Gå til innhold

Levering og henting på skole/barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke et verdensproblem men har dessverre blitt en ting jeg og mannen min snakker om litt for ofte. Her er situasjonen:

Vi har ett barn på skolen og ett som går i barnehage. Vi bor 5 km fra skolen/barnehagen uten skolebuss. Skolen begynner 0840 hver dag. Jeg begynner 0730 på jobb og han begynner 0900. Frem til 1. august i år hadde jeg fleksitid så jeg kjørte/henta barna hver dag. Men nå har jeg altså fastsatt arb.tid på kl 0730. Mannen min mener jeg må fortsette å bringe å hente hver dag, for hvis han kjører til skolen kommer han 10 min for tidlig på jobb. Men dersom skolebarnet blir med meg på jobb må hun sitte å vente en time føe skolestart der. Dessuten er det en arbeidsplass innen helsevesnet med taushetsplikt, så sjefen min vil ikke ha barn av ansatte der.

Jeg føler det er så urimelig at jeg må kjøre begge når jeg begynner 1,5 timer før han med alle ulempene det medfører. Jeg kjører gjerne minstemann for barnehagen åpner kl 07. Men den eldste synes jeg det blir feil å la vente på en slik arb.plass, og også kjedelig for henne. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 02851...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min verden så er det en selvfølge at du kjører barnehageungen, og mannen kjører skolebarnet.

Herlighet, hva om han kommer 10 (!!!!) minutter for tidlig på jobb ?!? Be han ta med seg avisa og en termokopp med kaffe så kan han ta livet med ro de få minuttene han kommer for tidlig.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har en egoist til en mann. Å komme 10 min før tiden er da ikke uvanlig.

Anonymous poster hash: ff41e...4b3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke kjøre fordi han kommer på jobb ti minutter for tidlig? Nei, vet du hva. Her må han bare skjerpe seg og kjøre barna.

Edit: Ligger barnehagen ved skolen? Da leverer han jo bare barnehagebarnet etterpå. Problem solved.

Endret av LilleBallerina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags umoden fjott er dette? Det er bare snakk om ti minutter Hvorfor er det bedre at ungen på vente i en helt time på arbeidsplassen din før skolestart?

Her synes jeg han er fryktelig urimelig.



Anonymous poster hash: 7f433...bef
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et verdensproblem men har dessverre blitt en ting jeg og mannen min snakker om litt for ofte. Her er situasjonen:

Vi har ett barn på skolen og ett som går i barnehage. Vi bor 5 km fra skolen/barnehagen uten skolebuss. Skolen begynner 0840 hver dag. Jeg begynner 0730 på jobb og han begynner 0900. Frem til 1. august i år hadde jeg fleksitid så jeg kjørte/henta barna hver dag. Men nå har jeg altså fastsatt arb.tid på kl 0730. Mannen min mener jeg må fortsette å bringe å hente hver dag, for hvis han kjører til skolen kommer han 10 min for tidlig på jobb. Men dersom skolebarnet blir med meg på jobb må hun sitte å vente en time føe skolestart der. Dessuten er det en arbeidsplass innen helsevesnet med taushetsplikt, så sjefen min vil ikke ha barn av ansatte der.

Jeg føler det er så urimelig at jeg må kjøre begge når jeg begynner 1,5 timer før han med alle ulempene det medfører. Jeg kjører gjerne minstemann for barnehagen åpner kl 07. Men den eldste synes jeg det blir feil å la vente på en slik arb.plass, og også kjedelig for henne. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 02851...bc7

Han her hadde ikke jeg kunne bodd med, for en egoist! Skaff dere sfo da, så kan dere jo levere før på skolen også. makan til ufordragelig mann!

Anonymous poster hash: 68ebf...2dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil ikke kjøre fordi han kommer på jobb ti minutter for tidlig? Nei, vet du hva. Her må han bare skjerpe seg og kjøre barna.

Edit: Ligger barnehagen ved skolen? Da leverer han jo bare barnehagebarnet etterpå. Problem solved.

Ts: ja, barnehagen og skolen er nabobygg. Men han synes det er urettferdig at han skal levere begge. Selv om alltid gjorde det før.

Anonymous poster hash: 02851...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her hadde ikke jeg kunne bodd med, for en egoist! Skaff dere sfo da, så kan dere jo levere før på skolen også. makan til ufordragelig mann!

Anonymous poster hash: 68ebf...2dc

Ts: ja jeg er enig i at dette er egoistisk. Skolejenta vår er for stor for SFO da hun går i 5. Klasse.

Anonymous poster hash: 02851...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: ja, barnehagen og skolen er nabobygg. Men han synes det er urettferdig at han skal levere begge. Selv om alltid gjorde det før.

Anonymous poster hash: 02851...bc7

For en tulling. I vårt hjem er det en selvfølge at den som begynner senest leverer barna for at de skal få så kort dag i bhg som mulig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss leverer mannen og jeg henter. Du får si til han at det er normalt at man deler på henting/levering når begge to er i arbeid.



Anonymous poster hash: 2d2d3...37b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: ja jeg er enig i at dette er egoistisk. Skolejenta vår er for stor for SFO da hun går i 5. Klasse.

Anonymous poster hash: 02851...bc7

Jeg hadde ikke funnet meg i det, dere var to om å få barn, dere er to om ansvaret. Hadde jeg hatt det slik ahdde jeg vurdert å flyttet for meg selv med barna.

Anonymous poster hash: 68ebf...2dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fjott av en mann! Det er jo HAN som lager problemet. Dere kunne jo levert en unge hver da, siden det er så mye stress for han å gjøre det.. Mannfolk og logistikk, ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: takk for mange gode innspill. Jeg er helt enig i at det er logisk at den som begynner senest/nærmest skolestart leverer så barna får en kortest mulig dag. Jeg henter forresten nesten hver dag også, men det er bare hyggelig. Jeg slal ta det opo på nytt.

Anonymous poster hash: 02851...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber han med som er så dørgene med viktig enn din jobb og deres barn?



Anonymous poster hash: 68ebf...2dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber han med som er så dørgene med viktig enn din jobb og deres barn?

Anonymous poster hash: 68ebf...2dc

Ts; jeg ser humoren i dette.. Han jobver i en annen barnehage.

Anonymous poster hash: 02851...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha ti minutter for tidlig? Passer jo fint, da kan han jo begynne å sette på kaffen for de han jobber med, og ikke minst få en sjef som synes litt ekstra om han, siden han aldri er for sein...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer alltid 10-15 min før jeg begynner på jobb jeg.. Hva er vel bedre enn å ta livet litt med ro på morningen, sette på kaffe og bla litt i ei avis før en begynner?

Hvis han ikke "orker" å gå inn på jobb før han begynner så får han lese avisa i bilen da vel!

Har nesten vanskeligheter for å tro at dette er sant, er jo helt vilt egoistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rareste jeg har hørt. For en idiot. Er en uskreven regel att vi kommer litt før på jobb sånn att man er helt klar til man starter. Kommer man inn døra akkurat når man starter går det jo noen minutter av arbeidstiden før man er på plass. Men uansett er han helt urimelig. Har ikke ord en gang

Anonymous poster hash: 23ff4...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det rareste jeg har lest på lenge. At du orker å være gift med en 12-åring.



Anonymous poster hash: 9ca0d...55e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...