Gå til innhold

stressa mor brygger på nok en bekymring


Kvakk

Anbefalte innlegg

10+6

formen er helt forjævlig dårlig, var hos legen igår, fikk heldigvis sykemelding, så nå kan jeg faktisk legge meg i senga etter en spyrunde istedet for å kollapse rundt på forskjellige doer på jobben, deilig. . høyt blodtrykk var det og.

fikk henvisning til ultralyd også, det blir veldig skummelt, jeg tror fortsatt ikke det er noe der før jeg har sett det, kanskje jeg er så dårlig av at det er noe galt eller noe helt annet, svineinfluensa, hvem vet.

om det er noe så har jeg fått meg fødeplass, og må nok begynne å forberede meg på keisersnitt, :\

hadde håpet å få oppleve naturens gang, men det ser dårlig ut.

tok også endel blodprøver hos legen, og de sleit med å finne årer, så nå både ser og føler jeg meg som en junkie, oppstikki armer og med spy-knekk i knærne. det måtte to stykker til for å bli ferdig, så hele legebesøket tok tilsammen to timer, men jeg hadde det ikke travelt akkurat. hun andre som skulle stikke meg var og spiste lunch, så jeg ble parkert på en seng på bakrommet mens jeg venta, og fikk tilogmed rappa med meg en sånn papp-ting å spy i, lurer på om de kan kjøpes som privatperson, det hadde vært deilig, syns bøtte blir så stort og klumpete og den må tømmes og da spyr jeg av det igjen. Sånne papp-spyere kan man jo bare kaste ett sted

sånn fordi det er kjipt med BARE klaging kan jeg jo fortelle at jeg har verdens beste mann, han fikser og ordner alt, han skal ha for innsatsen - lager middag jeg ikke vil spise hver dag, vasker klær, støvsuger&vasker, lufter hunden, går på butikken, ja igrunnen alt, henter alt jeg ber om. <3

samler krefter, tenkte vi kunne lage boller sammen på søndag, de svenske vrien på fastelavnsboller er VELDIG godt, hvertfall sånn jeg husker de.

hvertfall deilig å bare kunne slappe helt av, og jeg spyr faktisk litt mindre av å ikke stresse til og fra og på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvakk :klem:

Tror du kommer til å ha veldig godt av sykemelding, ja! Herlighet for noen runder.. Jeg må si jeg liker den levende måten du skriver på ;) Sånn, midt oppi all elendigheta :fnise:

Trøst deg med at du kommer til å føle deg MYE mer fresh om ei lita stund! Snart kommer magen og sparkene! Og du har en fantastisk mann, dét er herlig, det :hjerte:

Opp med kjakan, frøken, detta går bare én vei - OPPOVER :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+6!

sa ULTRALYDEN! så dvs at jeg er +1 dag fra min egen regning, så istedet for ny uke på lørdager, er det på fredager, dvs 12+0 imorgen!

var veldig nervøs før ultralyden, tårer og bananskall fløy gjennom rommet... :\

men så var det noe der inne! og det flytta på seg, og vi så det lille hjertet og og og og og og og og og og! jaaaaaa, en liten gutt (som vi begge tror det er)

GYN gikk tom for rull da, så det ble bare et par bilder, men det er jo bare en bagatell, fikk jo se noe levende inni der!! :)

5 cm med bebi!

så bena, armene, stoooooort hode og litt kropp, sånn ca halvveis i undersøkelsen ville han at jeg skulle hoppe, og etter hoppingen så sprella det VELDIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite i uke 13 at jeg ventet en gutt og det fikk jeg bekreftet på ordinær UL i uke 18. Veldig imponert over hvor gode enkelte gynokologer er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 (+1)!

hyl, brev fra fødested idag med UL, 21 mars, da skal jeg etterplanen være 16+4, er det da vanlig UL, eller en "tidligere" en?

