Gå til innhold

Passer denne sangen i en begravelse?


Didaheart

Anbefalte innlegg

Oldemor ville nok likt "Den fyrste song"

Jeg har sunget denne i flere begravelser til eldre mennesker, får alltid gode tilbakemeldinger.



Anonymous poster hash: 12fee...cc7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer :klem:

Leste tidligere i vår at Ed sheeran(?) sang I see fire i telefonen til en kreftsyk jente på dødsleiet hennes. Vet ikke hvorfor, men hver gang jeg hører den tenker jeg på det, eller døden generelt, og får tårer i øynene.

Jeg tenker svært sjeldent over selve teksten i sangene under begravelsen, er mer melodien som fanger meg. Og da synes jeg I see fire er en ypperlig sang!

Så er jeg enig med anonymbruker overfor her, "den fyrste song" er helt nydelig! :lillesky:



Anonymous poster hash: a04fd...4e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see fire er etter min mening for tett knyttet til Hobbiten både i generelle referanser og tekst at den passer ikke i en begravelse.

Den handler om en drage i et fjell og noen som skal inn der, passer ikke til bestemor.

Det er en fin sang dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes begravelsesmusikken skal gjenspeile den personen som har gått bort.

Hvis din oldemor synes at disse sangene med engelsk tekst var fine: Go for it.

Jeg er også enig med flere andre her, at siden det er en oldemor kommer det gjerne mange på samme alder i begravelsen. Og mye av nyere, utenlandsk musikk vil kanskje være fremmed for dem? Og ikke minne dem om din oldemor?

Jeg var i en fantastisk vakker begravelse for endel år siden. Den som ble begravet, var Elvis-fan. Og hele begravelsen (kirkelig) besto av Elvis-sanger. Overhodet ikke upassende. Selv presten snakket om Elvis i talen sin. Og alle som var der, minnes og tenkte på den avdøde.



Anonymous poster hash: 40ab0...f1c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...