Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter et år hos Kitch'n, så har jeg møtt mange fargerike sjeler :fnise:

Hadde en kunde en gang.. Vi hadde ca nada kontanter i kassen, å hun skulle ha noe for ala 120,- å ga meg en 500 lapp. Kunne jo ikke gi meg noe tilbake, så da gav hun meg en 200-lapp istedet, mattegeniet jeg er visste jo ikke helt hva jeg skulle gjøre.. :vetikke::fnise: Så utbryter hun "Kan jeg få spørre hva du fikk på matteeksamen?" i verdens mest spydige tone.

Makan til frekkhet! :jolie:

/Stum ansatt, 21.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk som bytter gaver, å byttelappen viser jo på kassen hvor mye det ble betalt, å når de kverrulerer på at den kostet jo mye mer enn det tilgodelappen tilsier :glare:

Er megamorsomt å faktisk tilslutt se fjesene på dem at det som tilgodelappen faktisk stemmer :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et år hos Kitch'n, så har jeg møtt mange fargerike sjeler :fnise:

Hadde en kunde en gang.. Vi hadde ca nada kontanter i kassen, å hun skulle ha noe for ala 120,- å ga meg en 500 lapp. Kunne jo ikke gi meg noe tilbake, så da gav hun meg en 200-lapp istedet, mattegeniet jeg er visste jo ikke helt hva jeg skulle gjøre.. :vetikke::fnise: Så utbryter hun "Kan jeg få spørre hva du fikk på matteeksamen?" i verdens mest spydige tone.

Makan til frekkhet! :jolie:

/Stum ansatt, 21.

:skratte:

Men jeg føler smerten din, vi har heller ikke hatt noe cash i kassa den siste uken! Hilsen konkurrenten, haha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså har vi disse..

Jeg sier hei, spør kunden om vedkommende trenger hjelp, får "bare titter", helt greit. To min senere så gauler dem "er det mulig å få noe hjelp her?!" :murvegg:

Og husker at jeg skulle pakke inn en ting for første gang, en litt vanskelig sak. Jeg strevde meg IHEL, å så får jeg "Nei! Drit i! Det var jo STYGT! Aaaaaldri om jeg kunne gi bort noe så stygt! Nei, pent var det iallefall IKKE!" Nei, så ta med papir hjem og pakk det inn sjæl da :jolie:

Og de som ikke lar meg snakke ferdig, og de som blir mer og mer sure jo mer jeg prøver og hjelpe.

Hadde ei som ble dritsur, etter å ha ringt 3 butikker etter en vare, jeg fikk ikke snakket ferdig til denne kunden, fikk bare "jah, mhm, mm" som svar, mens hun gikk utav butikken.

Åh, kundene altså :hoho:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heldigvis klart å stoppe meg selv i siste liten, men to ganger har jeg holdt på å utbryte "Det er jo det samme som pin-koden min!" når den ansatte sier prisen :jepp:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(....)

All kred til deg for å være streng mot den (duste)kunden!! De trengte å bli satt på plass! (selv om de sikkert ikke skjønte det selv..) Tenk at det går an! :daane: Altfor mange sånne som slipper billig unna

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All kred til deg for å være streng mot den (duste)kunden!! De trengte å bli satt på plass! (selv om de sikkert ikke skjønte det selv..) Tenk at det går an! :daane: Altfor mange sånne som slipper billig unna

Bra du synes det xD Det er lett å bli usikker og nervøs når man har vanskelige kunder, men denne gangen hadde jeg heldigvis to andre kunder i butikken som backet meg opp og faktisk sa høyt hva de mente. :) Da blir man med en gang mer sikker.

Endret av Amananas
  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyåpning av butikken i dag. Sjefen hadde kjøpt inn flotte marsipankaker for 15 000 kroner, for å dele ut til kundene. De fleste satte veldig pris på det. Men, utakk er verdens lønn. For gudhjelpemeg så mange halvfulle kaffekopper, tomme (og halvtomme) tallerkner vi har måttet plukke opp i dag, selv om vi hadde plassert store søplekasser på strategiske steder. Kaffesøl på varer her og der. Hadde til og med en dame som klagde fordi hun hadde sett en flue over kaka, og sa at vi fikk se å finne noe plast å dekke kaka med, enda vi hadde en person som stod og passet på og delte ut stykker hele tiden. Jaaada.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg vil gjerne ha den pakket inn i teflon.

Meg: Cellofan mener du?

Kunde: Nei, teflon. Sånn blank vet du.

Meg: Ok.

