Gå til innhold

Vektnedgang som stagnerer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Siden august 2014 har jeg gått ned 21 kg. Jeg nådde endelig 65 kg rundt nyttår og der har jeg holdt meg siden januar. Er superfornøyd med den nye kroppen min!

Skulle så gjerne gått ned de siste 5 kg og nådd matchvekt som er rundt 60 kg (er 170 cm høy)! Men vekta rikker seg ikke, til tross for moderate mengder mat og måtehold. Jeg har altså stått pal stille de siste 5 månedene (har vel gått ned 1 kg eller noe sånt).

Noen som har noen tips?



Anonymous poster hash: 138a7...8dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

170 og 65 kg er vel idealvekten din?

Vær fornøyd med kroppen din :) Gratulerer med vel utført arbeid :blomst:



Anonymous poster hash: c9704...b3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 og 65 kg er vel idealvekten din?

Vær fornøyd med kroppen din :) Gratulerer med vel utført arbeid :blomst:

Anonymous poster hash: c9704...b3a

Tusen takk. :rodmer:

Jeg er veldig fornøyd med vekta, men det er vanskelig å komme seg ut av den modusen det er å gå ned i vekt og se tallene gå nedover. Jeg har et 20-talls jenter jeg må se daglig, som både er små (jeg er den høyeste av alle) og veldig tynne (såkalt "petite"). Det er slitsomt å føle seg som et fjell i forhold.

Spesielt demotivert blir man av å lese i tråder som f.eks. "du som er 160-170 cm" der jenter skriver inn høyde og hva de veier. Der har du kun ekstremiteter i begge veier, de som skriver jeg er 170 og veier 90 kg, og de som skriver jeg er 170 og veier 55 kg. Det virker som om det er ingen i mellom.

Vil så gjerne være på den slankere siden av matchvekta, få bort den siste lille kiloen rundt midjen og få redusert bryststørrelsen litt. Føle seg vel i bikini og kunne gå i topp uten BH. Hadde gjort så mye for selvtilliten min!

Anonymous poster hash: 138a7...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt mellom! :) 172 og veide 71,5 kg i morges. Jeg skal riktignok ned litt til, men ser for meg MAKS 2-3 kg. Sikker på at du er helt perfekt 👌 :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt mellom! :) 172 og veide 71,5 kg i morges. Jeg skal riktignok ned litt til, men ser for meg MAKS 2-3 kg. Sikker på at du er helt perfekt :-D

Så godt å høre! Tusen takk og ditto! :blomst:

Anonymous poster hash: 138a7...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Jeg er helt sikker på at du er kjempefin. :)

Etter relativt stor vektnedgang er jeg sånn midt i mellom vektmessig jeg også, og jeg synes rett og slett det er enormt kjedelig å innse at jeg ikke er petite. Jeg er litt høyere enn gjennomsnittet og enormt grovbygd, så selv om jeg er i overkant beinete allerede (lite polstret i forhold til hva vekta skulle antyde), så har jeg en liten stemme i hodet som prøver å innbille meg at jeg kan bli liten og nett hvis jeg bare går ned liiitt til. :ler:



Anonymous poster hash: 465b3...5ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært! Jeg er helt sikker på at du er kjempefin. :)

Etter relativt stor vektnedgang er jeg sånn midt i mellom vektmessig jeg også, og jeg synes rett og slett det er enormt kjedelig å innse at jeg ikke er petite. Jeg er litt høyere enn gjennomsnittet og enormt grovbygd, så selv om jeg er i overkant beinete allerede (lite polstret i forhold til hva vekta skulle antyde), så har jeg en liten stemme i hodet som prøver å innbille meg at jeg kan bli liten og nett hvis jeg bare går ned liiitt til. :ler:

Anonymous poster hash: 465b3...5ab

Tusen takk!

Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Kanskje jeg bare må bite i det sure eplet og innse at ikke alle kan være bygget for å være den laidback/chill/petite-jenta på Pinterest.

Hvis du skjønner hva jeg mener, så vil jeg gjerne være sånn:

0448e5d2e1b60d99aea883826234b3a6.jpg71b4d3dc7ff32042a3a2f6289678f768.jpg

475069434d5e738c8f8559e33a442c48.jpg

Også er jeg mer sånn her fra naturens side:

boat_short.jpg

Svære (plagsomme) pupper, brede skuldre, spinkle tynne bein og hofter + ganske høy. En V-form i kvinneversjon rett og slett. Kan aldri gå i løse topper, da jeg får enorm utrigning, ikke kan gå uten BH og det pga. puppene ser ut som jeg har DEN magen når toppen henger løst nedover. Jeg ser feit ut i oversized genser, kjoler fra Nelly får meg til å se ut som jeg er tatt rett ut fra Playboy Mansion. Vanskelig å kle seg, og vanskelig å føle seg vel ved siden av "jeg er chill og petite"-jentene som alle gutta vil ha for tiden.

Anonymous poster hash: 138a7...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Kanskje jeg bare må bite i det sure eplet og innse at ikke alle kan være bygget for å være den laidback/chill/petite-jenta på Pinterest.

Hvis du skjønner hva jeg mener, så vil jeg gjerne være sånn:

Svære (plagsomme) pupper, brede skuldre, spinkle tynne bein og hofter + ganske høy. En V-form i kvinneversjon rett og slett. Kan aldri gå i løse topper, da jeg får enorm utrigning, ikke kan gå uten BH og det pga. puppene ser ut som jeg har DEN magen når toppen henger løst nedover. Jeg ser feit ut i oversized genser, kjoler fra Nelly får meg til å se ut som jeg er tatt rett ut fra Playboy Mansion. Vanskelig å kle seg, og vanskelig å føle seg vel ved siden av "jeg er chill og petite"-jentene som alle gutta vil ha for tiden.

Anonymous poster hash: 138a7...8dd

Jeg skjønner så godt hva du mener!

Jeg har sååå lyst til å kunne kle meg litt casual, og jeg fantaserer om ledige topper og oversized genserkjoler, men det funker bare ikke. Jeg har kjempebrede skuldre selv (virkelig helt enormt brede), er bred over ryggen og har (av alle ting) utrolig stor/utstikkende brystkasse. Jeg har omtrent ikke pupper, men ser massiv ut på overkroppen uansett. I oversized genser og jeans ser jeg ut som en blob med pinnebein. Hvis jeg bruker en ettersittende topp til, så ser jo beina og midjen bra ut, men skulderpartiet gjør at jeg føler meg mer som Hulken. :fnise: Jeg føler jeg er dømt til et liv med skjørt og kjoler med sekstitallssnitt, for det er liksom det som funker, men jeg synes ofte jeg ender opp med å se enten prektig eller pinup-ete ut, og veldig langt fra laidback og effortlessly chic.

Anonymous poster hash: 465b3...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...