Gå til innhold

Vi som skal holde vekta


Pringle

Anbefalte innlegg

Hvor mye mer skal du ned Pringle?

I utgangspunktet så skal jeg jo ikke ned noe mer, men vekta varierer fra dag til dag og uke til uke, ganske mye også, selv om jeg spiser omtrent like mye og er i omtrent like mye aktivitet... Her er grafen i Trendweight, men ikke søren om jeg ser noen trend ennå! https://trendweight.com/u/f9e0ffa040224e/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

I utgangspunktet så skal jeg jo ikke ned noe mer, men vekta varierer fra dag til dag og uke til uke, ganske mye også, selv om jeg spiser omtrent like mye og er i omtrent like mye aktivitet... Her er grafen i Trendweight, men ikke søren om jeg ser noen trend ennå! https://trendweight.com/u/f9e0ffa040224e/

Det er jo gjerne normalt å variere et par kg fra måned til måned, men du ser ut til å gå nedover jevnt. Du burde kanskje øke kcal noe? Virke som du fremdeles er i underskudd.

Men godt jobbet med å nå målet ditt :)

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gjerne normalt å variere et par kg fra måned til måned, men du ser ut til å gå nedover jevnt. Du burde kanskje øke kcal noe? Virke som du fremdeles er i underskudd.

Men godt jobbet med å nå målet ditt :)

Jeg er ikke sikker, jeg får jo litt motstridende meldinger: "ned 0,1 kg siste måned, opp 0,3 kg siste to uker, ned 0,1 kg siste uke". Og 100 gram i måneden (om det er reelt) er så godt som ingenting. Men jeg ser det (løpende) an før jeg justerer inntaket, det er derfor jeg bruker Trendweight, Myfitnesspal og denne tråden her. Takk for omtanken!

Og takk for rosen! Du er et av mine forbilder og guruer, bare så du vet det :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg er ikke sikker, jeg får jo litt motstridende meldinger: "ned 0,1 kg siste måned, opp 0,3 kg siste to uker, ned 0,1 kg siste uke". Og 100 gram i måneden (om det er reelt) er så godt som ingenting. Men jeg ser det (løpende) an før jeg justerer inntaket, det er derfor jeg bruker Trendweight, Myfitnesspal og denne tråden her. Takk for omtanken!

Og takk for rosen! Du er et av mine forbilder og guruer, bare så du vet det :blomst:

Ja, det kan jo ta litt tid å stabilisere vekten :) Så lenge du ikke raser ned så er det ikke så mye å stresse over.

Tusen takk for fine ord ❤️ Synes du har mye positivt å komme med her Stå på :)

Endret av Runforit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Cata! Velkommen!

(Du er det første drivankeret jeg har sett her inne, eller lagt merke til :laugh: )

(rettet skrivefeil også...)

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah, er ikke den tittelen fiiiiiin? :ler:

Den kom fra den tiden vi kunne be om å sette egen status her på forumet. (Tror den muligheten forsvant i forrige oppdatering, men vi som alt hadde egne titler fikk beholde dem.)

Tittelen har for øvrig opprinnelse i et utsagn fra en venninne som syntes jeg var i overkant nølende: "Cata, du er det fødte drivanker...."

Jeg gav henne en del rett i betegnelsen, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 75 kg

Høyde: 167 cm

Maxvekt: 64 kg

14.01.15: 62,5 kg.

20.01.15: 62,2 kg.

29.01.15: 62,8 kg.

Godt fornøyd med siste veiing. Har vært oppblåst som fy (med tilhørende mageknip) den siste uken, og ventet med å veie meg til det verste var forbi. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg logget meg på KG fra pc :)

Januar 2015

2. januar: 57,8 kg (69cm/79cm)

9. januar: 56,4 kg (67cm/78cm)

16. januar: 56,1 kg (67cm/79cm)

23. januar: 56,5 kg (67cm/79cm)

30. januar: 56,8 kg (68cm/80cm)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten må jeg si dere er flinke, virkelig :) Bra jobbet! *tommel opp*

Livsstilen min er fortsatt usunn, jeg har havnet i den klassiske "har ikke tid til trening", etter en periode hvor jeg faktisk ikke hadde tid. Med så mye tidvis stress i hverdagen er det nesten skummelt å ikke ta vare på helsen, både kosthold, søvn og fysisk, jeg er nå syk for andre gang siden jul. Etter denne runden snur jeg, for dette har jeg VIRKELIG ikke tid til :P

Har noen av dere vært der? Dørstokkmila er ikke så lang ennå, det bare dukker opp flere andre ting som prioriteres over trening/mosjon, ordentlig mat og skikkelig søvn. Nattens frustrasjon; dvele med fakta :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbeltpost

