Gå til innhold

sjokka over nabo unga#$@


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mildt sagt sjokkert og forbanna nå!! Gikk i butikken i stad og på veien hjem går jeg gjennom nabolaget.

3 små gutter gjemmer seg bak en kontainer. ( ren gjetting: 6-7år) en og kanskje flere lager noen lyder. Jeg gidder bevisst ikke se på dem, hørte nemlig de tiska da jeg nærmet meg om "hysj, se der". De lager høyere lyder "dattatatatadatta" synger de litt provoserende. Da jeg nesten er helt forbi dem hører jeg noe som treffer bakken.

Da jeg snur meg ser jeg at de kaster håndfuller med små stein type litt større en grus. Her går jeg med barnevogna med min nyfødte baby på en måned !!! Da jeg stopper opp litt forfjamset og ser overrasket på dem kaster faen meg den ene ungen enda en håndfull mot meg og vogna.mens hab småflirer!!!

følte virkelig for å kaste vannflaska rett tilbake. Men nøyde meg med å si bestemt og sint at man kaster da for faen meg ikke stein mot en forsvarsløs baby!! Heller ikke mot voksne mennesker!

"Det må da for faen meg gå ann å tenke littegrann du er virkelig ikke 3 år heller vel?! Nei!!" Så mest på han som kastet sist da og han så litt fortvilt ut.

Da jeg gikk var de helt stille.

Men nå tenker jeg, overdrev jeg? De var jo barn og kanskje jeg ikke burde bannet? Eller burde jeg egentlig ha bedt dem å vise meg hvor foreldrene var for å ta en prat?

Har aldri sett disse før, nabolaget er stort og blandet sammen av mange små.

Hvis man ikke klarer å lære barna å ikke kaste stein på andre mennesker som dessuten ikke har sett på dem engang nei da bør de heller holde dem inne mener jeg.

Jeg er en ung jente som også ser ung ut så aner ikke om dette hadde med saken å gjøre at de følte jeg ikke var voksen og dermed ok å gjøre sånn?men er da over 23 og nei skjønner bare ikke. Tenk om babyen hadde fått stein i hodet/øyet!

Om jeg skulle treffe på disse sammen med foreldre tror jeg at jeg sier noe sånt som Hei ja har du kastet stein på noen i det siste eller holdt det med meg og babyen min?

Noen som har vært borti sånt?

Anonymous poster hash: 84a2d...d6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dem ikke kaster stein igjen, så fungerte det.

Noen må ta tak i situasjonen når den skjer, å gi beskjed til foreldre som kanskje tar det opp en tid etterpå fungerer ikke.

Synes det er bra du reagerte og sa klart og tydelig i fra.

Det er ikke pedagosisk riktig å banne, men dritt i ped'en. Kan ikke alltid være pedagogisk :)

Det tar en landsby å oppdra barn

Jeg har selv reagert kraftig mot barn som er direkte ufine og gjerne fysisk mot en. De er ikke høye i hatten etterpå så tror ikke de gjentok sine 'bedrifter' :D



Anonymous poster hash: 3b6c2...1e6
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyy flate for en dårlig oppdragelse!!! :o Nei, du overdrev IKKE. Min på fire har blitt mye herset med i ulike lekeland. Større gutter uten respekt som har dyttet til henne så hun slår seg. Flere ganger har jeg sagt fra til de som jobber der, hvor barna og foreldrene ble kastet ut, uten refundering av penger for dagen. Overdrev jeg?

Anonymous poster hash: 4a13f...452

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyy flate for en dårlig oppdragelse!!! :o Nei, du overdrev IKKE. Min på fire har blitt mye herset med i ulike lekeland. Større gutter uten respekt som har dyttet til henne så hun slår seg. Flere ganger har jeg sagt fra til de som jobber der, hvor barna og foreldrene ble kastet ut, uten refundering av penger for dagen. Overdrev jeg?

Anonymous poster hash: 4a13f...452

hva? dette syntes jeg var enda verre! eldre gutter som fysisk plager en 4 årig JEnte sånn?! NEI abolutt ikke å overdrive, de burde ikke få lov til å fortsette å være der og kose seg etter den type mobbing! Jeg håper virkelig at foreldrene har beklaget seg ovenfor deg? evt også fått barna sine til å si unnskyld!

Godt mulig slike ting er vanlig, men jeg syns absolutt ikke det er noe vi skal akseptere. i ditt tilfelle har jo barnet ditt tilogmed blitt skadet , herregud!

