Gå til innhold

Farmor og farfar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte ser de barnabarna?

Har en liten jente på 7 uker no, og de så henne når hun var 4 dager gammel. De har ikke vist noe form for interesse av å se henne igjen enda. Jeg synes det er rart at de ikke har spurt om å komme å besøke henne igjen. Har jo gått over en mnd..

Mine foreldre ser henne en gang i uken minst, jeg er veldig knyttet til familien min.

Er jeg rar som synes de burde hatt lyst til å se henne igjen etter så lenge? Eller er dette normalt?

Mamma klarer ikke å holde seg borte mer en tre dager.. Synes bare det er så stor forskjell :-/

Anonymous poster hash: a9d71...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mange som først blir helt "hekta" på barnebarna når de er så gamle at man får ordentlig kontakt med de og kan ta de med på tur etc.

Pga skilsmisser hos begge foreldreparene har vi den nette sum av fire besteforeldrepar og et av de var sånn, men det er de som er de mest aktive nå i dag :).

Anonymous poster hash: 889da...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor og farfar ser dem noen ganger i året. Vi inviterer, men de kan visst bare reise til de andre barnebarna.



Anonymous poster hash: 2c74a...b19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samboeren min har en sønn fra før som de er med hele tiden, kan godt være jeg blir litt lei meg fordi jeg føler de kunn er opptatt av han :-/

TS

Anonymous poster hash: a9d71...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo og være at de er redd for å være til bry og ikke har lyst til å forstyrre dere.

Du kan jo invitere de på besøk da :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

farmor og farfar (stefarfar) her ser barnebarna sine 4-5 ganger i året, det til tross for at de bor med en kjøreavstand på 10 minutter. de har aldri vist interesse for å sitte barnevakt, eller ta med barnebarna ut på noe. vet tvert om at de har sagt til andre slektninger at det er deilig å kunne slippe barn rundt seg i godt voksen alder..

kan legge til at mormor og morfar ser barnebarna sine nesten hver uke, og de bor 30-35 minutter borte med bil, i tillegg til at de er syke.

da blir jeg skuffet.



Anonymous poster hash: 56fd7...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Glemte jo å nevne at jeg treffer vanligvis barnebarnet en -to ganger i måneden.

Om det ikke er sånn at vi ikke har mulighet til å treffes pga div.

Oj,første innlegg kom ikke med. Jeg ser altså barnebarnet en til to ganger i måneden.

Bodde nærmere før,og da var det mye oftere.

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De inviterer ikke seg selv på besøk, men det er jubel hver gang jeg foreslår at vi kommer innom en tur. De vil nok mer enn de tar initiativet til, så derfor sørger jeg for at det blir naturlig å ses en gang ca annenhver uke.

Jeg var veldig sliten i starten, så de "henger nok litt i" for dem å ikke ønske å forstyrre i tilfelle vi sov osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg ringte formor samboeren min og sa at de hadde sønnen hans på overnatting. Hun sa også at de kanskje kom på besøk på søndagen viss været var dårlig, for å ha noe å gjøre på med sønnen til samboer.

Var ikke det litt " slemt"? Jeg ble hvertfall små irritert på at de KANSKJE sku komme for å ha noe å gjøre på med guttungen !

TS

Anonymous poster hash: a9d71...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser barnebarn på fem en sjelden gang. I løpet av det siste året har de sett henne 0 ganger på eget initiativ og ca fire ganger når de har vært hjemme og vi har vært på besøk. (Vi bor ti minutter unna hverandre). De har dessverre aldri vært interessert i å se henne, og barnet har ikke god relasjon til dem :(

Anonymous poster hash: 8ce9a...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte , da de bor langt unna oss (takk og pris for at vi bor langt unna svigermor og hennes mann). Men når vi har vært på besøk så er det nesten som å møte Oline og Tippetue fra hellemyrsfolket!

Dessverre bor vi langt fra svigerfar og hans trivelige kjæreste (skulle gjerne vært mer med de)!

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor og farfar er ikke så interesserte.

Mormor er mest interessert. Forklaringen skal visstnok være at som mormor er man sikker på at det faktisk er snakk om et barnebarn.

For farfar sin del kan det både hende at kona var utro og at en annen er faren til sønnen, og i tillegg kan det hende at svigerdattera har vært utro, altså stor risiko for at han ikke egentlig er farfaren.



Anonymous poster hash: cddb9...2c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Jeg har aldri vært hjemme hos de, de har aldri inviter oss. Aner ikke hvor de bor 😐 Vi fikk barn veldig fort, har bare vært sammen i 1,5 år, men de har aldri invitert verken før eller etter at barnet ble født.

De bor tre kvarter unna oss. Jeg har sagt de kan komme når de måtte ønske.

Anonymous poster hash: a9d71...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor og farfar er ikke så interesserte.

Mormor er mest interessert. Forklaringen skal visstnok være at som mormor er man sikker på at det faktisk er snakk om et barnebarn.

For farfar sin del kan det både hende at kona var utro og at en annen er faren til sønnen, og i tillegg kan det hende at svigerdattera har vært utro, altså stor risiko for at han ikke egentlig er farfaren.

Anonymous poster hash: cddb9...2c0

Dette høres faktisk ikke feil ut... Han jeg er med har barn med en psykopatisk (og utro) ekskone. Han er faren, men skjønner litt at farmor og farfar ikke klarer å skape et forhold til barnet, da de ikke liker mora. Veldig synd :(

Anonymous poster hash: 8ce9a...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er farmor og har mine barnebarn ca en helg i måneden , samt at jeg stiller opp ekstra ved behov om foreldrene skulle trenge det :)



Anonymous poster hash: 6be92...118
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farfar kommer innom gjerne flere ganger i uka. Farmor jobber mye til ugunstige tider, men barnebarna ser henne likevel gjerne minst en gang i uka.

Hva med å invitere dem på besøk, eller dra til dem? Jeg synes at vi som foreldre også har et ansvar for å prøve å tilrettelegge for en besteforeldrerelasjon der det er ønskelig.

Anonymous poster hash: 2465b...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt besteforeldre på begge sider som ikke var interessert i oss barna, bare når vi ble voksne og kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to sønner og to svigerdøtre.

Begge har barn så jeg er farmor hos begge. Min erfaring er at det er viden forskjell på svigerdøtre. En av mine er veldig bundet til moren sin så barnebarnet mitt på den siden treffer jeg sjeldent - fordi de alltid er hos moren hennes. Det føles utrolig sårt for vi elsker jo dette barnet høyt - det er tross alt barnet til vår sønn.

Samboeren til den andre sønnen min er ikke så bundet til sine foreldre - tror nesten hun er mer her enn hos sin egen mor. Dermed har vi fått et mye nærere forhold til dette barnebarnet enn det andre. Nettopp fordi de er her ofte, og de inviterer oss til seg ofte.

Jeg synes det er trist for min sønns del at han har funnet seg en jente som har så stor "makt" over ham, barnet og hva de som familie skal ta seg til.



Anonymous poster hash: 9a11c...6b0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...