Den ser stabil ut den, om jeg forstår den? Er det dette som er Trendweight? Var innom der ifjor men ble ikke å utforske den type oversikt like mye som jeg ble anbefalt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten må jeg si dere er flinke, virkelig :) Bra jobbet! *tommel opp*

Livsstilen min er fortsatt usunn, jeg har havnet i den klassiske "har ikke tid til trening", etter en periode hvor jeg faktisk ikke hadde tid. Med så mye tidvis stress i hverdagen er det nesten skummelt å ikke ta vare på helsen, både kosthold, søvn og fysisk, jeg er nå syk for andre gang siden jul. Etter denne runden snur jeg, for dette har jeg VIRKELIG ikke tid til :P

Har noen av dere vært der? Dørstokkmila er ikke så lang ennå, det bare dukker opp flere andre ting som prioriteres over trening/mosjon, ordentlig mat og skikkelig søvn. Nattens frustrasjon; dvele med fakta :ler2:

Blarg. Har det sånn jeg også! Sliter med motivasjonen når mannen er borte (han jobber offshore, så er borte 2 uker av gangen), for det eeeer så kjedelig å trene hjemme. Prøver å få tak i en skikkelig spinningsykkel til å ha hjemme, da tror jeg at lysten hadde vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Blarg. Har det sånn jeg også! Sliter med motivasjonen når mannen er borte (han jobber offshore, så er borte 2 uker av gangen), for det eeeer så kjedelig å trene hjemme. Prøver å få tak i en skikkelig spinningsykkel til å ha hjemme, da tror jeg at lysten hadde vært der.

Har spinningssykkel, og jeg er fornøyd med den! Deler det litt opp med mageøvelser mellom hvert 15 min, da jeg kan føle at det er litt "kjedelig" å spinne i 45min i strekk...

Glemte å oppdatere på fredag.

Min: 60 kg, maks: 65

Vekt fredag 30 januar : 62,8kg

Kostholdet forrige uke var jo ganske ok, men etter det, så har jeg vært fint lite flink! Har enda ikke fått trent denne uken, og har ikke tenkt til det heller, da jeg er syk :grine: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spinningssykkel, og jeg er fornøyd med den! Deler det litt opp med mageøvelser mellom hvert 15 min, da jeg kan føle at det er litt "kjedelig" å spinne i 45min i strekk...

Glemte å oppdatere på fredag.

Min: 60 kg, maks: 65

Vekt fredag 30 januar : 62,8kg

Kostholdet forrige uke var jo ganske ok, men etter det, så har jeg vært fint lite flink! Har enda ikke fått trent denne uken, og har ikke tenkt til det heller, da jeg er syk :grine: .

Ååå, hvilken modell har du? Og altså...kjedelig med spinning? Do...not...compute. :fnise: Neida, det er nok noe helt annet når man spinner hjemme kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje

Ååå, hvilken modell har du? Og altså...kjedelig med spinning? Do...not...compute. :fnise: Neida, det er nok noe helt annet når man spinner hjemme kan jeg tenke meg.

Maxfit, funker flesk !

Nei spinning er ikke kjedelig, egentlig. Men når en er hjemme og skal motivere seg selv med tempo og tyngde - motsatt til møllen som har egne programmer og går av seg selv. Så er det heller ikke helt det samme som på treningssenteret der alle svetter og en har en instruktør som motiverer en til å ta hardere i. Men jeg blir god og svett, svetten drypper faktisk, og singleten er våt ned fra puppene til magen, så jeg er fornøyd med sykkelen og treningsformen da, men har delt det litt opp for å få opp motivasjonen slik at jeg har 15min på å ta i alt jeg klarer før jeg skal trene magen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser stabil ut den, om jeg forstår den? Er det dette som er Trendweight? Var innom der ifjor men ble ikke å utforske den type oversikt like mye som jeg ble anbefalt :)

Nei, min er fra Withings. Jeg har Withingsvekt som overfører trådløst til PC. *lat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember 2014
26. desember: 58,8 kg

Januar 2015
2. januar: 57,8 kg
9. januar: 56,9 kg

16. januar: 57,8 kg

23. januar: 58,3 kg

30. januar: 57,3 kg

Februar 2015

6. februar: 56,4

Nå viser "trenden" (Trendweight) bare ned, samtidig som jeg har spist litt mer de fleste dagene... så jeg har bestemt meg for å øke kalorigrensa med 50, til 1650, fra og med i dag.

Det føles fremdeles merkelig og deilig å være normalvektig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens hopp på vekta landet på 69,1. Helt kurant det.

Pringle, den der Trendweight som du viser til - hva er det for noe egentlig? Er det et registreringssystem eller er det tilknyttet noen form for elektronisk vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...