Anonymous poster hash: b8d80...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overdrev ikke. Småsteinene kunne ha havnet oppi vognen til barnet ditt og noe kunne ha skjedd. Jeg har vært ute for denne type unger i nabolaget før og de ler deg rett opp i ansiktet når du snakker til dem. Har sagt ifra til foreldrene og jeg vet at foreldrene har snakket til dem, men barna gidder ikke å høre på dem heller....

Hadde dette vært mine barn, så hadde jeg vært utrolig flau. Mine to sønner har funnet på tull et par ganger, og var det alvorlig, så ble vi foreldre informert om det. Og det satte jeg utrolig stor pris på. Unger kan finne på tull og tøys innimellom og det er forsåvidt greit, men de har ikke lov til å gjøre hva som helst for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mildt sagt sjokkert og forbanna nå!! Gikk i butikken i stad og på veien hjem går jeg gjennom nabolaget.

3 små gutter gjemmer seg bak en kontainer. ( ren gjetting: 6-7år) en og kanskje flere lager noen lyder. Jeg gidder bevisst ikke se på dem, hørte nemlig de tiska da jeg nærmet meg om "hysj, se der". De lager høyere lyder "dattatatatadatta" synger de litt provoserende. Da jeg nesten er helt forbi dem hører jeg noe som treffer bakken.

Da jeg snur meg ser jeg at de kaster håndfuller med små stein type litt større en grus. Her går jeg med barnevogna med min nyfødte baby på en måned !!! Da jeg stopper opp litt forfjamset og ser overrasket på dem kaster faen meg den ene ungen enda en håndfull mot meg og vogna.mens hab småflirer!!!

følte virkelig for å kaste vannflaska rett tilbake. Men nøyde meg med å si bestemt og sint at man kaster da for faen meg ikke stein mot en forsvarsløs baby!! Heller ikke mot voksne mennesker!

"Det må da for faen meg gå ann å tenke littegrann du er virkelig ikke 3 år heller vel?! Nei!!" Så mest på han som kastet sist da og han så litt fortvilt ut.

Da jeg gikk var de helt stille.

Men nå tenker jeg, overdrev jeg? De var jo barn og kanskje jeg ikke burde bannet? Eller burde jeg egentlig ha bedt dem å vise meg hvor foreldrene var for å ta en prat?

Har aldri sett disse før, nabolaget er stort og blandet sammen av mange små.

Hvis man ikke klarer å lære barna å ikke kaste stein på andre mennesker som dessuten ikke har sett på dem engang nei da bør de heller holde dem inne mener jeg.

Jeg er en ung jente som også ser ung ut så aner ikke om dette hadde med saken å gjøre at de følte jeg ikke var voksen og dermed ok å gjøre sånn?men er da over 23 og nei skjønner bare ikke. Tenk om babyen hadde fått stein i hodet/øyet!

Om jeg skulle treffe på disse sammen med foreldre tror jeg at jeg sier noe sånt som Hei ja har du kastet stein på noen i det siste eller holdt det med meg og babyen min?

Noen som har vært borti sånt?

Anonymous poster hash: 84a2d...d6d

hadde faen meg dengt de, makan til oppførsel! hadde gått inn for å finne ut hvem foreldrene var!!!

Anonymous poster hash: fd665...1f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke noe problem TS, jeg har strekt endel barn igjennom tiden for å kaste snøball og steiner etter meg og bilen min. Jeg hadde dratt de etter ørene



Anonymous poster hash: 0bd1f...c9e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde faen meg dengt de, makan til oppførsel! hadde gått inn for å finne ut hvem foreldrene var!!!

Anonymous poster hash: fd665...1f0

Du hadde dengt en unge på seks år? Jeg synes TS håndterte saken på en langt bedre måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva? dette syntes jeg var enda verre! eldre gutter som fysisk plager en 4 årig JEnte sånn?! NEI abolutt ikke å overdrive, de burde ikke få lov til å fortsette å være der og kose seg etter den type mobbing! Jeg håper virkelig at foreldrene har beklaget seg ovenfor deg? evt også fått barna sine til å si unnskyld!

Godt mulig slike ting er vanlig, men jeg syns absolutt ikke det er noe vi skal akseptere. i ditt tilfelle har jo barnet ditt tilogmed blitt skadet , herregud!

Anonymous poster hash: b8d80...22d

Et foreldrepar ble forbannet på oss og sa at det var fireåringen som var «i veien». Aldri fått noen unnskyldning, kun stygge blikk og kommentarer. Av og til er foreldrene verre...

