttpålegg eller ost :P Gleder meg til neste år då, skal spise meg rund på spekeskinke  :biggrin: Må være lov å være litt misunnelig innimellom ;) Blir det noe ferie i Norges land i år da, eller kose seg hjemme? :)

 

Haha, hun er sikkert kommet i trassalderen da ;) I det jeg sa "god natt" til kjære og snudde meg rundt i går kveld våknet hun og hadde trening i 10-15 min :P Kan ikke annet å synes det er litt koselig da selv om en vil sove :rodmer: *ennsålenge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker og følte for å fylle inn KG-skjemaet :)

 

På vei: 28+0
Igjen til termin: 86
Neste kontroll: Jordmor 11 august(var nettopp den 3 juli).
Innkjøp: Barnevogn(Emmaljunga Mondial, brukt), ammepute til 200kr(mest for å ha mellom beina når jeg sover, så får vi se hvordan den ser ut etterpå), BeSafe iZi barnesete, brukt sprinkelseng som jeg skal pusse litt ned og male på ny. Har fått vippestol av ei veninne. Har starta å strikke kjappstrikka drakt, og mormor skal strikke hentesett inkl babyteppe i samme mønster :hjerte: Jeg har enda ikke kjøpt et eneste babyplagg  :sjokkert:

Kjønn:    :babyjente:
Utålmodig: Nei, ikke enda.

Navn: Kjære ville ha en gutt ved navn Harry, men så blir det altså jente på oss(nei, navnet hadde ikke vært aktuelt!). Så han leker med navnet Harriette, mens jeg mener Henriette måtte ha vært penere da. Ellers liker jeg N og F, men de er ikke han like glad i. Blir diskusjon en stund til ja  :fnise: 
Vektøkning: +8kg, økt raskere siste ukene nå - spesielt etter Italia! 
Vann i kroppen: Nei.
Melk i brystene: Nei.
Strekkmerker: Nei.
Hodet ned: Hodet var ned ved forrige kontroll, beina lener hun fint opp mot høyre ribbein. Har vært veldig øm der siste uken :laugh: 
Tungt: Kan ikke si det. Merkes i beina om jeg har gått mye en dag, og jeg sliter litt med å ta på skoene pga magen. Skoskjei :hjerte: 
Kynnere: Begynte å kjenne de ganske tidlig, allerede rundt uke 15. Har de oftere og er mer ubehagelige, får de gjerne under samleie også. 
Hodet festet: Nei
Matkick: I starten var jeg glad for at jeg ikke taklet sjokolade og snop(er snopoholiker). Det er desverre snudd igjen, eeelsker snop og kaker og alt godt. Ostepop. Frukt og bær :) 
Plager: Blitt vanskeligere å finne en god sovestilling. Kjøpte en ammepute til å ha mellom beina, den er fantastisk. I natt hadde kjære såvidt hatt plass i senga, ettersom jeg hadde knødd den mot han  :fnise: 
Humør: Helt greit. I går var jeg så sliten at jeg trillet noen tårer fordi jeg ikke orket å gå ut av bilen og bære noen puter inn i bilen  :rolleyes:

Høygravid: Nei.
Fødselsforventninger: Har ikke startet å grue meg enda. Tenker at det er noe "alle" har gått gjennom, og at det da må finnes større pingler enn meg som har fått det til? :) Og(vil ikke bli sitert på det): Det går over :opplyser:

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Blitt lite KG her i det siste gitt! 

 

Vært på et par spontanturer rundtetter, er nok reisedilla mi som skriker de siste skrik før lille kommer :) Så nå skal jeg sette meg ned å lese til konte-eksamen i fysikk som kommer om 3 uker  :bond:

 

I går rundet jeg 30 uker, og akkurat som det sa PANG - nå skal jeg få starten på tyngre tider ;) Gikk en fjelltur og peste som en annen hval oppover bakkene.. Har jo gått veldig mye, i snitt 10.000 steg per dag de siste ukene! Men nå var kondisen ikke-eksisterende, og kynnerene kommer i haugevis oppover de tunge bakkene. Og lille har hatt mye hikke! Først i over en halvtime da jeg la meg, så våkna jeg av at hun hikka i 4-tiden, så når jeg stod opp i morges - og nå har hun jammen hikka mens jeg sitter og skriver. Vet ikke om det er noe jeg gjør som trigger det for henne, har tidligere bare hatt det en gang og to i uka :P

 

Ellers er vekta i +9kg, noe jeg er greit fornøyd med - ingen vann i kroppen enda. Litt hovne bein de dagene jeg har gått mye og det har vært over 20 grader. 

 

 

Drømmeverden er også spesiell for tiden, drømte at jeg hadde født firlinger en natt. Selve fødselen hadde jeg bare blacket ut, og våknet med sting fra det ene kneet, rundt og til andre kneet+langt oppover ryggen. Altså VIRKELIG revnet alt når jeg hadde født  :sjokkert:  Og firlingene var 3 jenter og 1 gutt. Perfekt for de 3 favorittnavnene våre + Harry :fnise: Så det gjenspeiler vel frykten min for å revne, og at navnevalg er vanskelig! ;)

 

 

Det ble litt klesshopping da jeg var på Primark i London, har egentlig sagt til meg selv at jeg vil kjøpe alt brukt - men det var da så mye fint og billiiiiig  :plystre:

 

Vel, får sette i gang lesingen da. Med typisk vestlandsvær med regn og 13 grader skal jeg ikke slite med det! ;)

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Heldigvis skal det godt gjøres å revne fra kne til kne! Det er så mange syke graviddrømmer altså...

