Gå til innhold

Er dette en grei middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ofte ty til raske løsninger og bruke bare det jeg har i skapet/kjøleskapet, da jeg er en travel student med mye på timeplanen, og ikke så mye penger at jeg kan kjøpe ny mat før jeg har spist opp det jeg har.

Middagen jeg spiste i dag er en type middag som jeg spiser flere ganger i uka. Lurer på om den ser grei ut, med tanke på om den er sunn/usunn osv.?

To skiver dansk rugbrød med to skiver hvitost på hver, to stekte egg + stekte grønnsaker som gulrot, brokkoli og løk. Har også på en eller annen tomatsaus og ketchup (fordi jeg digger det). Steker maten i olje.

Er dette en grei middag ernæringsmessig? Vet at det er helheten og totalen i løpet av en dag som teller, men kan noen si om dette bare er fetende søppelmat eller ikke? :)

Hilsen jente 20 år.



Anonymous poster hash: fcaa3...5f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ok :)



Anonymous poster hash: 3b6eb...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok :)

Anonymous poster hash: 3b6eb...28f

Og det vil si? :) Hva trekker ned og hva trekker opp?

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe å si på den maten der. er helt fin



Anonymous poster hash: 11c58...b8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe å si på den maten der. er helt fin

Anonymous poster hash: 11c58...b8f

Ok :) Synes liksom den ser så "fettete" ut, hvis du skjønner? Eggene og grønnsakene glinser liksom av oljen, og det lukter og virker som skikkelig fet mat. Men mulig jeg tar feil….

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Synes liksom den ser så "fettete" ut, hvis du skjønner? Eggene og grønnsakene glinser liksom av oljen, og det lukter og virker som skikkelig fet mat. Men mulig jeg tar feil….

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Så bruk mindre olje!

Anonymous poster hash: 6dc24...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bruk mindre olje!

Anonymous poster hash: 6dc24...054

Når jeg steker egg må jeg ha i minst så mye olje som jeg bruker, ellers brenner det seg fast :( Har prøvd med mindre, men da blir det bare ødelagt. Bruker ca. to spiseskjeer.

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp fra meg også. Ikke vær redd for fett, det er viktig for å ta opp vitaminene i grønnsakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matolje er ikke usunt. Hvis du prøver å gå ned i vekt er det greiere å spise mer rå grønnsaker eller i det minste ovnsbake istedet for å steke i olje, men så lenge du er fornøyd med vekta er det bare fint å spise litt matolje. Kaloritett, men ikke usunt. Akkurat hvor bra balansert måltidet er avhenger litt av mengdeforholdene, offisielle kostholdsråd er vel at 1/3 av måltider er grønnsaker.



Anonymous poster hash: 7c3a7...0bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg steker egg må jeg ha i minst så mye olje som jeg bruker, ellers brenner det seg fast :( Har prøvd med mindre, men da blir det bare ødelagt. Bruker ca. to spiseskjeer.

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Da trenger du ny stekepanne.

Anonymous poster hash: 6dc24...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å steke i smør i stedet? Jeg synes det er mye bedre angående at ting setter seg fast i alle fall!

Det eneste jeg har å "utsette" på måltidet er osten, som er veldig kaloririkt, men hvis du ikke skal ned i vekt er det helt innafor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vil si? :) Hva trekker ned og hva trekker opp?

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Ost og olje trekker ned, men du har grønnsaker og proteiner inni der, så jeg ser på det som er helt godkjent måltid.

Anonymous poster hash: 3b6eb...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vil si? :) Hva trekker ned og hva trekker opp?

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Brødet trekker ned, ellers er det OK. Hva med å lage dette som en omelett i stedet?

Anonymous poster hash: 5d12f...3cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødet trekker ned, ellers er det OK. Hva med å lage dette som en omelett i stedet?

Anonymous poster hash: 5d12f...3cf

Det er ikke noe galt i å spise rugbrød.

Anonymous poster hash: 3b6eb...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å spise rugbrød.

Anonymous poster hash: 3b6eb...28f

Av og til spiser jeg hjemmelagde rundstykker istedet for rugbrød. De lager jeg med havregryn, havremel, egg, kesam eller cottage cheese, krydder og vann. Er det like greit som rugbrød? :)

Anonymous poster hash: fcaa3...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å spise rugbrød.

Anonymous poster hash: 3b6eb...28f

Men det trekker ned sunnheten på måltidet, og det var det jeg svarte på. Brød inneholder anti-næringsstoffer som hemmer opptak av vitaminer og mineraler i tillegg til å inneholde stoffer som kan få kroppen til å angripe sine egne celler. Mennesket har ikke utviklet seg til å spise korn og mangler forsvar mot de skadelige stoffene i korn. Måltidet hennes hadde vært sunnere uten brødet.

Anonymous poster hash: 5d12f...3cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det trekker ned sunnheten på måltidet, og det var det jeg svarte på. Brød inneholder anti-næringsstoffer som hemmer opptak av vitaminer og mineraler i tillegg til å inneholde stoffer som kan få kroppen til å angripe sine egne celler. Mennesket har ikke utviklet seg til å spise korn og mangler forsvar mot de skadelige stoffene i korn. Måltidet hennes hadde vært sunnere uten brødet.

Anonymous poster hash: 5d12f...3cf

Nå får du gi de!. Brød er sunt!

Hvor hysterisk skal du være?

Anonymous poster hash: 20fff...ce8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...