Gå til innhold

Hygiene på treningssenteret jeg drar på


shorty

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke overraskende!

Jeg syntes bare folk burde ha mer respekt for andre, og faktisk vaske etter seg selv. Akkurat som man vasker seg på hendene etter man har gått på do! ikke bare for deg selv men for alt annet du tar på og andre etter deg tar på. Hvis folk elsker de tarmbakteriene så mye kan de vel heller gå å pille noen i rumpa da. For meg handler det om vanlig høflighet, og ha hygiene. Som jeg håper de fleste lærte av sin mor og far fra de var små.

Men folk blir jo oppfordret til å vaske seg -på DO, og det er der tarmbakteriene kommer ut, de spruter ikke ut av rumpa di og over hele tredemølla.

Og om du nå er så redd så får du heller ta med deg anti-bac på treningsstudioet da, så får du litt passiv alkoholsniffing på kjøpet. Men jo mer du driver på sånn, jo større sjanse er det for at du vil slite med sykdom, kroppen din kommer ikke til å tåle noe som helst.

Får vel heller gi deg noen råd da:

Hold deg unna reising! Pakk inn huset ditt i plast! Og du må iallefall ikke finne på spise gulrot fra hagen, epler fra trærne eller blåbær i skogen (innsekter, fugler og elger bæsjer de også) uten at de har blitt sprøytet med kjemiske sprøytemidler og sjekket av mattilsynet, det kan jo være bakterier på dem!!!!

Sånn -nå er du trygg:

pesticide-spraying.jpg

speakcryptic.jpg

Anonymous poster hash: a0b3a...0b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke overraskende!

Jeg syntes bare folk burde ha mer respekt for andre, og faktisk vaske etter seg selv. Akkurat som man vasker seg på hendene etter man har gått på do! ikke bare for deg selv men for alt annet du tar på og andre etter deg tar på. Hvis folk elsker de tarmbakteriene så mye kan de vel heller gå å pille noen i rumpa da. For meg handler det om vanlig høflighet, og ha hygiene. Som jeg håper de fleste lærte av sin mor og far fra de var små.

og man vasker seg på hele kroppen etter å ha trent, så om det finnes "kjempefarlige" bakterier på apparatene så er det ikke så farlig med mindre man tar på manualene og få slikker på fingrene sine...

Anonymous poster hash: 16067...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte de en mail nå, og da brukte de en svak såpeblanding i flaskene, og gikk over med antibac en gang i uka. :trene: da vet jeg iallefall at jeg kan bruke de flaskene istedenfor håndsåpa haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som liker bakterier. Jada bakterier er fint det, men akkurat avføringsbakterer kan være livsfarlig for folk. Har de svakt imunforsvar og får i seg dine tarmbakterier, så kan det rett og slett føre til at de blir alvorlig syke.

Folk har jo ikke vett på å vaske seg i rumpa og så gnikker de den svette rumpa si på sykkelseter og benker. Varmen og svetten gjør at bakteriene jubler høyt og de storkoser seg litt ekstra. Så akkurat på treningssenteret skal man være litt mer forsiktig. Hele stedet er en diger bakteriebombe. Og vi får i oss nok av bakterier i vår vanlige hverdag. Vi trenger ikke disse i tillegg.



Anonymous poster hash: bae9a...b6e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bakterier er bare gratis vaksine, og de sykeste av oss frekventerer ikke offentlige treningssentre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjerne ha trent på dette treningssenteret, jeg. Jeg reagerer på mange kjemiske lukter, og treningssenteret jeg har gått på bruker vaskemidler med MYE lukt. Jeg slet med å bruke nyvaskede apparater, og slet i hvert fall med å vaske over selv. De var heller ikke interessert i å bytte vaskemidler. Det var absolutt en medvirkende årsak til at jeg sluttet å gå der. Så et treningssenter som ikke har noe lukt på vaskemidlene høres ut som en drøm!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendte de en mail nå, og da brukte de en svak såpeblanding i flaskene, og gikk over med antibac en gang i uka. :trene: da vet jeg iallefall at jeg kan bruke de flaskene istedenfor håndsåpa haha :lol:

Så fint du fant ut av det, det hørtes jo helt galemathias ut om de bare brukte vann. Skjønner også at de nok ikke kan bruke så sterk såpe på de apparatene de blir jo sikkert vasket av masse masse ganger om dagen, og det er sikkert ikke bra for apparatet...

