Gå til innhold

Kjæresten min døde i går


Perelandra

Anbefalte innlegg

Min dypeste medfølelse i sorgen din.. Mistet selv min kjæreste for over 20 år siden. Han døde ung av akutt sykdom, kom helt uventet. Etter 5års samliv trodde jeg ikke at jeg skulle kunne ta et åndedrag til uten ham. Alle de årene som har gått har leget såret, arret er der enda, jeg minnes ham med kjærlighet og glede, slik skal du minnes din kjæreste.. Og en dag uten at du tenker over det, verker hjertet ditt litt mindre, tårene renner ikke så mange lenger, og smilet blomstrer opp fordi du ser han for deg.

Stor og varm klem..



Anonymous poster hash: 4ac2b...1a9
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Så utrolig trist å lese, måtte tørke vekk noen tårer når jeg leste dette. Ord blir fattige. Sender deg en klem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Kondolerer - så trist å høre.

Jeg har ikke mistet noen jeg elsker til døden, så jeg kan bare ane hvordan du har det. Selv om sorgen er tyngende og savnet er der håper jeg at det går litt bedre med deg, dag for dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen alle sammen! :blomst:

Det går faktisk ganske greit for tida. Jeg hadde det veldig tungt for ca. en måned siden da gravsteinen kom på plass, men etterpå har det gått mye bedre.

Da jeg fikk se gravsteinen, gikk jeg rett i kjelleren. Jeg gråt til jeg kastet opp, og hadde det minst like vondt som den første tida etter han døde. Ja, det var kanskje enda verre for nå var det så endelig at han er død. Å se navnet hans på en gravstein var helt grusomt.

Men det er vel noe jeg bare må igjennom? Det har i alle fall blitt bedre. Jeg er ofte på kirkegården og det er litt mindre vondt å se steinen nå. Det gir en god indre ro å være ved grava. Særlig om kvelden når jeg ser lyset fra alle gravene rundt.

Jeg prøver å nyte de gode dagene når jeg kan, for jeg vet det vil komme vonde dager igjen. Det beste jeg kan gjøre er å fylle dagene med gode aktiviteter som holder de verste tankene unna.

Her er bilde av grava

Edit - fjernet bilde

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Det er allehelgsensdag i dag, en spesiell dag for å minnes de døde. Det har satt i gang mange tanker og følelser. Jeg savner han så fryktelig! Det har jo gått ganske bra i det siste, men i dag er det ille. Jeg prøver å trøste meg med at det vil bli bedre igjen. I morgen er det kanskje litt bedre igjen? Sorg går i bølger, det har jeg merket godt.

Moren hans og jeg har vært i kirka. Folk som har mistet noen i løpet av året er spesielt invitert, og navnene på de døde blir lest opp. Det er en fin tradisjon synes jeg. Å være i kirka var både vondt og godt. Jeg gråt en del i løpet av gudstjenesten, men er ikke flau for det. Kjæresten og jeg var begge aktive i kirka så det var mange der som har kjent han.

Etter gudstjenesten besøkte vi grava, tente lys og la ned en krans. Det var mange folk ute på kirkegården i dag. Som jeg har skrevet tidligere, hjelper det ofte å besøke grava når jeg har det ekstra vondt. Tror jeg vil ta en tur dit igjen nå som det er mørkt og jeg kan se alle lysene på kirkegården bedre.

Edit - skrivefeil.

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer så masse Perelandra, sitter her med klump i halsen og fuktige øyekroker :hug:

Jeg synes dette sitatet av Iben Sandemose er så fint og beskrivende;

"Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk"

Tusen takk for gode ord. :klem:

Kjenner meg godt igjen i sitatet. Sorgen blir aldri borte, men det går bedre med tida. Det er godt å vite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg!

Tenkte jeg kunne dele et dikt med deg som handler om sorg, eller en måte å takle det på slik jeg tolker det.
Det er skrevet av Kolbein Falkeid, en mann som selv har fått kjenne sorgen på kroppen.

Åndedrett

Så nær de døde er oss.
Selv om de er borte, bak svingen,
på den andre siden av forstanden,
er de ikke borte.

Bare du alene har pustet
to hundre millioner ganger ut i det usynlige
rommet som omgir meg. Femogtyve års
åndedrett kunne sende et seilskip verden rundt!

Når rolig søvn fyller og tømmer
lungene mine, eller når jeg hiver etter været,
håper jeg å få drikke et fingerbøl deg:
Den uforglemmelige
nektar av honning, brød og åpen munn.

:hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler med deg!

Tenkte jeg kunne dele et dikt med deg som handler om sorg, eller en måte å takle det på slik jeg tolker det.

Det er skrevet av Kolbein Falkeid, en mann som selv har fått kjenne sorgen på kroppen.

Åndedrett

Så nær de døde er oss.

Selv om de er borte, bak svingen,

på den andre siden av forstanden,

er de ikke borte.

Bare du alene har pustet

to hundre millioner ganger ut i det usynlige

rommet som omgir meg. Femogtyve års

åndedrett kunne sende et seilskip verden rundt!

Når rolig søvn fyller og tømmer

lungene mine, eller når jeg hiver etter været,

håper jeg å få drikke et fingerbøl deg:

Den uforglemmelige

nektar av honning, brød og åpen munn.

:hug:

Takk for nydelig dikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kirkegården igjen. Det var så vakkert og stemningfullt med alle lysene. Føler meg litt roligere nå, så jeg tror det skal gå greit å få sove selv om dagen har vært trist.

Når det gjelder søvn, så må jeg innrømme at jeg "jukser" litt. Jeg tar ofte en halv tablett med Immovane før jeg legger meg. Det har veldig god effekt. Siden dosen er såpass svak, blir jeg ikke sløv, og slipper å få "hangover" neste dag. Jeg føler meg bare naturlig trøtt, men sovner lettere, og slipper å ligge våken halve natta plaget med vonde tanker. Får jeg sove ordentlig, blir også dagene mye bedre.

God natt alle på Kvinneguiden! Selv om det er få jeg av dere jeg kjenner utenfor forumet, er det fint å ha noen å dele tankene mine med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...