Gå til innhold

Tråd for oss som skal slutte/har slutta med snus


miaw

Anbefalte innlegg

Tenker han på snus etter 3 år? :sjokkert: Der forsvant motivasjonen gitt..

Ikke mist motivasjonen!! Jeg sluttet på dagen for 325 dager siden.. Den første uken var FÆL, den andre slitsom, men etter en måned er det verste over! Da er det vanen, ikke nikotinen som er problemet. Etter 3 måneder tenkte jeg ikke på snus i det hele tatt. Jeg har heller enda ikke tatt en snus på fest eller noe da. Tenkte det ville ødelegge for mye

Anonymous poster hash: b22d9...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tiaen

Ikke mist motivasjonen!! Jeg sluttet på dagen for 325 dager siden.. Den første uken var FÆL, den andre slitsom, men etter en måned er det verste over! Da er det vanen, ikke nikotinen som er problemet. Etter 3 måneder tenkte jeg ikke på snus i det hele tatt. Jeg har heller enda ikke tatt en snus på fest eller noe da. Tenkte det ville ødelegge for mye

Anonymous poster hash: b22d9...52b

Prøver å ikke miste motivasjonen. Det ødelegger jo en del for sommerferien min - er bare sur om dagene, haha. Noen dager går det helt greit uten snus, mens andre dager er verre, slik som idag. Suget er der konstant idag, og jeg blir forvandlet om til en sutrete liten drittunge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

På lørdag fant jeg ut at nå er det nok, og tok min siste snus noensinne. Jeg er så klar for å bli ferdig med den dumme snusen, og er glad for at jeg endelig har tatt avgjørelsen. Alikevel er jeg forberedt på at det kommer til å bli jævlig kjipt, for den har vært min faste følgesvenn i 2 år.

Sleng dere på andre som skal slutte, og del tanker og erfaringer :)

Klarte du å slutte? :) Hvordan har det gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Jeg har også en venninne som sluttet og holdt seg ett år, men som til slutt begynte igjen fordi suget aldri ga seg. Tenk så drit å leve med lysten på snus hele tiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg sparer 18240kr i året dersom jeg slutter.

Skal overføre snuspengene til sparekonto HVER uke. Må jo bli rik tilslutt… Den eneste motivasjonen min er penger. Skal kjøpe meg noe jeg har lyst på."

Bra at du tenker på denne måten. For 18240, så kan du ta deg fortjent ferie hvor som helst feks Las Vegas, New York, Log Angeles, feste som F for disse pengene.


Eller så kan du legge disse pengene i banken. Tenkt deg å spare 18240 kr å 5 år, det vil si 91200=veldig mye penger!

Jeg har også snusset og det gir meg ingenting, jeg for ingenting av det. Hvis du ønsker smak, så kan du kjøpe deg E sigarett greier med smak uten nikotin.

Det er bra, hvis du slutter med det.

Lykke til

Jeg sparer 18240kr i året dersom jeg slutter.

Skal overføre snuspengene til sparekonto HVER uke. Må jo bli rik tilslutt… Den eneste motivasjonen min er penger. Skal kjøpe meg noe jeg har lyst på.

Har forresten ikke tatt en snus på over 2 uker. Før den tid trappet jeg veldig ned, holdt meg til en snus for dagen i ca en mnd før jeg kuttet ut all snus. Men likevel er suget der hele tiden, jeg blir gal. Jeg er sur hele tiden og føler egentlig ikke for å gjøre noe, selvom det er sommer. Føler nesten for å bare sitte for meg selv, for jeg merker at jeg er ikke meg selv lenger… Er dette normalt?

Endret av xeno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nish! Er man skikkelig avhengig så hjelper ingen app :fnise: Det er for dem som tror de er det :P Tror du det hjelper for narkomane også? Nei, her må det drastiske tiltak til :)

Jo det gjør de! Selvsagt gjør den ikke hele jobben, det må drastiske tiltak til i tillegg selvsagt. Men appene er faktisk en motovasjon. En ser helse gevinster, den teller hvor mye en har tjent og hvor mange snus/røyk en har avstått.

For min del var det en bra motivasjon og hjelpemiddel når jeg sluttet. Å jeg hadde røyket i 8 år.

En blir litt bevist å når jeg virkelig ville ha røyk gikk jeg innpå der å leste om tips, minnet meg selv på at telleren måtte nullstilles og hvordan det skulle hjelpe røykesuget.

Anonymous poster hash: fc335...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men appene er selvsagt ikke for alle da! Noen har bedre utbytte enn andre :)

Å litt dumt å ta opp det nå, beklager det. Så ikke på datoen:)

Anonymous poster hash: fc335...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte du å slutte? :) Hvordan har det gått?

