Gå til innhold

sjokka over nabo unga#$@


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Er mildt sagt sjokkert og forbanna nå!! Gikk i butikken i stad og på veien hjem går jeg gjennom nabolaget.

3 små gutter gjemmer seg bak en kontainer. ( ren gjetting: 6-7år) en og kanskje flere lager noen lyder. Jeg gidder bevisst ikke se på dem, hørte nemlig de tiska da jeg nærmet meg om "hysj, se der". De lager høyere lyder "dattatatatadatta" synger de litt provoserende. Da jeg nesten er helt forbi dem hører jeg noe som treffer bakken.

Da jeg snur meg ser jeg at de kaster håndfuller med små stein type litt større en grus. Her går jeg med barnevogna med min nyfødte baby på en måned !!! Da jeg stopper opp litt forfjamset og ser overrasket på dem kaster faen meg den ene ungen enda en håndfull mot meg og vogna.mens hab småflirer!!!

følte virkelig for å kaste vannflaska rett tilbake. Men nøyde meg med å si bestemt og sint at man kaster da for faen meg ikke stein mot en forsvarsløs baby!! Heller ikke mot voksne mennesker!

"Det må da for faen meg gå ann å tenke littegrann du er virkelig ikke 3 år heller vel?! Nei!!" Så mest på han som kastet sist da og han så litt fortvilt ut.

Da jeg gikk var de helt stille.

Men nå tenker jeg, overdrev jeg? De var jo barn og kanskje jeg ikke burde bannet? Eller burde jeg egentlig ha bedt dem å vise meg hvor foreldrene var for å ta en prat?

Har aldri sett disse før, nabolaget er stort og blandet sammen av mange små.

Hvis man ikke klarer å lære barna å ikke kaste stein på andre mennesker som dessuten ikke har sett på dem engang nei da bør de heller holde dem inne mener jeg.

Jeg er en ung jente som også ser ung ut så aner ikke om dette hadde med saken å gjøre at de følte jeg ikke var voksen og dermed ok å gjøre sånn?men er da over 23 og nei skjønner bare ikke. Tenk om babyen hadde fått stein i hodet/øyet!

Om jeg skulle treffe på disse sammen med foreldre tror jeg at jeg sier noe sånt som Hei ja har du kastet stein på noen i det siste eller holdt det med meg og babyen min?

Noen som har vært borti sånt?

Anonymous poster hash: 84a2d...d6d

Du ble redd og dermed sint. Med all verdens god grunn,så nei,du gkk ikke for langt!

Synd du ikke tenkte på å få foreldrenes tlfnr,mrn håper du satt en støkk i dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Nei, du overdrev ikke. Småsteinene kunne ha havnet oppi vognen til barnet ditt og noe kunne ha skjedd. Jeg har vært ute for denne type unger i nabolaget før og de ler deg rett opp i ansiktet når du snakker til dem. Har sagt ifra til foreldrene og jeg vet at foreldrene har snakket til dem, men barna gidder ikke å høre på dem heller....

Hadde dette vært mine barn, så hadde jeg vært utrolig flau. Mine to sønner har funnet på tull et par ganger, og var det alvorlig, så ble vi foreldre informert om det. Og det satte jeg utrolig stor pris på. Unger kan finne på tull og tøys innimellom og det er forsåvidt greit, men de har ikke lov til å gjøre hva som helst for det.

Da hadde jeg virkelig meldt dem til barnevernet. Jeg, min mann og poden var en gang ute på en trilletur da poden var baby. Gikk under noen altaner, og plutselig kom det ferdiglagde bønner (!!!) ned på oss. Det er selvsagt ikke i samme kategorien som å få steiner kastet mot seg (det har jeg "heldigvis" bare opplevd i utlandet), men etter denne episoden ringte jeg rett og slett til politiet for å melde om ordensforstyrrelse siden det havna bønner (!!!) i hodet på babyen min! Vi ropte selvsagt opp mot de som bodde der oppe, men de hadde selvsagt stukket snuten sin inn i leiligheten før den tid. Dermed fikk jeg ikke gjort noe med en politisak siden jeg ikke hadde navn og konkret adresse (det var flere altaner oppover hverandre og ved siden av hverandre i samme bygget). Vi hadde for øvrig ikke med oss våtservietter den dagen (var rett ved siden av et senter).

Jeg skjønner at bønner ikke er verdens verste ting å få på seg, men ingen skal kaste noe på hodet til andres babyer selv om de ikke har sett babyen. Man har søppelbøtte av en grunn!! Tanken kom jo fort at når man er så dum og kaster bønner rundt om kring, så kunne det vel fort vært verre ting også.

