Gå til innhold

Norvegia smaker ikke godt lenger


skravlebøtte

Anbefalte innlegg

Kjøpte du ikke Jarlsberg?

jo? har gått over til Jarlsberg fordi Norvegia ikke lenger smaker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det er det jeg lurer på :) er jo i begynnelsen av 20-årene så smaksløkene mine er vel ikke svekket allerede :P flere jeg kjenner sier det samme. (og ja, jeg vet at sjokolade produseres av forskjellige produsenter). ikke vet jeg, haha. forøvrig smaker norvegia gummi, foretrekker jarlsberg i steden ;)

Spiser du/dere sterk mat? Det kan gjøre at du synes at ting ikke smaker slik som de gjorde før

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du/dere sterk mat? Det kan gjøre at du synes at ting ikke smaker slik som de gjorde før

Nei, det går i mye "vanlig" mat, som f.eks.: en middag består av mild salat med grønnsaker til pluss poteter og kylling. Kan være vi bruker en saus til som er sterk og med mye smak, men jeg har alltid likt sterke sauser hele livet og føler ikke noe forandring der. Men har lagt merke til at jeg liker "voksen-oster" godt (brie og sånt), og det likte jeg absolutt ikke før. Så tror nok smaksløkene mine har forandret seg til å bli mer "voksen-smaksløker".

(Likevel føler jeg som nevnt tidligere at Norvegia og cheez doodles har smakt bedre før, så vet ikke helt hva det er. Men synes det er rart når også resten av familien (foreldrene mine og søsknene mine på snart 17 og 18 år reagerer likt som meg på dette :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at norvegia sin ost ikke smaker godt. Tredje osten på rad som er uspiselig. Veldig kjipt, siden ost er favoritten min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!!! Trodde det bare var meg som har kjent at Norvegia har endret smaken på osten sin! Jeg syntes den smaker surere (nei, den var ikke gått ut på dato og dette har jeg merket siden begynnelsen av mars)

Syntes også at Freia har endret litt smak på sjokoladen sin, men klarer ikke helt å sette ord på hva.

Jeg er ikke og har aldri vært gravid, har heller ikke endret kostholdet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!!! Trodde det bare var meg som har kjent at Norvegia har endret smaken på osten sin! Jeg syntes den smaker surere (nei, den var ikke gått ut på dato og dette har jeg merket siden begynnelsen av mars)

Syntes også at Freia har endret litt smak på sjokoladen sin, men klarer ikke helt å sette ord på hva.

Jeg er ikke og har aldri vært gravid, har heller ikke endret kostholdet mitt.

Jeg synes at Freia melkeskokolade ikke smaker like godt som før. Har det noe med at de har brukt palmeolje før og slutta med det nå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Vet ikke hvor innlegget skal plasseres, bare flytt det om nødvendig :) )

Er det bare meg eller smaker ikke matvarer norvegia-ost, cheez doodles og sjokolade (sistnevnte er vel ikke mat men haha) godt lenger? virker som om hele matvareindustrien er på sparebluss og tilsetter erstatningspreparater i produkter som en gang smakte godt... men merker at sørlandschips holder god standard og

smaker like godt som før :vetikke::)

:vetikke: Kan det være smaksløkene dine som er endret?

Anonymous poster hash: 2c0ec...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Freia melkeskokolade ikke smaker like godt som før. Har det noe med at de har brukt palmeolje før og slutta med det nå?

Kjeks og potetgull smaker heller ikke like godt lenger, og forandringen skjedde parallelt med at det ble mer snakk om palmeolje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

(Vet ikke hvor innlegget skal plasseres, bare flytt det om nødvendig :) )

Er det bare meg eller smaker ikke matvarer norvegia-ost, cheez doodles og sjokolade (sistnevnte er vel ikke mat men haha) godt lenger? virker som om hele matvareindustrien er på sparebluss og tilsetter erstatningspreparater i produkter som en gang smakte godt... men merker at sørlandschips holder god standard og smaker like godt som før :vetikke::)

Enig. Før smakte Norvegia noe, nå smaker den ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg takler ikke lengre smaken av Jarlsberg. UGH!!! Men tror det er meg som er problemet altså! Norvegia er farlig godt. Pleier å skjære av 1 cm tykke skiver og maule. Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Enig. Før smakte Norvegia noe, nå smaker den ingenting.

Det kan jo være du har brukt mer krydder i mat o.l og dermed blitt mer vant til en sterk smak slik at du ikke merker norvegiasmaken like godt?

Jeg krydrer og salter maten bare mindre og mindre, og det fører til at jeg smaker egentlig alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Det kan jo være du har brukt mer krydder i mat o.l og dermed blitt mer vant til en sterk smak slik at du ikke merker norvegiasmaken like godt?

Jeg krydrer og salter maten bare mindre og mindre, og det fører til at jeg smaker egentlig alt mye bedre.

Det er fullt mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Det er fullt mulig

Men det er ikke nødvendigvis negativt pga at sterk mat vil smake bedre for de som "tåler mer" i forhold til slike pingler som meg som ikke tåler noe som helst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror smakssansen forandrer seg i løpet av livet (har hørt det i alle fall), men hvem vet. Jeg synes Norvegia smaker det samme som før, men har byttet over til Synnøve. Synes ikke den er like myk i konsistensen som Norvegias ost. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket norvegia før...Men en dag smakte det annerledes. Det jeg merker med Norvegia nå er at når du smelter osten, så blir den mer oljete av seg, enn det den ble før. Du kan se fettet renne av.

Sjokolade som jeg elsket før, smaker annerledes det også, men de sjokoladene jeg likte, hadde palmeolje i seg og som nå er fjernet fra produktet.

Det nærmeste jeg kommer til "norvegia" smaken, er enten first price hvit ost, eller den coop har (billig osten :fnise: )

Jeg har alltid spist mye sterk mat, er så og si oppvokst med det og tror ikke det er det, da smaken forandret seg på neste innkjøp av Norwegia eller de andre matvarene..
Så det er nok en produsentene som har forandret på oppskrften :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jo? har gått over til Jarlsberg fordi Norvegia ikke lenger smaker godt :)

I knew it, du er i lomma på Big Dairy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...