Har begynt å grue meg til fødselen og, mesteparten fordi jeg ikke får sove da jeg pleier å bli kvalm om kvelden, og leser på kvinneguiden, og alle er så negative til keisersnitt, og da sliter man visst med melka og alt, jeg som ville både føde og amme, men så får jeg ikke noen av delene kan det jo virke som. Og føles det ut som din baby når den ikke kommer ut som den skal, plutselig er den der, jeg har ikke noe lyst til KS, men jeg må nok det av min egen (fysiske) helses skyld, jeg har jo ikke lyst til å ødelegge for meg selv heller. DILEMMAER!

ny bil har jeg så smått begynt å tenke på, mer enn vanlig, har to dører nå, og vi er ofte tre voksne på tur, og det er alltid kjipt å sitte bak, jekke opp setene og ha irriterende kabal, hvem tror vi må tisse først? hvem skal ut på hvilken butikk, osv. Blir nok ikke noe bedre når det blir to voksne og en mini. Den kan ikke koste allverden heller, men må jo være sånn passelig sikker ihvertfall.

var på ikea for å titte litt, jeg og resten av østlandet som ikke øvde på falskt smil med for lange staver og bakglatte ski. Ble litt skuffa, trodde de hadde mer "stæsj" der, men var ikke sånn overveldende mye, blir vel uansett stellebord derifra, og sikkert en kommode og. Har jo min gamle sprinkelseng i kjelleren, får bare håpe de fremdeles lager madrasser som passer med målene.

Og for å gjøre selv-piningen komplett har jeg begynt å bare surfe litt etter barnevogn, ett ord: HAHA. Det er jo umulig, jeg som ikke klarer å velge mellom hvitost eller gulost på skiva engang.

Snakker om mat, jeg kan NESTEN ha det fint med mat igjen, men jeg må følge "signalene", om jeg tenker "uff" eller "ikke nå", så er det veldig dumt å spise det, da blir det spying med engang, men om jeg kun spiser det jeg vil ha, eller som frister, så går det somregel greit.

merker det veldig godt om jeg "gjør noe", har jo begynt å kjede meg veldig, er begrenset hvor gøy det er å tilbringe all sin våkne tid i varierende møbler med netflix og strikketøy. Så jeg dristet meg ut på tur med mann og hund, dårlig idè, fra å være i grei form, ble jeg umiddelbart i elendigform og det var som å gå tilbake i tid, var kvalm og svimmel resten av dagen, ute av stand til annet enn å ligge. Dagen etter var jeg på forskjellige ærender i butikker osv, det var en tilsvarende dårlig idè, ble like dårlig, så etter det er det tilbake til å gjøre minst mulig, og nå går det fint!

advarsel, TMI

Var hos legen, fant en STOR kul nederst på skjeden, mellom der og rumpehullet liksom, og den har gjort vondt og blødd og alt, men legetimen tok litt tid, og i mellomtiden har den blitt mindre, men fortsatt vond. Fikk salve som var for fotsopp som skal smøres på, skeptisk.

I denforbindelse trengte jeg også en vaskebalje, "greit nok" tenkte jeg, dum som jeg var. Det var vel greit nok å finne for 30 år siden, nå er det tilnærmet umulig å finne... sier vel litt om statusen på det når man ser linken... http://digitaltmuseum.no/things/vaskevannsfat/HF/HF-11329/gallery

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med over 13 fullgåtte uker, Kvakk!

Ja, det var tidlig UL! Men da slipper du å vente de 2 ekstra ukene ;):danse: Blir spennende å se om det er en gutt, da :jepp:

Ei på min termingruppe tok KS. Etter ca halvannen måned, så har hun klart å venne datteren til å ta mer pupp enn MME. SÅ - det går an, dersom du holder melka igang selv :jepp:

Valg av vogn, ja.. Jeg surfet én gang etter vogner.. Og prisene slo meg i bakken.. Tilfeldighetene ville ha det til at vi fikk tak i to bruktvogner. En med tre hjul og brems, og en simo-vogn fra 2007 som vi fikk for en slikk og ingenting. Er det stor forskjell på en simo-vogn fra 2007 og 2012..? :klo: Tviler jeg på egentlig..

Det er jo veldig bra at du klarer mer og mer å tolke signalene fra kroppen din. Det høres vondt ut å være så mye kvalm etc. :( Håper det bare går oppover for deg nå, Kvakk.