Om du ser de igjen ville jeg spurt dem om deres fulle navn. Det er selvsagt ikke sikkert at du får det, men det er jo lov å håpe. Hvis ikke ville jeg faktisk fulgt etter dem en dag du ikke hadde babyen din med deg for å sjekke om de skulle til ett bolighus og skrevet ned adressen på dette for så å kontakte de voksne i det huset.

Banning er egentlig en uting, men i dette tilfellet skal du ikke ha dårlig samvittighet for det.

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet. Du gjorde disse guttene en tjeneste.

Barn gjør av og til tankeløse ting, og glemmer å tenke over konsekvensene. Nå fikk de seg en støkk, og kanskje de tenker på at babyen kunne blitt truffet av stein og forstår at det er galt å gjøre det.

Ta det gjerne opp med foreldrene om du finner ut hvem de er.

De fleste foreldre blir glade for å få beskjed om slike ting. De kan jo ikke vite hva som har skjedd.

Dårlig oppdragelse sier mange. Men barn har vel i alle tider testet grenser, funnet på tull osv.

Vær glad for at barna får være ute og leke, og ikke sitter inne med Ipaden hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg virkelig meldt dem til barnevernet. Jeg, min mann og poden var en gang ute på en trilletur da poden var baby. Gikk under noen altaner, og plutselig kom det ferdiglagde bønner (!!!) ned på oss. Det er selvsagt ikke i samme kategorien som å få steiner kastet mot seg (det har jeg "heldigvis" bare opplevd i utlandet), men etter denne episoden ringte jeg rett og slett til politiet for å melde om ordensforstyrrelse siden det havna bønner (!!!) i hodet på babyen min! Vi ropte selvsagt opp mot de som bodde der oppe, men de hadde selvsagt stukket snuten sin inn i leiligheten før den tid. Dermed fikk jeg ikke gjort noe med en politisak siden jeg ikke hadde navn og konkret adresse (det var flere altaner oppover hverandre og ved siden av hverandre i samme bygget). Vi hadde for øvrig ikke med oss våtservietter den dagen (var rett ved siden av et senter).

Jeg skjønner at bønner ikke er verdens verste ting å få på seg, men ingen skal kaste noe på hodet til andres babyer selv om de ikke har sett babyen. Man har søppelbøtte av en grunn!! Tanken kom jo fort at når man er så dum og kaster bønner rundt om kring, så kunne det vel fort vært verre ting også.

Om du ser de igjen ville jeg spurt dem om deres fulle navn. Det er selvsagt ikke sikkert at du får det, men det er jo lov å håpe. Hvis ikke ville jeg faktisk fulgt etter dem en dag du ikke hadde babyen din med deg for å sjekke om de skulle til ett bolighus og skrevet ned adressen på dette for så å kontakte de voksne i det huset.

Banning er egentlig en uting, men i dette tilfellet skal du ikke ha dårlig samvittighet for det.

Ville du meldt foreldrene til barnevernet for at barna gjør rampestreker?

Anonymous poster hash: 0cbc7...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ville du meldt foreldrene til barnevernet for at barna gjør rampestreker?

Anonymous poster hash: 0cbc7...78d

Jeg aner ikke om det var barn eller voksne som kastet ting på meg, men jeg har vært vitne til at voksne (tenåringer) har kastet andre tunge ting ut av vinduer som burde blitt kastet andre steder.

Men når barn kaster steiner mot folk, spesielt når disse har en baby med seg, så hadde jeg meldt dem til barnevernet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig oppdragelse sier mange. Men barn har vel i alle tider testet grenser, funnet på tull osv.

Vær glad for at barna får være ute og leke, og ikke sitter inne med Ipaden hele tiden.

For man havner jo automatisk i helvete om man holder på med Ipad'en. :rolleyes:

Noen må jo lære barna at man ikke kaster steiner på folk. Bedre å leke med Ipad enn å kaste steiner på folk.

Anonymous poster hash: 28811...61b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde i tillegg spurt om; Hvor bor dere? Få snakke med moren deres, og rett og slett skremt de vekk.

Man må jo selvfølgelig si fra, hvorfor skulle dette være for slemt?

Det er så utrolig mange drittunger der ute, for alt du vet kaster de stein etter mobbeofferet sitt på skolen også.

Nei, sånt må slås ned på!



