Gå til innhold

Den som venter på noe godt... Kirbys graviditetsdagbok


Kirby

Anbefalte innlegg

Etter mange nervepirrende måneder med prøving ser det ut som jeg endelig er gravid! :biggrin:

Min historie så langt:

Jeg og mannen begynner å prøve i august 2012, ingenting skjer og jeg kontakter fastlege august 2013. Vi tar blodprøver og ser at eggløsning ikke er påvist. Hun henviser meg til gynekolog hvor jeg har første time desember 2013. Hun tar en omfattende undersøkelse hvor alt ser fint ut, og tror problemet er manglende EL. Syklusene mine er relativt normale, men har veldig kort lutealfase (7-8 dager). Mannen tar sædprøve som også er normal, muligens noe trege svømmere.

Jeg får utskrevet Pergotime og prøver en enkelkur i januar 2014, denne gir meg EL men blir ikke gravid. Prøver så en dobbelkur uten å oppnå graviditet før neste besøk hos gyn. i april. Hun skriver ut to doble kurer på Pergo og vi endrer startdag fra syklusdag 5 til syklusdag 3, jeg begynner på Pyridoksin (B6) i tillegg etter tips om at dette skal forlenge lutealfasen noe.

Første doble kur med start på syklusdag 3 begynner i beg. av mai, jeg får mens (tror jeg, blødningen er akkurat som en mens) på 11 DPO i slutten av mai og tenker at første forsøk gikk i vasken. I midten av juni får jeg kraftige smerter på høyre side av underlivet og blør. Blir sendt videre til Ahus av fastlege hvor flere ultralyder blir tatt og vi finner ut at jeg har blitt gravid utenfor livmor. Det ender med laparoskopi og fjerning av høyre eggleder.

Formen er generelt god etter lap og når mensen kommer tilbake mot slutten av juli begynner jeg på den andre doble kuren med Pergo jeg fikk utskrevet. Tiden går og få dager etter EL begynner det å murre. Jeg kommer til 10 DPO og har sterke mensmurringer, forventer mens når som helst men den kommer aldri. Jeg er trøttere enn normalt, uggen flere ganger iløpet av dagen, puppene er småømme. Det samme skjer 11 DPO, 12 DPO, 13 DPO - sterke mensmurringer men ingen andre tegn til mens og jeg begynner å ane at her er det noe som skjer - har aldri gått over 10 DPO før. Tar en strimmeltest 13 DPO, den er kjempesvak og jeg klarer ikke helt å tro på det. Tar en CB digital 14 DPO som viser 'Gravid 1-2 uker' og jeg klarer fortsatt ikke helt å tro på det, men er overlykkelig likevel :rodmer:

På mandag skal jeg ringe gynekologen min og høre om jeg kan bytte kontrolltimen min på onsdag til en ny time om to-tre uker slik at jeg kan få en tidlig ultralyd og se at knøttet ligger der det skal og at alt er i orden. Frem til da er det litt for uvirkelig at dette endelig kan ha skjedd, men jeg lever i håpet! :pls:

Endret av Kirby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei😉

Velkommen til dagbokens verden. Litt av en historie du hadde der ja, men så

Gøy å lese at det klaffet såpass raskt! Vi håper spiren sitter der den skal og blir sittende! Kjenner meg veldig

Godt igjen i mye av det du skriver -

Selvom vi ikke har opplevd nøyaktig det samme. Allikevel er fellestrekk exu, lang prøving og lang vei! Les gjerne boken min.

Jeg håper det går din vei denne gangen 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å merke andre symptomer på graviditeten nå - stadig doflying, gjesping i ett sett og litt humørsvingninger. Eller, 'litt' er kanskje å ta i, imorges var jeg nesten på gråten pga. en litt krass post-it på pulten min :bond: Det gikk fort over altså :fnise: Ringte også gyn. igår, har ikke fått satt opp ny time ennå, men satser på tidlig ultralyd om to-tre uker. Spennende!

Endret av Kirby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, begge to! Idag er jeg 4+5 :)

Fikk brev fra gyn., time for ultralyd om 5 uker, da er jeg 9+5. Altfor lenge å vente, syns jeg, men det får gå. Om alt er ok da kommer jeg ikke til å ta en i uke 12 slik jeg hadde tenkt. Akkurat nå er det helt uvirkelig at om alt går fint kan jeg få se en bitteliten baby i magen om 5 uker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker på vei idag! Det var spesielt gøy fordi jeg fikk et annet bilde enn en celleklump i graviditetsappene :fnise: Nå ser knøttet omtrent sånn ut:

index.jpg

Endret av Kirby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Pregnancy+ og Babyverden sin, godt fornøyd med begge. Pregnancy+ må man kjøpe om man skal bruke den forbi 14 uker, men den har mange flere funksjoner og finere innhold enn BV, så det kommer jeg til å gjøre :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker idag! :hoppe:

Det har ikke skjedd så mye med meg på en uke, men jeg har blitt trøttere og lettere sliten. Syns jeg gjesper i ett sett når jeg kommer hjem fra jobb. Har kanskje litt ømmere pupper, men ikke så mye at det er plagsomt. Er ikke kvalm ennå, men kan være litt uggen iblant. Er ikke søtsugen, men salt snacks er helt topp, og jeg er mer tørst. Kjenner godt mensmurringer på kvelden, de siste dagene har det iblant vært mer konsentrert på den ene siden, noe som bekymrer meg pga. EXU'en min, men jeg prøver å tenke positivt og ikke stresse. UL kan ikke komme fortere! :)

Uke6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte meg denne Lifeline Care Gravid kosttilskudd-pakken når jeg fant ut at jeg var gravid og jeg må si at det kommer jeg ikke til å fortsette med - det er ikke spesielt fristende å stappe i seg 4 (!) ulike, STORE kapsler og tabletter når man allerede er litt uggen på kvelden :roll: Pluss at det vannglasset jeg må svelge dem med skal ut igjen kort tid etterpå, og da må jeg stå opp for å gå på do når jeg egentlig er på vei inn i drømmeland :sleeping: Men jeg skal fortsette med vitaminer og omega-3 da, må bare finne noe som krever mindre dosering. Apropos drømmeland, har noen helt utrolig detaljerte og rare drømmer for tiden, det er moro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...