Anonymous poster hash: 16067...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir vel tarmbakterier når folk ikke engang bruker truse under tightsen eller bare en liten stringtruse.

Underlige reaksjoner her forresten. Hygiene er viktig på et sted mange bruker og om man bare skulle vaske med vann så hadde det ikke blitt rent.

Bra at det ikke bare var vann da, men hygiene er viktig. Man kan jo fort ta en hånd opp til ansiktet hvis man ikke tenker seg om.

Anonymous poster hash: 1d020...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det verste er at sentrene selv ikke renholder tilfredsstillende.

Det er nærmest litt lattelig at alle oppfordres til å tørke av tredemølle, -et apparat man knapt nok berørerer, mens matter som du ligger med hele kroppen på, vekter, og andre apparater med polstrede seter, ikke får samme oppmerksomhet.

Sentrene selv burde vaske apparatene skikkelig flere ganger om dagen, men det gidder de selvsagt ikke. Det gidder knapt nok å vaske gulvene som er seige av svette. (Jeg snakker om Sats Elixia om noen skulle lure.)

Det er ikke mulig å trene effektivt, og samtidig tørke av alt man berørerer hele tiden (se for deg en Body Pump time el.l.) Det vi kunder kan gjøre er å alltid bruke håndkle på matter og apparater, og tørke av der det er praktisk. Men hyppig renhold må sentrene sørge for.

Sentrene bør skjerpe seg!

Ufyselig!



Anonymous poster hash: d6b3c...33f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det verste er at sentrene selv ikke renholder tilfredsstillende.

Det er nærmest litt lattelig at alle oppfordres til å tørke av tredemølle, -et apparat man knapt nok berørerer, mens matter som du ligger med hele kroppen på, vekter, og andre apparater med polstrede seter, ikke får samme oppmerksomhet.

Sentrene selv burde vaske apparatene skikkelig flere ganger om dagen, men det gidder de selvsagt ikke. Det gidder knapt nok å vaske gulvene som er seige av svette. (Jeg snakker om Sats Elixia om noen skulle lure.)

Det er ikke mulig å trene effektivt, og samtidig tørke av alt man berørerer hele tiden (se for deg en Body Pump time el.l.) Det vi kunder kan gjøre er å alltid bruke håndkle på matter og apparater, og tørke av der det er praktisk. Men hyppig renhold må sentrene sørge for.

Sentrene bør skjerpe seg!

Ufyselig!

Anonymous poster hash: d6b3c...33f

Det er jeg også enig i. Det ligger hybelkaniner på størrelse med katter der jeg trente før. Det er ekkelt. Men jeg tenker at det man er i nærheten av på treningssenteret uansett er uhygenisk, jeg tar meg aldri til ansiktet når jeg er på treningssenteret og vasker selvsagt hele meg etterpå :P Det er ekkelt, men har jo aldri blitt syk av det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant vinkling som kommer opp! Ekkelt er ikke nødvendigvis farlig, men det kjennes sånn ut for mange. På samme tid kan mange virkelig farlige ting gå upåaktet hen. Mener dette blant annet ble tatt opp i boka "Søppel" av Thomas Hylland Eriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysen

Er det noen som faktisk trener der?

Anonymous poster hash: c66fb...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant vinkling som kommer opp! Ekkelt er ikke nødvendigvis farlig, men det kjennes sånn ut for mange. På samme tid kan mange virkelig farlige ting gå upåaktet hen. Mener dette blant annet ble tatt opp i boka "Søppel" av Thomas Hylland Eriksen.

Bakterier trenger vi, men vi kan fortsatt bli veldig syke av andres tarmbakterier (har du noen gang sett tarmbakterier i et mikroskop?). Og den herlige noro virusen. Den smitter fort som faen på et treningssenter. Influensa også.

Så i respekt for andre, så vask rumpa og vask henda etter hvert eneste dobesøk.

Jeg vasker ofte matter ol FØR jeg bruker de (og så klart etterpå), fordi jeg ikke vil bli syk pga andres sløvheter.

Anonymous poster hash: bae9a...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som faktisk trener der?

Anonymous poster hash: c66fb...9b3

Og hva mener du med det? At det er lite innbyggere eller at treningssenteret er dårlig eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...