Håper denne kulen din forsvinner fort som fy!! God bedring!

Ha en strålende dag :sol:

PS: Jeg liker skrivemåten din veldig godt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi tittelen på denne dagboken følte jeg også var veldig meg ;) Jeg er i samme situasjon som deg!

Du har riktignok kommet litt lenger på vei enn meg, jeg er helt i startgropen!

Faktisk så har de aller fleste jeg kjenner måttet ta KS og de har klart seg helt utmerket etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+2

Takk for litt ks-trøst, jeg klamrer meg til de håpene jeg kan, :)

Lite som skjer om dagen, men må selge en av mine nydelige små kosegutter (hunder), valget om hvilken som må selges er tatt, men jeg håper ennå å finne noen jeg eller noen jeg kjenner kjenner, det føles litt tryggere da, så ennå drøyer jeg finn.no, vi er veldig opptatt av at den skal ha det bra og leve ett godt hundeliv. Det er trist, for han er så god, kosete, snill, sjarmerende, veldig smart og tillitsfull. Problemet er at han den andre hunden har blitt uvenner, og sånn har det nå vært i snart 4 mnd, vi lever med lukkede dører og grinder og konstant logistikk for at begge skal ha en ok dag. Det går jo ikke i lengden, og hvertfall ikke med en unge oppi det hele.

Angående magen (ungen?) så er jeg tilbake til "tenk om den er død", ul i februar er så lengesiden og den neste virker milevis unna. :/

Mye av symptomene er vekk, nå kaster jeg bare opp Max engang om dagen, gjorde tross alt ikke det før, så det er kanskje håp allikevel. Nesa er også tett uten forkjølelse og nede i det som vi nå kaller jungelen (tør ikke bruke veet nå) ser alt ut til å funke som det skal.

Syns godt det kan komme en liten kul, jeg ser på gravide på forumet her og ellers nydelige fine mager, og mange er kortere eller like langt som meg (1gangs de og), men min er bare kjip og mest konsekvens av de herlige hormoners påvirkning på kroppen, den siste uka eller to har jeg bare tissa på do,for å si det sånn.

Ga opp barnevogn, trenger de egentlig det? ;) begynte å se etter noe å bære den i, det var om mulig mer valg enn barnevognene.

Mistenker at ungen må være inne til den kan gå selv, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så leit å måtte selge hund :( Lei for det! Skjønner at det ikke er så lett når de er blitt uvenner. Håper den får et godt hjem hos noen du kjenner :)

Høres ut som alt går bra fremdeles om du fortsatt har symptomer. Jeg har ikke vært på UL enda, og aner ingenting om hva som lever/ikke lever på innsiden. Stress!

Hehe, orker ikke tenke på barnevogn selv.. Jeg er verdens mest ubesluttsomme! Jeg vil ha en som er fiiiiiiin! Så enkel er jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

17+4 (!)

virker så mye, men det er jo fortsatt evigheter igjen, har vært på ultralyd og som det dårlige mennesket jeg er ble jeg mest glad for å ha rett... :P

jeg visste jo at det var en gutt, så var ikke så veldig overrasket. Skal på ny UL uka etter påske, for den var bittelitt liten ennå til å se helt godt på et par organer, men det er bare bra, 2,5 uke mellom ultralyden holder sånn akkurat for å holde nevrosene i sjakk.

Det er så utrolig merkelig når man ser den lille, for jeg har ikke kjent noe spark eller noe ennå, men så dytter de den dingsen ned, så ER det noe der, veldig rart.

Veldig snill lege som tok undersøkelsen, sjekket alt veldig nøye og målte to ganger for å være sikker og var snill og grei når jeg spurte om den hadde hjerte, lunger, nese, nyrer, ja.. alle organer jeg kom på.

Det så lovende ut, ikke tjukk hudfold i nakken, utstrakte hender, nesebein, så den har ikke downs, hjerte hadde alle fire kammerne, ja, en liten frisk raring, som lå akkurat som pappa'n sin, med hendene bak hodet og beina i kryss, supersøtt!

