Gå til innhold

hjernerystelse?


Wilmus

Anbefalte innlegg

Så.. For fire dager siden sto jeg bøyd baki bilen og ryddet ut ukas skrot, og på en eller annen måte klarte jeg å reise meg fort opp og smalt huet rett opp i døråpningen. Det ble helt svart og jeg falt ned i knestående, men tror ikke jeg var bevistløs.

Etter dette har det vært hodepine konstant, jeg er småkvalm , og mister balansen hvis jeg prøver meg på raske bevegelser. Jeg kjenner også en sånn følelse av prikking i hodebunnen der det smalt.. (ikke hele tiden, men når jeg ligger i ro)

Regner derfor med at dette må være hjernerystelse, men må man til lege med dette? Hva gjør i såfall legen? (sykehus/legeskrekk, vegrer meg VELDIG for å kontakte legen)

Hvor lenge vil hodepinen vare ca, og hvor lenge må man holde seg i ro?

Og hva vil i ro si egentlig? Har gård, hus, dyr og unge, kan liksom ikke legge meg ned og gjøre ingenting så lenge av gangen..

Noen som har noen kloke ord? Må lege kontaktes? …Eller går det over av seg selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang for mye er bedre enn en gang for lite, skader ikke å ringe legen. Alle bør gå dit iblant uansett :P Hvorvidt man må til legen med hjernerystelse eller ikke er individuelt. Men normalt sett så går man da noenlunde med en gang etter at det oppsto, og ikke fire-fem dager senere. Skjønt det er aldri for sent. Du har vel hjernerystelse da, og det du skal gjøre da det er bare å ligge i ro å glane i taket... Vel, kanskje ikke nødvendigvis så ille, men poenget er at du skal spare hjernen for "påkjenninger" som å lese eller skrive, pc, mobil, musikk og tv...

Hvor lenge hodepinen varer er forskjellig fra person til person, avhenger vel av hvor kraftig slaget mot hodet var. Får man en kraftig hjernerystelse og ikke tar det ordentlig med ro etterpå kan det gå uker, måneder og år før man er bra igjen. Jeg vet om ei som fikk hjernerystelse etter å ha krasjet på sykkel for 16 år siden, hun har fortsatt nesten daglig hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortsatt smerter?

Jeg slo nesa mi i en panne for noen mnd siden og endte opp med en lett hjernerystelse. Det var vondt i 2 dager før smertene gå seg, men jeg kom meg ikke til lege før dagen etterpå. Hadde brista nesa også. Og dem sa det at hvis jeg ikke hadde fått den informasjonen hos legen og fortsatt sett på tv og fortsatte og trene. Så kunne jeg ha endt opp med vondt i hode hver eneste dag.

Hvis du ikke reiser til legen med dette, så må du være bevist på hva du gjør den neste uken. På meg måtte jeg vente en uke før jeg kunne se på tv og litt lenger før jeg begynte å trene for fult igjen. Så du må ta det med ro. Men det kommer helt ann på om du har en lett hjernerystelse eller kraftig!

Håper ihvertfall du hørte på ho over og ringte. :)



Anonymous poster hash: 3b698...a05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngMann1986

Kan vel høres ut som hjernerystelse. Lurt å ta det litt med ro den nærmeste tiden. Ikke for intens fysisk aktivitet, og ikke for mye tv, pc, bøker, osv. Ha det litt kjedelig, med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...