Gå til innhold

Hygiene på treningssenteret jeg drar på


shorty

Anbefalte innlegg

Hei!

Altså jeg lurer veldig på om jeg burde si ifra til de som styrer treningssenteret jeg går på, om hygienen der.

Det står fremme kanner med "vaskemiddel" og papir, men vaskemiddelet er bare vann. Seriøst, folk svetter, kanskje ikke har vasket seg på hendene, og de forventer å få bort bakterier med vann og papir? :(

Og det værste er at de er ikke strenge på at folk skal vaske etter seg. Har trent der nå i 2 måneder, og den eneste jeg har sett vaske etter meg selv på spinningssykkelen/tredemølla er meg selv. Jeg pleier å gå i garderoben og hente håndsåpe iallefall, for jeg syntes det er ekkelt å vaske med kun vann.

Har trent andre steder og der har de ihvertfall såpe, og de som styrer prøver å informere godt om at de skal vaske etter seg.

Vurderer nesten å sende en melding til han som styrer der, eller blir det for dumt?Treningssenteret er Mudo hvis noen skulle lure på det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sende en mail og si fra. Et godt tips er å ha spritservietter tilgjengelige ved apparatene, kjapt og effektivt. Hvis det ikke går gjennom kan du enkelt varsle instanser som sørger for at treningssenteret får en skjennepreken



Anonymous poster hash: 66e50...7be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Altså jeg lurer veldig på om jeg burde si ifra til de som styrer treningssenteret jeg går på, om hygienen der.

Det står fremme kanner med "vaskemiddel" og papir, men vaskemiddelet er bare vann. Seriøst, folk svetter, kanskje ikke har vasket seg på hendene, og de forventer å få bort bakterier med vann og papir? :(

Og det værste er at de er ikke strenge på at folk skal vaske etter seg. Har trent der nå i 2 måneder, og den eneste jeg har sett vaske etter meg selv på spinningssykkelen/tredemølla er meg selv. Jeg pleier å gå i garderoben og hente håndsåpe iallefall, for jeg syntes det er ekkelt å vaske med kun vann.

Har trent andre steder og der har de ihvertfall såpe, og de som styrer prøver å informere godt om at de skal vaske etter seg.

Vurderer nesten å sende en melding til han som styrer der, eller blir det for dumt?Treningssenteret er Mudo hvis noen skulle lure på det..

Mudo i Gjøvik?

Anonymous poster hash: 70d4a...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Altså jeg lurer veldig på om jeg burde si ifra til de som styrer treningssenteret jeg går på, om hygienen der.

Det står fremme kanner med "vaskemiddel" og papir, men vaskemiddelet er bare vann. Seriøst, folk svetter, kanskje ikke har vasket seg på hendene, og de forventer å få bort bakterier med vann og papir? :(

Og det værste er at de er ikke strenge på at folk skal vaske etter seg. Har trent der nå i 2 måneder, og den eneste jeg har sett vaske etter meg selv på spinningssykkelen/tredemølla er meg selv. Jeg pleier å gå i garderoben og hente håndsåpe iallefall, for jeg syntes det er ekkelt å vaske med kun vann.

Har trent andre steder og der har de ihvertfall såpe, og de som styrer prøver å informere godt om at de skal vaske etter seg.

Vurderer nesten å sende en melding til han som styrer der, eller blir det for dumt?Treningssenteret er Mudo hvis noen skulle lure på det..

oj sann! Det var kanskje litt ekstremt? Hvordan vet du at det bare er vann, har du drukket det?

Jeg tenker ja....

Anonymous poster hash: 16067...104

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj sann! Det var kanskje litt ekstremt? Hvordan vet du at det bare er vann, har du drukket det?

Jeg tenker ja....

Anonymous poster hash: 16067...104

Altså det lukter ingenting, skummer ingenting. Merker at det er vann. Når de vasker gulvene går de bare rundt med vannflasker og spruter på gulvet.. så rimelig sikker på at det er vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj sann! Det var kanskje litt ekstremt? Hvordan vet du at det bare er vann, har du drukket det?