Det har gått kjempebra:) har ikke snust på fler mnd. Tok en i april, og da ble jeg kjempekvalm og rar i magen, så nå tåler jeg tydeligvis ikke snus noe særlig lenger. Like greit;) og tennene mine ser mye finere ut! Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 3 dager siden jeg sluttet, snust i 5 år. Shit. Jeg er sur, trøtt, har sjukt vondt i hodet, og dere skulle bare visst hvor mye snop, sjokolade og chips jeg har spist disse få dagene. Nå er det rett før jeg går på spar for å kjøpe en boks skruf slim fresh <3 Fy faen, jeg hater dette!!!!

Anonymous poster hash: 0f011...921

Hvordan går det?

Anonymous poster hash: a463b...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 dager uten snus idag og suget er fortsatt like sterkt… Hater dette!!!



Anonymous poster hash: a463b...d0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Jeg har ingen selvdisiplin og er generelt alt for snill med meg selv så jeg snuser i vei jeg :) Jeg liker det jo, så hvorfor slutte liksom.... Ja det koster penger, men det gjør sjokolade og klær også.

Jeg har en bekjent som er tannlege og han snuser selv. Han sa at man ikke får særlig skade desom man man bytter litt på sidene inni mellom og ikke overdriver bruket ;)

Endret av Lady.In.Heels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

21 dager uten snus! Sååå stolt av meg selv :)

Men herregud så rastløs jeg er :o Uansett hvor mye aktivitet jeg er i, så går jeg aldri tom for energi. Føler jeg må bevege meg HELE tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Pink.Pearls

Hvordan sluttet dere? Jeg vil også slutte, men akkurat nå ser det veldig dårlig ut. Kjenner jeg blir helt stressa bare jeg ikke finner snusen og det går to timer mellom forrige!! Men jeg må, fordi jeg kjenner at tannkjøttet mitt er sårt.

Endret av Pink.Pearls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært snusfri i tre uker idag! Jeg har prøvd å slutte sikkert ti ganger før og alltid sprukket, en gang holdt jeg meg i over et halvt år før jeg plutselig sprakk i eksamensperioden og begynte å snuse som aldri før :-) Denne gangen er det annerledes, jeg har bare virkelig bestemt meg for at nok er nok - og jeg tenker veldig mye mindre på snus nå enn ved tidligere slutteforsøk. Om tanken kommer inn i hodet, tenker jeg bare at om jeg tar en snus nå, så kommer det til å være digg i et minutt, før den gode følelsen gir seg og jeg får dårlig samvittighet. Dette har jeg opplevd så mange ganger og det er så kjipt, så nå funker det bra som motivasjon til å holde seg unna :-)



Anonymous poster hash: 308e8...322
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sluttet dere? Jeg vil også slutte, men akkurat nå ser det veldig dårlig ut. Kjenner jeg blir helt stressa bare jeg ikke finner snusen og det går to timer mellom forrige!! Men jeg må, fordi jeg kjenner at tannkjøttet mitt er helt ødelagt. Jeg blør i tannkjøttet når jeg pusser tennene liksom! Likevel er nikotinsuget så innmari sterkt!

Les om (og se bilder av) tannkjøttskader og munnhulekreft som følge av snusbruk! Totalt skremselsterapi som funker som faen! Jeg gjorde selv dette, den samme natta hadde jeg mareritt om at tennene mine falt ut, og dagen etter slutta jeg med snus for godt. 3 år siden nå. Jeg selvmedisinerte litt med nikotintyggis under leppa de første dagene for å unngå det verste suget, men etter en måneds tid var jeg nikotinfri og rimelig happy :-) Det er de første to-tre ukene som er verst.

Anonymous poster hash: 308e8...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Hei hei! Hvordan går det med dere som slutta her for 10 år siden? 😂 Jeg lady.in.heels har nå holdt meg i 2 uker! Tenk at jeg helt til nå har slitt med å snusslutt av og på siden jeg var aktivitet denne tråden for 10 år siden!! 😵 

Vel nå er jeg som sagt to uker uten snus og annen nikotin. Savner snus hele tiden. Spiser snop som en gal. Kaffe er ikke koselig om morgenen lengre osv.

Håper det gir seg snart. Ser jeg skrev for ti år siden at jeg var sår i tannkjøttet. Vel nå har jeg tannkjøtt som har løftet seg 🫢 heldigvis sa tannlegen min at han fikse det når jeg er ferdig med snus.

 

Mvh

Lady.In.Heels

Anonymkode: 020bd...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...