Anonymous poster hash: b945b...554
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg virkelig meldt dem til barnevernet. Jeg, min mann og poden var en gang ute på en trilletur da poden var baby. Gikk under noen altaner, og plutselig kom det ferdiglagde bønner (!!!) ned på oss. Det er selvsagt ikke i samme kategorien som å få steiner kastet mot seg (det har jeg "heldigvis" bare opplevd i utlandet), men etter denne episoden ringte jeg rett og slett til politiet for å melde om ordensforstyrrelse siden det havna bønner (!!!) i hodet på babyen min! Vi ropte selvsagt opp mot de som bodde der oppe, men de hadde selvsagt stukket snuten sin inn i leiligheten før den tid. Dermed fikk jeg ikke gjort noe med en politisak siden jeg ikke hadde navn og konkret adresse (det var flere altaner oppover hverandre og ved siden av hverandre i samme bygget). Vi hadde for øvrig ikke med oss våtservietter den dagen (var rett ved siden av et senter).

Jeg skjønner at bønner ikke er verdens verste ting å få på seg, men ingen skal kaste noe på hodet til andres babyer selv om de ikke har sett babyen. Man har søppelbøtte av en grunn!! Tanken kom jo fort at når man er så dum og kaster bønner rundt om kring, så kunne det vel fort vært verre ting også.

Om du ser de igjen ville jeg spurt dem om deres fulle navn. Det er selvsagt ikke sikkert at du får det, men det er jo lov å håpe. Hvis ikke ville jeg faktisk fulgt etter dem en dag du ikke hadde babyen din med deg for å sjekke om de skulle til ett bolighus og skrevet ned adressen på dette for så å kontakte de voksne i det huset.

Banning er egentlig en uting, men i dette tilfellet skal du ikke ha dårlig samvittighet for det.

Seriøst, meldt dette til barnevernet???? Er dette omsorgsvikt? Jeg hadde prøvd å forklare deg hva rampestreker betyr.

Anonymous poster hash: 71c4c...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Seriøst, meldt dette til barnevernet???? Er dette omsorgsvikt? Jeg hadde prøvd å forklare deg hva rampestreker betyr.

Anonymous poster hash: 71c4c...c18

Forskjell på rampestreker, og rampestreker som kan skade folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på rampestreker, og rampestreker som kan skade folk!

Det er akkurat det som er problemet, foreldrene tør ikke sette grenser.

Jeg kastet aldri STEIN på mennesker når jeg var liten, fordi jeg visste hvordan foreldrene mine hadde reagert. De var strenge og ga meg klare beskjed, men også omsorgsfulle og brydde seg om min hverdag.

Blanding med å være klar og streng, og omsorgsfull og bry seg, gjør at man får respekt for foreldrene sine.

I dag har dessverre "barn er barn" blitt brukt sånn at man slipper å oppdra barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For man havner jo automatisk i helvete om man holder på med Ipad'en. :rolleyes:

Noen må jo lære barna at man ikke kaster steiner på folk. Bedre å leke med Ipad enn å kaste steiner på folk.

Anonymous poster hash: 28811...61b

Eh... Jeg mener IKKE det er greit å kaste stein på folk, eller at man havner i helvete av å holde på med Ipaden.

Men unger er mye mindre ute å leker på egenhånd nå enn før. Og det er sikkert på godt og vondt. Jeg tror de har godt av å være ute å leke litt på egenhånd, men skjønner selvfølgelig at TS ble forbanna. Det hadde jeg blitt og. Og barn trenger å høre at det når de gjør noe galt. Det er sånn de lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg tolket det bokstavelig: at hun hadde "dengt" ham.

Dette er Internett, ikke hjemme i din TV-stue: man må ta fremmede bokstavelig-hva ellers?!

Anonymous poster hash: 8ea22...d79

å herregud. folk er så forbanna hårsåre...

Anonymous poster hash: fd665...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, godt å høre jeg ikke var helt ute, der og da føltes det jo rett, men etterpå syntes jeg litt synd på guttene men som det blir nevnt her : noen må jo si ifra. De har nok godt av å få en sånn alvorlig reaksjon på en alvorlig handling.

Når jeg leser dette forstår jeg hvorfor det i det hele tatt finnes unger som tror sånt er greit.. sjokkerende at de kan skylde på en 4 åring uansett men at hun "var i veien" !? Å nei, min gullgutt har jo så klart rett til å dytte vekk alle som står på hans vei.

