Gå til innhold

Nok trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i å være aktiv, men blir sjelden fornøyd med treningtype og mengde. Er opptatt av å bli sliten under trening, få overskudd i hverdagen, holde formen og se noen lunde bra ut.

Her er en typisk treningsuke for meg den siste tiden. Håper noen kan si sin mening, både positive og negative :)

Mandag: Jogge 30 minutter, styrketrening 30 minutter.

Tirsdag: Jogge 60 minutter.

Onsdag: Treningsfri.

Torsdag: Jogge 30 minutter, tabata gruppetime 55 minutter.

Fredag: Jogge 40 minutter, styrketrening 30 minutter.

Lørdag: Treningsfri.

Søndag: Gåtur 60 minutter.



Anonymous poster hash: ac718...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er mer enn nok trening for å få overskudd og holde formen :) Når det gjelder å bli sliten under treningen, er jo dette noe du må regulere selv med tanke på intensitet osv. For å se bra ut spiller også kostholdet en stor rolle. Spiser du relativt sunt, og skeier ut bare en gang i blant, så tipper jeg den biten ordner seg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mye trening! Ikke at det på noen måte er negativt. Så lenge det er lystbetont og du spiser nok sånn at du ikke blir sliten og energiløs så er det vel bare å kjøre på? Viktig å variere intensiteten når du trener så masse, sånn at du ikke er kjempesliten etter hver gang. Ta det hardere dagen før du har fri sånn at du kan bruke dagen til å restituere deg. Ville tatt to fridager etter hverandre innimellom sånn at kroppen får hentet seg inn igjen. Du har jo for så vidt "fri" lørdag og søndag men kanskje du av og til kan droppe turen på søndag?

Jeg merker i alle fall på min kropp når jeg har trent så pass masse i strekk over tid at jeg blir tung i kroppen og generelt mer sliten enn normalt. Da hjelper det med litt ekstra mat og en dag eller to ekstra med hvile.

Syns også det ser ut som du har en bra balanse mellom styrke og cardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mye trening! Ikke at det på noen måte er negativt. Så lenge det er lystbetont og du spiser nok sånn at du ikke blir sliten og energiløs så er det vel bare å kjøre på? Viktig å variere intensiteten når du trener så masse, sånn at du ikke er kjempesliten etter hver gang. Ta det hardere dagen før du har fri sånn at du kan bruke dagen til å restituere deg. Ville tatt to fridager etter hverandre innimellom sånn at kroppen får hentet seg inn igjen. Du har jo for så vidt "fri" lørdag og søndag men kanskje du av og til kan droppe turen på søndag?

Jeg merker i alle fall på min kropp når jeg har trent så pass masse i strekk over tid at jeg blir tung i kroppen og generelt mer sliten enn normalt. Da hjelper det med litt ekstra mat og en dag eller to ekstra med hvile.

Syns også det ser ut som du har en bra balanse mellom styrke og cardio.

Den turen på søndag er ikke særlig intensiv, da… Blir som regel bare sånn "turtempo" i omtrent 60 minutter. For å bare få rørt seg litt :)

Anonymous poster hash: ac718...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...