Det morsomste her er ditt siste svar, jeg både ser og hører det for meg :fnise: Type "O kå" PUNKTUM :laugh:

*snippesnipp*

Altså... FAEN I HELVETTE ER DU SERIØS? Tenk å oppføre seg slikt! Er det virkelig mulig å bli sint på en butikkansatt for noe som DIN unge har gjort (og som DU ikke har passet på)?! Er det ikke COMMON SENSE og vanlig høfflighet at man tilbyr seg å betale for en vare som ungen din tar fra en butikk? Er det liksom greit å stjele så lenge det bare er ungen din? Fy faen!

Det skal også være sagt at etter de hadde gått, så jeg at det lå masse sukkerkuler strødd på gulvet ved snopet (de som ungen hadde rota i først). Så de slapp billig unna med å bare betale 10 kr.. Få kustus på ungen din, kjære idiotiske menneske!

Du fortjener en premie :blomst:

---

Dette er ikke en dum ting kunder sier, men gjør. På en uke hadde jeg tre forskjellige personer som gikk BAK kassen i butikken. Jeg jobber i klesbutikk, hvor kassen står "inntil" veggen, med plass til ansatt, poser og slikt, bak. Det er GOD plass til å gå foran – man "sparer" kanskje en meter med gåing ved å gå bak. Først ut var en voksen dame, og jeg ble så satt ut at jeg bare glodde. Andre var ei jente på kanskje 14, og da sa jeg ifra om at der har du ikke lov til å gå, det er kun for ansatte – hun så på meg som om jeg var en alien. Tredje var en ny voksen dame som løp bak kassen for å komme seg fra ene til andre siden.

Altså... what? Der ligger det papirer og dokumenter som ingen utenfor bedriften skal se (ikke at noen hadde hatt særlig interesse av det heller, men PRINSIPPET), mine private ting (mobil, lommebok etc.) ligger der når jeg er på jobb, vi har musikkanlegg der og så videre. Er det ikke allment kjent at å gå bak kassen i en butikk når man er random kunde, det gjør man bare ikke?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Det morsomste her er ditt siste svar, jeg både ser og hører det for meg :fnise: Type "O kå" PUNKTUM :laugh:

Du fortjener en premie :blomst:

---

Dette er ikke en dum ting kunder sier, men gjør. På en uke hadde jeg tre forskjellige personer som gikk BAK kassen i butikken. Jeg jobber i klesbutikk, hvor kassen står "inntil" veggen, med plass til ansatt, poser og slikt, bak. Det er GOD plass til å gå foran – man "sparer" kanskje en meter med gåing ved å gå bak. Først ut var en voksen dame, og jeg ble så satt ut at jeg bare glodde. Andre var ei jente på kanskje 14, og da sa jeg ifra om at der har du ikke lov til å gå, det er kun for ansatte – hun så på meg som om jeg var en alien. Tredje var en ny voksen dame som løp bak kassen for å komme seg fra ene til andre siden.

Altså... what? Der ligger det papirer og dokumenter som ingen utenfor bedriften skal se (ikke at noen hadde hatt særlig interesse av det heller, men PRINSIPPET), mine private ting (mobil, lommebok etc.) ligger der når jeg er på jobb, vi har musikkanlegg der og så videre. Er det ikke allment kjent at å gå bak kassen i en butikk når man er random kunde, det gjør man bare ikke?

Hahaha - jeg har alltid blitt fascinert av sånne kunder selv. Én gang var det en dame som plutselig oppdaget hvor hun stod, så på meg, lo høyt og sa noe sånn som "Her hører vel ikke jeg hjemme". Da sa jeg med et smil at hun bare måtte ta over jobben min hvis hun ville. I sånne tilfeller er det jo greit, for det er en menneskelig feil (jeg går i mine egne tanker rett som det er). Men de som tar det som den største selvfølge at de bare skal kunne ture frem og gå hvor de vil...det synes jeg som sagt er veldig fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke en dum ting kunder sier, men gjør. På en uke hadde jeg tre forskjellige personer som gikk BAK kassen i butikken. Jeg jobber i klesbutikk, hvor kassen står "inntil" veggen, med plass til ansatt, poser og slikt, bak. Det er GOD plass til å gå foran – man "sparer" kanskje en meter med gåing ved å gå bak. Først ut var en voksen dame, og jeg ble så satt ut at jeg bare glodde. Andre var ei jente på kanskje 14, og da sa jeg ifra om at der har du ikke lov til å gå, det er kun for ansatte – hun så på meg som om jeg var en alien. Tredje var en ny voksen dame som løp bak kassen for å komme seg fra ene til andre siden.

Altså... what? Der ligger det papirer og dokumenter som ingen utenfor bedriften skal se (ikke at noen hadde hatt særlig interesse av det heller, men PRINSIPPET), mine private ting (mobil, lommebok etc.) ligger der når jeg er på jobb, vi har musikkanlegg der og så videre. Er det ikke allment kjent at å gå bak kassen i en butikk når man er random kunde, det gjør man bare ikke?