Jeg hadde også blitt flau om det var mine barn noe man forsåvidt bør bli egentlig? Også får man heller jobbe med problemet, men å bli sint fordi noen sier fra blir for dumt og bare stygt gjort. Da får vel unge enda bedre folkeskikk, lærer at hvis noen sier fra til oss: reager med sinne

Ts

Anonymous poster hash: b8d80...22d

Det er nok der problemet lå for foreldrene. De mente at vi burde passe bedre på fireåringen. Første gang hun skulle i tarsanløype (balansere på line med netting rund og tre meter ned) gikk jeg og mannen sammen med henne. Hun skulle til å gå, men var skikkelig nervøs, så kom to gutter og dytta ho ned i nettingen. Vi stod rett ved henne!!! Hun gråt og brukte lang tid før hun rurte det igjen...

Anonymous poster hash: 4a13f...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mildt sagt sjokkert og forbanna nå!! Gikk i butikken i stad og på veien hjem går jeg gjennom nabolaget.

3 små gutter gjemmer seg bak en kontainer. ( ren gjetting: 6-7år) en og kanskje flere lager noen lyder. Jeg gidder bevisst ikke se på dem, hørte nemlig de tiska da jeg nærmet meg om "hysj, se der". De lager høyere lyder "dattatatatadatta" synger de litt provoserende. Da jeg nesten er helt forbi dem hører jeg noe som treffer bakken.

Da jeg snur meg ser jeg at de kaster håndfuller med små stein type litt større en grus. Her går jeg med barnevogna med min nyfødte baby på en måned !!! Da jeg stopper opp litt forfjamset og ser overrasket på dem kaster faen meg den ene ungen enda en håndfull mot meg og vogna.mens hab småflirer!!!

følte virkelig for å kaste vannflaska rett tilbake. Men nøyde meg med å si bestemt og sint at man kaster da for faen meg ikke stein mot en forsvarsløs baby!! Heller ikke mot voksne mennesker!

"Det må da for faen meg gå ann å tenke littegrann du er virkelig ikke 3 år heller vel?! Nei!!" Så mest på han som kastet sist da og han så litt fortvilt ut.

Da jeg gikk var de helt stille.

Men nå tenker jeg, overdrev jeg? De var jo barn og kanskje jeg ikke burde bannet? Eller burde jeg egentlig ha bedt dem å vise meg hvor foreldrene var for å ta en prat?

Har aldri sett disse før, nabolaget er stort og blandet sammen av mange små.

Hvis man ikke klarer å lære barna å ikke kaste stein på andre mennesker som dessuten ikke har sett på dem engang nei da bør de heller holde dem inne mener jeg.

Jeg er en ung jente som også ser ung ut så aner ikke om dette hadde med saken å gjøre at de følte jeg ikke var voksen og dermed ok å gjøre sånn?men er da over 23 og nei skjønner bare ikke. Tenk om babyen hadde fått stein i hodet/øyet!

Om jeg skulle treffe på disse sammen med foreldre tror jeg at jeg sier noe sånt som Hei ja har du kastet stein på noen i det siste eller holdt det med meg og babyen min?

Noen som har vært borti sånt?

Anonymous poster hash: 84a2d...d6d

Unnskyld meg, men du banner ikke når du snakker med barn, uansett hvor gamle de er.

Anonymous poster hash: d7768...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du banner ikke når du snakker med barn, uansett hvor gamle de er.

Anonymous poster hash: d7768...562

Jo, det kan du fint gjøre!

Anonymous poster hash: 4a13f...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du banner ikke når du snakker med barn, uansett hvor gamle de er.

Anonymous poster hash: d7768...562

Ring barnevernet!!!

Anonymous poster hash: 0cbc7...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld meg, men du banner ikke når du snakker med barn, uansett hvor gamle de er.

Anonymous poster hash: d7768...562

Moderat banning som et spontant uttrykk for sinne, smerte eller redsel, eller en kombinasjon, mener jeg er greit, selv overfor barn. Her tror og håper jeg at banninga snarere var til nytte enn til skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de sier barnehager er såååå bra, for da lærer de såååå masse fint og blir riktig oppdratt. Bullshitt. De lærer å blu uoppdragne, frekke og 0 respekt for voksne og andre. De lever i en boble der de er prins og prinsesser der de kan gjøre som de vil, for mamma kaller meg prinsen eller prinsessen.....så slik går det.

Barn må få mer disiplin både i skolene og barnehagene!!!



Anonymous poster hash: eb1a6...152
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort det samme selv!! Hadde fortjent å blitt dratt etter øra hjem! Men idag blir man bura inne for sånt.

Anonymous poster hash: 976ff...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...