Gå til innhold

Plutselig dårlig ånde - 1,5 år


Sissa

Anbefalte innlegg

Datra mi har de siste dagene hatt ganske dårlig ånde. Det lukter en blanding av råtten tang/bæsj/våt hund, altså, det lukter ganske ille. Jeg har inntrykk av at det er værst på kvelden.

Hun er i fin form ellers, har virket litt varm, men har ikke feber. Hun våkner også mer på kveldene/nettene nå enn før. Kan jo være tenner, men hun tar seg verken mye til munn eller sikler som hun pleier å gjøre. Vi pusser tenna stort sett to ganger om dagen, hender vi glemmer det på morgenen.

Er det vanlig at så små barn har dårlig ånde? Noen som vet hva det kan komme av? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halsbrann?

Det er typisk at man har det verst på kveld/natt og dårlig ånde er ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer tannpuss??



Anonymous poster hash: e160c...2b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbetennelse?

Anonymous poster hash: bae99...c91

Men kan hun ha halsbetennelse uten noen andre symptomer? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals/mandler etc. Det ligger et slags "krater" nedi mandlene der det kan samle seg mye drit.



Anonymous poster hash: 5d459...880
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også halsbetennelse e.l. Min hadde det mye da han var liten, og fikk skikkelig dårlig ånde.

Hadde ikke nødvendigvis så mye symptomer heller, annet enn feber og den lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen en gang om nettopp dette, og fikk beskjed om at hvis noe var betent var ofte lukten konstant. Dersom lukten kom og gikk kunnet tyde på bakterier fra magen el som visstnok var helt naturlig. Samme lukten her i perioder, spesielt etter soving med smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...