Jeg tenker ja....

Anonymous poster hash: 16067...104

Ekstremt? må si det er sykt ekstremt å ville vaske ordentlig bort min egen svette fra rumpa og hender altså :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså det lukter ingenting, skummer ingenting. Merker at det er vann. Når de vasker gulvene går de bare rundt med vannflasker og spruter på gulvet.. så rimelig sikker på at det er vann.

Det hørtes jo kjemperart ut, jeg syntes det er rart at du automatisk går ut fra at det er vann.

Ekstremt? må si det er sykt ekstremt å ville vaske ordentlig bort min egen svette fra rumpa og hender altså :fnise:

Så du løser dette ved å gå bort til toalettet, fylle hendene med håndsåpe (og håpe på at ingen har tatt ditt apparat i mellomtiden), kline håndsåpe utover apparatet og så prøve å skylle det av med "vannflasken etterpå? Ja dette syntes jeg er litt rart, jeg ville nok stirret forskrekket på deg :fnise:

Anonymous poster hash: 16067...104

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo kjemperart ut, jeg syntes det er rart at du automatisk går ut fra at det er vann.

Så du løser dette ved å gå bort til toalettet, fylle hendene med håndsåpe (og håpe på at ingen har tatt ditt apparat i mellomtiden), kline håndsåpe utover apparatet og så prøve å skylle det av med "vannflasken etterpå? Ja dette syntes jeg er litt rart, jeg ville nok stirret forskrekket på deg :fnise:

Anonymous poster hash: 16067...104

Jeg lar selvfølgelig flaska mi og alt sånn stå ved sykkelen. Og jeg tar litt såpe i et papir og tar vann på? også tar tørt papir og tørker over? Jeg er jo ikke helt gal heller, som det virker på deg. Det med vannflasken er det de på treningssenteret gjør. De bruker en vannflaske, spyler vann på gulvet og vasker med en mopp med vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe sprit i sprayflaskene, er det her jeg trener.

Anonymous poster hash: a4eec...7b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe sprit i sprayflaskene, er det her jeg trener.

Anonymous poster hash: a4eec...7b1

Men pleier det ikke lukte noe av de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fremme kanner med "vaskemiddel" og papir, men vaskemiddelet er bare vann. Seriøst, folk svetter, kanskje ikke har vasket seg på hendene, og de forventer å få bort bakterier med vann og papir?

Men jøsses da, folk SVETTER, det er ikke FARLIG!!

Såpe på do er mer enn nok -bakteriehysteri er mer farlig en litt fellesdeling av svette.

Anonymous poster hash: a0b3a...0b4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pleier det ikke lukte noe av de da?

Sprit lukter det noe av ja, men det er mye annet som kan være på dem somi kke nødvendigvis lukter

Jeg lar selvfølgelig flaska mi og alt sånn stå ved sykkelen. Og jeg tar litt såpe i et papir og tar vann på? også tar tørt papir og tørker over? Jeg er jo ikke helt gal heller, som det virker på deg. Det med vannflasken er det de på treningssenteret gjør. De bruker en vannflaske, spyler vann på gulvet og vasker med en mopp med vannet.

Jeg syntes dette hørtes ganske "gal" ut også jeg da... Det du gjør gjør jo at det ligger såperester utover apparatet, hånsåpe krever vann for å forsvinne, det holder ikke å tørke av...

Anonymous poster hash: 16067...104

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jøsses da, folk SVETTER, det er ikke FARLIG!!

Såpe på do er mer enn nok -bakteriehysteri er mer farlig en litt fellesdeling av svette.

Anonymous poster hash: a0b3a...0b4

Det tenker jeg også, hva er det første man gjør når man er ferdig med å trene, man vasker seg jo. Da forsvinner alle bakteriene. Man putter ikke fingrene sine i munnen etter trening? :fnise:

Anonymous poster hash: 16067...104

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jøsses da, folk SVETTER, det er ikke FARLIG!!

Såpe på do er mer enn nok -bakteriehysteri er mer farlig en litt fellesdeling av svette.