Lykke til med fysikklesingen. Jeg har hatt noen konteeksamener oppigjennom, og det er vanskelig å lese når man burde hatt fri. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte: Heldigvis skal det godt gjøres å revne fra kne til kne! Det er så mange syke graviddrømmer altså...

Lykke til med fysikklesingen. Jeg har hatt noen konteeksamener oppigjennom, og det er vanskelig å lese når man burde hatt fri. :P

 

Ja jeg synes det var litt ekstremt da  :fnise: Tenk å fått firlinger da.. Tror jeg måtte gitt bort noen til de barnløse her inne  :bond:

 

Takk for lykkeønskninger! Det ble hverken lesing i går eller i dag ser du.. Og halve dagen i morgen har jeg lagt planer for..  :rolleyes: Vanskelig å lese når alle har fri og vil finne på noe ja! 

 

Hvordan går det med dere om dagen?  :blomst:

 

Du er jo snart ferdig! Gåsj! :))

 

Ja det er helt enormt.. Plutselig litt panisk stemning i hodet med alt jeg ville ha gjort som jeg stadig utsetter...  :pasha: Hva gjør vi da? Jo vi utsetter det litt til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker nå :) 

 

Ammeputa mellom beina er et must, deilig å ta med på ferie! Joggeskoene er det eneste brukende å gå i synes jeg. Bekkenet holder seg fint enda, men merker kondisen har stukket av for en stund(ikke at jeg hadde noe særlig da men.. ) :P Frøkna er meget aktiv både dag og natt, og er irritert nå når jeg har startet å lese til konteeksamen. Kan da ikke bøye meg over henne og sitte i ro så lenge!?! Mamma!!! :opplyser:

 

Ellers har jeg falt helt av utstyrshandelen. Vi har jo vogn, seng, bilstol og vippestol men.. Jeg har ikke kommet meg til å kjøpe noe særlig mer :P Tenker jeg får ta et innrykk når eksamen er ferdig. 

 

Er på jakt etter en fin "Boken om meg". Vil at den skal ha mulighet til å lime inn mange bilder, at det er en del søte punkter å skrive inn i  - men ikke så mange at det ser forferdelig ut når/hvis det blir glemt ut for en periode. Noen som har anbefalinger å komme med? :)

 

Motivasjon/studieteknikktips tas også i mot med glede! Har jo mye heller lyst til å strikke søte plagg til frøkna :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker nå :)

 

Ammeputa mellom beina er et must, deilig å ta med på ferie! Joggeskoene er det eneste brukende å gå i synes jeg. Bekkenet holder seg fint enda, men merker kondisen har stukket av for en stund(ikke at jeg hadde noe særlig da men.. ) :P Frøkna er meget aktiv både dag og natt, og er irritert nå når jeg har startet å lese til konteeksamen. Kan da ikke bøye meg over henne og sitte i ro så lenge!?! Mamma!!! :opplyser:

 

Ellers har jeg falt helt av utstyrshandelen. Vi har jo vogn, seng, bilstol og vippestol men.. Jeg har ikke kommet meg til å kjøpe noe særlig mer :P Tenker jeg får ta et innrykk når eksamen er ferdig. 

 

Er på jakt etter en fin "Boken om meg". Vil at den skal ha mulighet til å lime inn mange bilder, at det er en del søte punkter å skrive inn i  - men ikke så mange at det ser forferdelig ut når/hvis det blir glemt ut for en periode. Noen som har anbefalinger å komme med? :)

 

Motivasjon/studieteknikktips tas også i mot med glede! Har jo mye heller lyst til å strikke søte plagg til frøkna :rodmer:

Hurra for 31 uker!

 

Har også skikkelig trøbbel med lillegutt når jeg lener meg fremover, så nå sitter jeg stort sett lent bakover både når jeg spiser og til vanlig. Det betyr masse søling, så vaskemaskinen med diverse nedsølte topper kjøres flittig her i huset :fnise:

 

Jeg kikket også grundig etter ei fin bok om babyen, og etter å ha sett gjennom ivertfall 10 forskjellige i bokhandelen bestemte jeg meg for ei som ikke var så ekstremt omfattende. Enkelte av bøkene ville jo nærmest vært en fulltidsjobb å dokumentere i, og jeg ønsker ikke det. I tillegg så jeg at jeg (som førstefødte) har en veldig omstendelig bok, mens de to mindre søsknene mine ikke har fuuult så omstendige bøker... Tenker jeg vil prøve å gjøre det likt hvis det blir slik at vi får flere barn. Denne boka har en del skriveplass, en del bildeplass og er ikke for omfattende. Jeg har kjøpt et album med hvite sider i tillegg, så limer inn en del bilder og skriver inn en del ting der i tillegg.

 

PS: Av motivasjonstips funket det godt for meg å bestemme meg for et visst antall timer jeg skulle jobbe hver dag, dro enten på biblioteket / lesesal / annet egnet sted og hadde ikke lov å sjekke PC / mobilen eller annet i denne perioden. Det trengte ikke å være for lenge heller, for det er utrolig hvor mye man får gjort på f.eks 3 supereffektive timer. I tillegg var det en god motivasjon for meg at masteroppgaven SKULLE leveres en mnd før tiden slik at jeg fikk desember måned til å slappe av, nyte juletiden uten eksamener og flytte.. :-)

post-74070-0-14812100-1438254672_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...