Gå til innhold

Dere som sliter med vond nakke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å forebygge det? Hos meg så er det stress, lite søvn eller for mye hit of dit, uten hvile. Da blir nakken stiv. Vondt bak ørene.

Tar dere noe time hos fysioterapeut eller massasje?

Anonymous poster hash: 0f3fc...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Erica

Jeg har smerter i nakke og skuldre pga. synshemming, og jeg har gått til fysioterapi i 9-10 mnd. uten noe større virkning. Jeg har vært på et treningsopphold, og der fikk jeg prøve å svømme på rygg i terapibasseng med en oppblåsbar nakkekrage, og etter et par omganger i bassenget, var smertene borte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erica: fikk du det sånn plutselig eller har du hatt sånn lenge? Hos meg fikk jeg det etter en stress periode.

Anonymous poster hash: 0f3fc...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Erica: fikk du det sånn plutselig eller har du hatt sånn lenge? Hos meg fikk jeg det etter en stress periode.

Anonymous poster hash: 0f3fc...cfc

Jeg har gått med smerter i flere år som til slutt ble uutholdelige og krevde sterke smertestillende medisiner... Så nei, ikke "akutte" smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig med stramme nakke muskler, samme grunnene som deg. Oppsto etter en veldig stressende del av livet mitt for 1 år siden. Gått til fysioterapeuter (ja i flertall måtte bytte underveis) samt naprapat med god effekt! :) Nå har det stagnert å jeg har pause fra beh, har vondt for tiden. Såpass at det hemmer dagliglivet mitt veldig og er mye svimmel.

Anonymous poster hash: f903c...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt i nakken hver dag og har hatt det siden jeg var ca 11 år (tror det kanskje er pga den kroniske senebetennelsen i begge skuldre som stadig sprer seg). Det har hjulpet meg enormt å gå til naprapat, men har nå kuttet ut pga det koster sinnsvakt mye penger om man skal gå nok til at det holder seg. Dog, et tips for de som har råd til det!

Ellers syns jeg styrketrening virker til en viss grad, la vær å sitte mye på data/se tv, ligge med nakken i god posisjon på sofaen istedenfor å sitte, ikke lese bøker mens man sitter, strekke ut hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, ser at mange sliter med det ja. For meg hjelper det masse med trening, lang dusj og rett ig slett hvile litt.

Får dere også vondt bak ørene. Føler det blir skikkelig ømt med nakkevondt.

Anonymous poster hash: 0f3fc...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmer i terapibaseng med 34 grader.

Fysioterapi.

Men det som gjør det virkelig ille er når jeg ikke får sove i min egen seng med trykkavlastende madrass og pute. Det gjør en virkelig stor forskjell.

Anonymous poster hash: 8602f...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smerter i nakke og skuldre pga. synshemming, og jeg har gått til fysioterapi i 9-10 mnd. uten noe større virkning. Jeg har vært på et treningsopphold, og der fikk jeg prøve å svømme på rygg i terapibasseng med en oppblåsbar nakkekrage, og etter et par omganger i bassenget, var smertene borte! :)

Kan du fortelle litt mer om terapibasseng treningen? Er dette i forbindelse med noe fysioterapi eller noe sånt? Hvor gjør du dette?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Trening, uansett hva, massasje i massasjestol/pute eller ved hjelp av en annen person og søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse to videoen hjelper, så lenge jeg klarer å bruke dem hver dag, og jeg klarer å begrense tiden foran en pc så mye som mulig, og tenker holdning når jeg må sitte foran en pc (på jobb).

Gentle yoga for the neck

30-minute yoga class for the shoulders



Anonymous poster hash: 9e0f1...3f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg går til en veldig flink kiropraktor som ikke er noe hardhendt. Jeg har en tendens til å sitte for mye fremoverbøyd med nakken, enten over padde eller mobil. Uting. >_<

Jeg gikk til en fysioterapeut en gang, men for min del så var det ikke optimalt. Fikk enda mer vondt i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den kommunen jeg reiser til har de terapibaseng åpent for publikum noen timer hver uke, pluss at de har vanngym for alle som vil 2 ganger for uken. I tillegg har de timer som ulike organisasjoner, reumatikere ol. Kan gå på organiser trening/vanngym.

vi er en fast gjeng som går og trener på egenhånd. Vanngymen er for anstrengende for meg. Poenget med terapibaseng er at vannet er over 30 grader noe som myker opp stive muskler og ledd.

Anonymous poster hash: 8602f...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå 38 år, hatt vondt i nakke, skulder siden jeg var 20.

Brystsvømming er no no no. Lese bok, data, pad, forverrer. Passer på avlaste armer, ha rett sittestiling, ikke fryse på nakke og skulder.

Trening (rygg, aldri bryst), gåturer med fritt svingende armer hjelper.

Naprapat fungerer, fysio ikke. Stretcher mye nakke, bak "vingene", armer. Og får mannen til å trykke inn på ryggraden så det knekker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vondt i nakken pga spenninger siden jeg var 12 år. Har fått kronisk senebettenelse pga dette Er 37 i dag. Tar Voltaren fast. Har prøvd fysioterapi, men uten effekt. Kiropraktor hjelper kun i en dag eller to. Men kortison-injeksjkner hjelper ganske så mye. Skal også injisere botox i nakkemusklene for å få de til å slutte å spenne seg automatisk. Man kan få hjelp til dette på en smerteklinikk. Fastlegen henviste.

Anonymous poster hash: e4343...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var det jo mange med nakkeproblemer så håper det er greit jeg lufter et spørsmål selv om jeg ikke er Ts. De tidene dere sliter med nakken, sliter dere også da i forbindelse med bilkjøring? Både når dere kjører selv og når andre kjører? :)

Anonymous poster hash: f903c...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo mange med nakkeproblemer så håper det er greit jeg lufter et spørsmål selv om jeg ikke er Ts. De tidene dere sliter med nakken, sliter dere også da i forbindelse med bilkjøring? Både når dere kjører selv og når andre kjører? :)

Anonymous poster hash: f903c...a11

Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Takk for svar.. Liten lettelse, ikke gøy du opplever det da. Men problemene kom av stress og 3 uker etter jeg kom i dødsulykke med en 21 åring (Kjørte ikke selv, eller var ikke direkte innblandet i ulykken. Så har vært litt redd det kun var reaksjoner etter dette, men da er det nok kombinasjonen av nakkesmertene/stramme nakken og at jeg automatisk spenner meg:)

Anonymous poster hash: f903c...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. Liten lettelse, ikke gøy du opplever det da. Men problemene kom av stress og 3 uker etter jeg kom i dødsulykke med en 21 åring (Kjørte ikke selv, eller var ikke direkte innblandet i ulykken. Så har vært litt redd det kun var reaksjoner etter dette, men da er det nok kombinasjonen av nakkesmertene/stramme nakken og at jeg automatisk spenner meg:) Anonymous poster hash: f903c...a11

Har du vært hos lege med de nakkesmertene dine? Var du med i en bil som måtte bråbremse eller lignende? Spør fordi du kan ha nakkesleng?

Anonymous poster hash: 8602f...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...