Anonymous poster hash: a0b3a...0b4

Jeg leste her om dagen en artikkel hvor tv2 testet treningssentere, for hygiene. Og da fant de flere funn av tarmbakterier og litt av hvert. Og det var på de store treningssenterne. En ting hadde vært hvis alle vasket seg på hendene hele tiden, men det gjør man ikke. Og det sier seg selv at hygiene på et treningssenter burde være viktig.. Kan legge ved link, for de som ikke bryr seg om hygiene når de trener haha

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trening/saa-skittent-er-det-hos-norges-tre-stoerste-treningssenterkjeder/a/10146482/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprit lukter det noe av ja, men det er mye annet som kan være på dem somi kke nødvendigvis lukter

Jeg syntes dette hørtes ganske "gal" ut også jeg da... Det du gjør gjør jo at det ligger såperester utover apparatet, hånsåpe krever vann for å forsvinne, det holder ikke å tørke av...

Anonymous poster hash: 16067...104

Det har ikke ligget noe "lag" med igjenværende såpe når jeg har gjort det iallefall. Og flere andre treningssentre jeg har vært på har brukt utvannet såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Evans

I følge FBI på nrk så bør man vaske med vann og mikrofiberklut, så spør heller om de kan gå til innkjøp av mange mibrofiberkluter :jepp:

Ellers ville jeg foretrekket sprit fremfor såpe. Skal det bli rent er nok sprit tingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes industri-vaskemidler som ikke lukter noe særlig, så det er nok det som er i de vannflaskene de spruter rundt på gulvet med, i alle fall. Synes forøvrig det er helt tullete, det blir jo ikke rent når man aldri skyller og vrir om moppen/kluten! Man bare gnir møkka rundt.

Tror heller ikke det er bare vann på de spruteflaskene rundt omkring på senteret. Det lukter ikke noe spesielt av de på sentrene jeg er på heller, men merker jo forskjellen på det som er på flaskene og vann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste her om dagen en artikkel hvor tv2 testet treningssentere, for hygiene. Og da fant de flere funn av tarmbakterier og litt av hvert. Og det var på de store treningssenterne. En ting hadde vært hvis alle vasket seg på hendene hele tiden, men det gjør man ikke. Og det sier seg selv at hygiene på et treningssenter burde være viktig.. Kan legge ved link, for de som ikke bryr seg om hygiene når de trener haha

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trening/saa-skittent-er-det-hos-norges-tre-stoerste-treningssenterkjeder/a/10146482/

Nææææh, fant de tarmbakterier? Suprise, suprise!

Poenget er at vi beveger oss mer og mer inn i et bakteriehysteri som over tid gjør kroppene våre mer sårbare. Hvorfor ønsker vi å leve bakteriefritt? det er stor forskjell på bakterier som kan skade, og gode bakterier. Jeg jeg skal love deg at du har flere bakterier inne i kroppen din enn det de fant på det gulvet i den dusjen.

Anonymous poster hash: a0b3a...0b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææææh, fant de tarmbakterier? Suprise, suprise!

Poenget er at vi beveger oss mer og mer inn i et bakteriehysteri som over tid gjør kroppene våre mer sårbare. Hvorfor ønsker vi å leve bakteriefritt? det er stor forskjell på bakterier som kan skade, og gode bakterier. Jeg jeg skal love deg at du har flere bakterier inne i kroppen din enn det de fant på det gulvet i den dusjen.

Anonymous poster hash: a0b3a...0b4

Det er jo ikke overraskende!

Jeg syntes bare folk burde ha mer respekt for andre, og faktisk vaske etter seg selv. Akkurat som man vasker seg på hendene etter man har gått på do! ikke bare for deg selv men for alt annet du tar på og andre etter deg tar på. Hvis folk elsker de tarmbakteriene så mye kan de vel heller gå å pille noen i rumpa da. For meg handler det om vanlig høflighet, og ha hygiene. Som jeg håper de fleste lærte av sin mor og far fra de var små.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...