Anonymous poster hash: 4a13f...452

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et foreldrepar ble forbannet på oss og sa at det var fireåringen som var «i veien». Aldri fått noen unnskyldning, kun stygge blikk og kommentarer. Av og til er foreldrene verre...

Anonymous poster hash: 4a13f...452

De hadde forresten to gutter på mellom 9-12 år. Og foreldrene skylder på en fireåring?? Vi følger med på barnrt vårt vi!

Anonymous poster hash: 4a13f...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde dengt en unge på seks år? Jeg synes TS håndterte saken på en langt bedre måte.

ja du klarer ikke skjønne at jeg ikke mente det bokstavelig, herregud....!

Anonymous poster hash: fd665...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mildt sagt sjokkert og forbanna nå!! Gikk i butikken i stad og på veien hjem går jeg gjennom nabolaget.

3 små gutter gjemmer seg bak en kontainer. ( ren gjetting: 6-7år) en og kanskje flere lager noen lyder. Jeg gidder bevisst ikke se på dem, hørte nemlig de tiska da jeg nærmet meg om "hysj, se der". De lager høyere lyder "dattatatatadatta" synger de litt provoserende. Da jeg nesten er helt forbi dem hører jeg noe som treffer bakken.

Da jeg snur meg ser jeg at de kaster håndfuller med små stein type litt større en grus. Her går jeg med barnevogna med min nyfødte baby på en måned !!! Da jeg stopper opp litt forfjamset og ser overrasket på dem kaster faen meg den ene ungen enda en håndfull mot meg og vogna.mens hab småflirer!!!

følte virkelig for å kaste vannflaska rett tilbake. Men nøyde meg med å si bestemt og sint at man kaster da for faen meg ikke stein mot en forsvarsløs baby!! Heller ikke mot voksne mennesker!

"Det må da for faen meg gå ann å tenke littegrann du er virkelig ikke 3 år heller vel?! Nei!!" Så mest på han som kastet sist da og han så litt fortvilt ut.

Da jeg gikk var de helt stille.

Men nå tenker jeg, overdrev jeg? De var jo barn og kanskje jeg ikke burde bannet? Eller burde jeg egentlig ha bedt dem å vise meg hvor foreldrene var for å ta en prat?

Har aldri sett disse før, nabolaget er stort og blandet sammen av mange små.

Hvis man ikke klarer å lære barna å ikke kaste stein på andre mennesker som dessuten ikke har sett på dem engang nei da bør de heller holde dem inne mener jeg.

Jeg er en ung jente som også ser ung ut så aner ikke om dette hadde med saken å gjøre at de følte jeg ikke var voksen og dermed ok å gjøre sånn?men er da over 23 og nei skjønner bare ikke. Tenk om babyen hadde fått stein i hodet/øyet!

Om jeg skulle treffe på disse sammen med foreldre tror jeg at jeg sier noe sånt som Hei ja har du kastet stein på noen i det siste eller holdt det med meg og babyen min?

Noen som har vært borti sånt?

Anonymous poster hash: 84a2d...d6d

Du traff tilbake med glans. Hadde gjort det samme. Men når gutter går sammen så kan dem finne på MYE rart! Hjelper i øyeblikket ikke å vente på å treffe foreldrene dems. Så jeg syns ikke at du overdrev, men sa ifra og pekte med fingern at sånn skal det ikke gjøres. DU beskyttet barnet ditt,så det var din morsinstinkt.

Anonymous poster hash: 71c4c...c18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du klarer ikke skjønne at jeg ikke mente det bokstavelig, herregud....!

Anonymous poster hash: fd665...1f0

Å ja. Hva mente du da? Jeg tolket det som om at du ville grepet inn fysisk. Hvis du mente noe annet, synes jeg du burde ha skrevet det. Jeg har særlig i det siste merket meg at det er enkelte anonyme bruker som skal være så jævlig røffe i språket og anbefaler drakoniske straffer som ikke hører hjemme i det norske rettssvesenet. Men det er kanskje bare deg?

Men all ære til TS. I en slik situasjon skjønner jeg godt at hun bannet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja. Hva mente du da? Jeg tolket det som om at du ville grepet inn fysisk. Hvis du mente noe annet, synes jeg du burde ha skrevet det. Jeg har særlig i det siste merket meg at det er enkelte anonyme bruker som skal være så jævlig røffe i språket og anbefaler drakoniske straffer som ikke hører hjemme i det norske rettssvesenet. Men det er kanskje bare deg?

Men all ære til TS. I en slik situasjon skjønner jeg godt at hun bannet også.

