Gå til innhold

Erfaringer med MRSA prøve?


Gjest Makemeloveit

Anbefalte innlegg

Gjest Makemeloveit

Jeg har vært innlagt på sykehus i utlandet, og før jeg evt blir lagt inn på norsk sykehus må jeg ta en MRSA prøve (tror jeg det heter.) Prøven går i hvert fall ut på å sjekke om jeg bærer noe smitte/bakterier fra landet jeg har feriert i. Noen som har tatt en slik prøve? Hvordan utføres den og er det vondt/ubehagelig?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok MRSA-prøve etter opphold i utlandet. Det er ikke behagelig å ta prøven, men puster du godt inn så går det bedre. Det er fort gjort :)



Anonymous poster hash: a3331...bd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ikke bare en blodprøve da?

Anonymous poster hash: d92bf...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tatt det. Fort gjort. De tok prøver fra munnen (spytt) og underlivet. Ikke kjempegøy, men ikke noe vondt. (De brukte sånn bommulspinner).

Anonymous poster hash: 01203...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å stikke en q-tip helt bak i munnen. Evt et par andre steder på kroppen som underlivet eller nese. Hvor man tar prøve fra kommer nok an på situasjonen.

Gjør absolutt ikke vondt i det hele tatt!

Anonymous poster hash: a374a...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En prøve fra mandlene i halsen, en fra neseboret og en fra perineum, tas med en pensel som føres over huden. Gjør ikke vondt, men kan være litt ubehagelig. Har du hatt kanyler, operasjonssår e.l i huden tas det prøver derfra også. Er resultatet negativt så er det ingenting å bekymret seg for, er det positivt....vel, da håper jeg sykehusbesøket i utlandet var av største nødvendighet (dvs ikke frivillig, kosmetisk innleggelse) for behandlingen er tøff og det er ikke sikkert du noen sinne blir kvitt det.



Anonymous poster hash: 22bd7...38c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...