Jobber med å fikse økonomien nå, så håper når skattepenga kommer at alt skal være i boks, så det blir dårlig med shopping før det, :\

Fått lurt med meg mamma ut idag på jakt etter en liten søt blå ting, det blir så kooooooselig.

Vet det er litt tidlig, men jeg finner altså ingen stellekommode som er som jeg vil, så tror jeg må leke hobbysnekker på en hemnes-kommode fra ikea og forlenge den i bakkant eller noe. Å betale FEM ganger prisen for noe nesten likt skjer ikke.

god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en liten guttebass og at alt er fint! :strix: I den stillingen der høres han ut til å kose seg godt inni der :)

God påske, Kvakk :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Høres ut som en fin UL. Håper jeg får samme opplevelse som deg! Man hører jo så mye rart folk opplever, så må bare være forberedt på det meste.

Gratulerer med en liten guttebaby på vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fin UL. Håper jeg får samme opplevelse som deg! Man hører jo så mye rart folk opplever, så må bare være forberedt på det meste.

Gratulerer med en liten guttebaby på vei! :)

Jeg måtte slutte å Google og lese alt på nettet, ble jo lettere sprø, og det er jo veldig mange dyktige der ute og. Spesielt betryggende er det å bli fulgt opp på Rikshospitalet, syns jeg.

Er nok flest hyggelige og kunnskapsrike leger rundtomkring, men de får sjelden en "du vil ikke tro hva som skjedde" status, ;)

Skal tilbake på tirsdag, litt redd, men gleder meg og, :) koselig å se der inne

SPARK UNGE, SPARK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kjipe svar på epost,

Alle varianter av TINE isTe inneholder koffein eller tein (som er kjemisk identisk med koffein). Tein-innholdet er som følger:

IsTe brygget - begge varianter: 80 mg/liter - 40 mg/enhet

IsTe lime: 51 mg/liter - 25,5 mg/enhet

IsTe fersken: 40 mg/liter - 20 mg/enhet

IsTe guava: 8 mg/liter - 4 mg/enhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo drikke koffein, sjekk matportalen.no for rettningslinjer vedrørende mengde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med en liten gutt i magen Kvakk :klem:

Veldig moro å lese dagboken din, du skriver så morsomt! :)

Gleder meg til å følge deg og lille videre mot målstreken! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo drikke koffein, sjekk matportalen.no for rettningslinjer vedrørende mengde.

jada, men jeg prøver å begrense det veldig, for nevrosene er ikke til å spøke med.

Er VELDIG glad i te, men unner meg en liten cola nå og da, OG idag fant jeg hvit earl grey, hvit noe annet og bestemors have fruktte, så nå skal det bli saker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt i magen Kvakk :klem:

Veldig moro å lese dagboken din, du skriver så morsomt! :)

Gleder meg til å følge deg og lille videre mot målstreken! :fnise:

takk, og takk, :)

jeg snikleser nok din og, og det blir vel mer aktivitet i boken fremover, nå som det begynner å skje litt ting, forhåpentligvis, den MÅ da begynne å sparke hardt nok snart, for sparke, det gjør den, den var jo helt vill på ultralyd, og da hadde jeg bare drukket vann.. kanskje det var sjokket over mangelen på sukker, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, og takk, :)

jeg snikleser nok din og, og det blir vel mer aktivitet i boken fremover, nå som det begynner å skje litt ting, forhåpentligvis, den MÅ da begynne å sparke hardt nok snart, for sparke, det gjør den, den var jo helt vill på ultralyd, og da hadde jeg bare drukket vann.. kanskje det var sjokket over mangelen på sukker, ;)

Åh, ordniær UL virker bare helt fantastisk. Klarer nesten ikke å vente til det er vår tur :ler:

Det kan jo ikke være så alt for lenge til du begynner å kjenne noe. 1.gangsgravide pleier vel vanligvis å kjenne noe mellom uke 18 og 20, så du nærmer deg jo det med stormskritt.

Godt du har blitt bedre av kvalmen, for FYSJ den kvalmen er ille. Du har jo hatt maks uflaks med all den elgeskrikinga i tillegg stakkars. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...