Gå til innhold

Sykemelding pga altfor varm arbeidsplass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt ufattelig at dette sykehjemmet ikke har kjøpt inn vifter til å ha på alle rom, inkl personalrommene!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon.

Besvimte ved tre tilfeller.

Ble kalt inn på teppet.

Fikk beskjed om å " ta meg sammen "

Så jeg "tok meg sammen", leverte oppsigelsen og fant meg en ny jobb et annet sted.

Og sendte klage til Fylkesmannen som deretter åpnet tilsynssak.



Anonymous poster hash: 6ead7...55c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen kan varmen være utrolig ille. Alle reagerer på forskjellige måter. Noen tåler kulde mer enn andre, noen tåler varme mer enn andre. Jeg f.eks besvimer hvis det blir for varmt og nei det er ikke fordi jeg ikke får nok vann. Så det er ikke like ille for alle nei, for noen kan varmen være mye værre. Jeg drikker veldig mye vann men fortsatt er varmen et veldig stort problem for meg. Det skal ikke være slik på en arbeidsplass mener jeg.



Anonymous poster hash: 83351...f6c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver du er hjelpepleier, da antar jeg du vet hvorfor man svetter? Reagerer litt på at du sier det ikke hjelper å drikke siden du svetter det ut med en gang..drikk masse så vil du føle deg mye bedre, nesten garantert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver du er hjelpepleier, da antar jeg du vet hvorfor man svetter? Reagerer litt på at du sier det ikke hjelper å drikke siden du svetter det ut med en gang..drikk masse så vil du føle deg mye bedre, nesten garantert..

Det er ikke sikkert, kan være hun er en av dem som reagerer kraftig på varme. Noen reagerer mer enn andre. Jeg vet jo ikke om det er tilfellet her da.

Men å besvime eller nesten besvime på jobb er jo ikke slik det skal være. Så absolutt ta det opp med ledelsen! Men jeg vet av erfaring at en ikke kommer noen vei. Og hadde jeg som har ansvar på mine valger opplevd at personalet besvimte i varmen så hadde jeg sendt dem hjem.

Men ja TS du må drikke selv om du svetter det ut, om du ikke gjør det så kommer du hvertfall nedfor med krefter og blodtrykksfall.

Anonymous poster hash: 89708...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd du har det ille, men det er verst for de som bor der. Dette må du gå til media med!

Anonymous poster hash: 159da...0de

Det er faktisk ikke verst for de som bor der. Det er nok mye værre for de som jobber der og løper rundt, løfter tungt osv... Pasientene er som regel ganske stillesittende/liggende i denne varmen.

Anonymous poster hash: e32c6...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...