Hadde noen kastet stein på meg og min baby hadde jeg blitt like sint som TS. At du ikke skjønner at det ikke er ment bokstavelig sier mer om deg. Jeg hadde sat like klart ifra som ts, hvis ikke enda klarere. Ja du må gjerne legge skylda for hva alle andre skriver inne på KG på meg, så utrolig modent av deg! Du virker som en oppegående person!

Anonymous poster hash: fd665...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja. Hva mente du da? Jeg tolket det som om at du ville grepet inn fysisk. Hvis du mente noe annet, synes jeg du burde ha skrevet det. Jeg har særlig i det siste merket meg at det er enkelte anonyme bruker som skal være så jævlig røffe i språket og anbefaler drakoniske straffer som ikke hører hjemme i det norske rettssvesenet. Men det er kanskje bare deg?

Men all ære til TS. I en slik situasjon skjønner jeg godt at hun bannet også.

For en del år siden ble ei 5 år gammel jente sparket ihjel av to 6 åringer her i landet. Hva hadde du gjort om det var ditt barn?

Anonymous poster hash: fd665...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, godt å høre jeg ikke var helt ute, der og da føltes det jo rett, men etterpå syntes jeg litt synd på guttene men som det blir nevnt her : noen må jo si ifra. De har nok godt av å få en sånn alvorlig reaksjon på en alvorlig handling.

Et foreldrepar ble forbannet på oss og sa at det var fireåringen som var «i veien». Aldri fått noen unnskyldning, kun stygge blikk og kommentarer. Av og til er foreldrene verre... Anonymous poster hash: 4a13f...452

De hadde forresten to gutter på mellom 9-12 år. Og foreldrene skylder på en fireåring?? Vi følger med på barnrt vårt vi!Anonymous poster hash: 4a13f...452

Når jeg leser dette forstår jeg hvorfor det i det hele tatt finnes unger som tror sånt er greit.. sjokkerende at de kan skylde på en 4 åring uansett men at hun "var i veien" !? Å nei, min gullgutt har jo så klart rett til å dytte vekk alle som står på hans vei.

Jeg hadde også blitt flau om det var mine barn noe man forsåvidt bør bli egentlig? Også får man heller jobbe med problemet, men å bli sint fordi noen sier fra blir for dumt og bare stygt gjort. Da får vel unge enda bedre folkeskikk, lærer at hvis noen sier fra til oss: reager med sinne

Ts

Anonymous poster hash: b8d80...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå trua med å ringe etter politiet på et par gutter en gang jeg da. De var dog litt eldre, med de gjorde ikke noe som kunne skade andre fysisk.

De hadde på et vis fått en handlevogn ut i bakgården min. En satt i vogna, mens den andre kjørte vogna med full kraft inn i en skillevegg. Det hele akkompagnert av musikk fra dårlige mobilhøyttalere og skråling.

En times fjortisbråk i bakgården min en fredagskveld etter en lang dag på jobb = fruBeist truer med å ringe politiet om de ikke forsvinner fortere enn et hårstrå i flammer. De stakk fort for å si det sånn.

Ts, jeg synes ikke du overreagerte. Noen ganger trenger ungene å se at voksne har en grense, og kan bli sint. Det var ikke din jobb å være pedagog her ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt at noen tar tak i sånne pøbler! å det er virkelig mange foreldre som skulle hatt litt oppdragelse på barneoppdragelse! :P



Anonymous poster hash: 763fb...9b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen kastet stein på meg og min baby hadde jeg blitt like sint som TS. At du ikke skjønner at det ikke er ment bokstavelig sier mer om deg. Jeg hadde sat like klart ifra som ts, hvis ikke enda klarere. Ja du må gjerne legge skylda for hva alle andre skriver inne på KG på meg, så utrolig modent av deg! Du virker som en oppegående person!

Anonymous poster hash: fd665...1f0

Også jeg tolket det bokstavelig: at hun hadde "dengt" ham.

Dette er Internett, ikke hjemme i din TV-stue: man må ta fremmede bokstavelig-hva ellers?!

Anonymous poster hash: 8ea22...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noe lignende her jeg bor. Noen unger som kastet stein etter bilen min (som er relativt ny og ikke spesielt billig, ikke for meg ihvertfall). Jeg bråstoppet og gikk ut i bilen og sa at hvis de gjør det en gang til så sender jeg hunden min som spiser barn på de. Litt irrasjonelt ja, men nå plager de hverken meg eller dyret eller samboer mer (før hoppet de nemlig inn i hagen vår til hunden, hev ting til henne og bjeffet til henne så hun ble redd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...