Hadde en tilsvarende en gang.

Jeg jobber i dagligvare og har tre kasser, kasse to og tre står vendt fra hverandre med ganske smalt mellomrom (jeg må snu meg sidelengs fordi hoftene er for brede til at jeg kan gå rett frem) slik at vi kan gå inn til kasse to og tre fra pakkeområdet, med tobakkskapet innerst.

Vi var to som stod i hver vår kasse, jeg skulle til å gå fra kassa og da kom det jammen et hespetre av ei kjerring inn mellom kassene for å ta seg en pakke røyk fra skapet! oO

Unnskyld meg, sa jeg, men det der har du ikke lov til!

Jeg skal bare ha røyk, sa kjerringa.

Da får du be kassereren om det som vanlige folk gjør, sa jeg og dyttet damen foran meg mens jeg gikk ut mellom kassene.

Da ble dama grinete og mente jeg var uhøflig.

Jeg mener å huske jeg sa noe om normal folkeskikk, og gikk min vei. :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde reserveløsning her om dagen, så jeg måtte jo låne kortene til folk for å skrive av kontrollnummeret da de selv sjeldent vet hvilket nummer det er snakk om, også må de skrive under på kvitteringen.

Det kommer en stamkunde akkurat den dagen, og først roper han "AHH, HAR BANKEN SPERRA KORTET MITT IGJEN?" fordi det tar lang tid. Etterpå når kvitteringen skrives ut, spør jeg om jeg kan skrive av kontrollnummer og om han kan kvittere. Da skvetter han til skikkelig og hopper bakover og bare "Hva? Har du tenkt å svindle meg?" og begynner å banne og løper ut av butikken...

Jeg fikk verken kontrollnr eller underskrift fra han for å si det mildt, selv om jeg forklarte at det er kun for butikkens sikkerhet og at det er bevis på at han har betalt selv om pengene ikke blir trukket fra konto :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde reserveløsning her om dagen, så jeg måtte jo låne kortene til folk for å skrive av kontrollnummeret da de selv sjeldent vet hvilket nummer det er snakk om, også må de skrive under på kvitteringen.

Det kommer en stamkunde akkurat den dagen, og først roper han "AHH, HAR BANKEN SPERRA KORTET MITT IGJEN?" fordi det tar lang tid. Etterpå når kvitteringen skrives ut, spør jeg om jeg kan skrive av kontrollnummer og om han kan kvittere. Da skvetter han til skikkelig og hopper bakover og bare "Hva? Har du tenkt å svindle meg?" og begynner å banne og løper ut av butikken...

Jeg fikk verken kontrollnr eller underskrift fra han for å si det mildt, selv om jeg forklarte at det er kun for butikkens sikkerhet og at det er bevis på at han har betalt selv om pengene ikke blir trukket fra konto :P

Ååååh som jeg hater det der. Er så mange kunder som blir såååå skeptiske. Jeg bare sier at jeg må 'låne kortet' demmes litt... også skriver jeg nr selv. Så virker alt helt normalt, haha. Men var kunde en gang på nille hvor damen foran meg fikk reserveløsning og ble drit sint på hun i kassa. Da måtte jeg nesten steppe opp å forklarte at jeg også jobbet i butikk og det var normal prosedyre! Nei det trodde hun ingenting på, hun trodde vi begge var ute etter å svindle henne.... Jesus. :bond:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en søt kunde som ringte å spurte etter kly-st-e-e-er og hadde skikkelig lange e'er. Jeg skjønte jo først ikke hva det var snakk om grunnet den rare uttalen, men fant jo etterhvert ut at det var snakk om et klyster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: hvor gamle er disse rosene?

Jeg: de kom i dag :)

Kunde: nei, det gjorde de ikke. Jeg har nemlig lært å se hvor gamle roser er. Disse er mye bedre *tar noen andre blomster opp*

Rosene var fra samme dag, de andre blomstene var fra lørdag. Men neida, ikke hør på meg. Skjønner ikke helt poenget med å spørre om ting hvis man tror man vet bedre selv :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: hvor gamle er disse rosene?

Jeg: de kom i dag :)

Kunde: nei, det gjorde de ikke. Jeg har nemlig lært å se hvor gamle roser er. Disse er mye bedre *tar noen andre blomster opp*

Rosene var fra samme dag, de andre blomstene var fra lørdag. Men neida, ikke hør på meg. Skjønner ikke helt poenget med å spørre om ting hvis man tror man vet bedre selv :P

Hva svarte du til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du til det?

Jeg sa: "ja, de er veldig fine de også" og spurte om han ville ha dem pent pakket inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...